Julpyssel är härligt för stora och små....

Man tager vad man haver hemma....en gammal bok med gulnade blad som
ändå ingen kommer att läsa, kan användas som prydnadspapper....
lite glitter och pillijox...


.......och Voilá så blir det en gammeldags juldekoration...


....gjorde i  olika former och storlekar....ganska lätt dessutom...


Adventsstilleben.....ljushållare som jag sytt gammal spets på...
(dricksglas) enris från skogen och tårtpapper på godisburkarna...

...sparade snören och söta lådor att fixa till med lite kanel på...


Gjorde även pappersänglar förra veckan av tårtpapper....


...och en strut blev till av sparat papper, lite spets och bokmärke...


Pepparkaksdegen köpte jag i Järna...inga perfekta hjärtan, men vem vill
ha perfekta.....de svåraste är glasyren, får aldrig till det med sprits...



Ljus med sprayad konstsnö på enriset......


Tomten vakar med tålamod vid sljusstaken......plingeling...


Dockkläderna gjorde jag i somras av mina avlagda blusar odyl....
..på med en halsduk bara till jul...


Och "Madickenklänningen" är ju åxå julig....fördelen med att göra
små saker är att det går fort....otålig som jag är..hehe...



Nä nu får det vara bra för idag.....nallarna har tagit struten som säng....

Nattinatti på er!

Kommentarer :

#1: Kia

Vilken skaparanda!!!Otroliga alster,Fantastiskt,jag finner inga ord.....Du är helt enkelt bara för bra Anne....Ha en fin 4:e advent,Kram Kia

skriven
#2: Marie

Vill tacka dig för dina fina ord på min blogg, det värmde, oj vad duktig du är och pyssla och göra så vackra saker....man blir så glad av att se dessa vackra skapelser.....Kram...Marie

skriven
#3: Minna

Jättefina saker!!!

skriven

Kommentera inlägget här :