Förkylt....

Har blivit förkyld igen....den vill liksom inte ge med sig...
...ligger där och lurar som ett enerverande liten ligist..
..och sedan PANG!! tro inte att C-vitamin, frukt o grönt i mängder hjälper
...förkylningsmonstret kommer ändå...

Vill ha SOMMAR!!! TRÖTT PÅ VINTERN, NU FÅR DET VARA NOG!

Så jag trotsade min förkylning för att äntligen gå och klippa mig,
och jag blev mycket gladare o piggare efter det!


Lite värme och sol också vore fint...

Men efter frissan kunde jag inte låta bli att trängas bland alla bokmalar.

Lite barnböcker till de små syskonbarnen....
En bok till mig att läsa...om prinsessan Diana...
Och en så himla rolig bok till Christine;
"DEN SOM INTE TAR BORT LUDDET SKA DÖ" av David Batra...helskön..hör här;

...det tar en stund att hitta en arga-lappen-citat för alla är så roliga...skrattar så jag
nästan kissar på mig...köp boken!

"Hejsan,
Om du undrar varför din bil inte startar idag så har du haft
lyset på hela natten. RÄTT ÅT DIG! Det lös in i vårt sovrum.
Tack för en sömnlös natt!"

Snacka om bitterfitta...eller den här...

"Viktigt meddelande till dig!
Du som kissar här är du en hund så du är jätte smutsig.
Du som kissar här är du en männsika så du är jätte jätte smutsig också-
Vi som bor här är trötta på den jävla läget.
Om ni har ingen koncentration på den då råda jag båda två att hitta en Plats
som passar er min inte här fiffan."

Helt underbart språk...nysvenska kallas det...:-) eller den här...
"
Erbjudes;
en wok säljes pga skilsmässa. Kärringá låg med Arne Svensson
på kräftskivan den 18/7 i Malmslätt. 200:- el. högstbj.
Rolle."

Är du ledsen el. sur någon dag så är denna bok garanterat ett glädjepiller!

 
Man kan hitta humor i grönsaker också :))
Dock inte min morot...

Kram på er! 







Kommentarer :

#1: Millan

:-)



Skönt att du kände lite piggare efter frisörbesöket!

Kram & god natt!

skriven
#2: Kia

Härligt med människor som har sån humor.Var på Bokrea jag också.Har liksom varit Bokiabokhandlare från åren 1981-2001.Kändes skönt att botanisera bland böckerna utan att behöva hoppa in bakom disken och serva.Läs skratta och njut!!!Kram Kia

skriven
#3: Millan

Många GRATTISKRAMAR på din födelsedag, Anne!

Hoppas den blir fin och underbar!!!



//Millan

skriven
#4: Jen

Grattis på födelsedagen vännen!

Kram på dig goding

skriven
#5: Marie

Krya på dig, ja det är många sjuka i dessa förkylningstider, då vädret skiftar hela tiden. ja, sommar och sol och värme det vi vill ha, ja, jag älskar böcker, det är härligt med bokrea....Vad fin du blev i håret, ja, man brukar bli lite piggare och gladara när man gör något för sig själv, och det är man värd. Ta hand om dig. Kram Marie

skriven
#6: Anonym

Hej, Maria från Skellefteå här. Sitter på jobbet men kikade in på din sida. Å vad vacker du är. Håret blev kanon. Dhar läst den där "lapp boken" gud vad jag skrattade....härligt! Här ligger snön tjock och jag vill oxå ha vååår. Köpa nya blommor, fixa balkongen (lycka är att ha balkong...)men som du vet lär dettta dröja ett bra tag. tills dess får vi stå ut-! Ville bara säga att jag tänker på dig oavsett om vi ej känner varandra. Kram Maria

skriven
#7: linna

krya på dig o va fin du blev i håret!

bokrean var jag med på. jag har den boken med diana sen ett bra tag tillbaka o den luddet boken gav jag pappa förra året. roligt att du valde just denna med kärringa låg med arne på kräftskivan för jag bor typ där vid malmslätt xD

skriven
#8: Ida J

Va snygg du blev i håret, Anne-vännen!...o tack för att du delade med dig av lite "roligheter" :-) :-) :-)

Önskar dig den allra bästa födelsedagen! GRATTIS!

Kram

Ida

skriven
#9: Amanda<3

så fin du blev efter frisör besöket anne, o att gå på bokrea är jätte roligt :) önskar dig en trevlig helg. kramar

skriven
#10: Karro

Gu va roligt! Tack för dagens garv Anne.

Du blev superfin i håret, har du slingat också?



KRAM

skriven
#11: Elisabet Roslund

Va snygg du är fina Anne!

Grattis och en härlig mysig fördelsedag önskar jag dig. Kramar i massor/Elisabet

skriven
#12: Kerstin Wilton

Hej. Apropå snö och slask och en kommande sommar, så är det trevligt att du uppskattar mina foton från Tanto: http://levaidag.blogg.se/2008/april/ men jag hoppas att du fortsättningsvis ber om mitt tillstånd innan du publicerar något som jag fotograferat och att du anger mig som fotograf. Jag brukar i regel aldrig säga nej till en förfrågan utan bara bli glad - under förutsättning att en förfrågan sker, förstås. Ja, du vet det där med copy-right ..... Krya på dig!

skriven
#13: Anne

I början hade jag dålig koll på reglerna, men numera frågar jag eller anger källan. Någon enstaka gång har jag säkert glömt det och jag ber om ursäkt för det.

skriven
#14: Kerstin Wilton

OK, Anna. Jag hör dig. Din blogg är trevlig så du behöver inte lyfta bort bilderna. Jag vet att det kan vara svårt, kanske omöjligt, att ändra i tidigare blogginlägg, men om det är möjligt så kanske du kan peta in en hyperlänk till min hemsida, exempelvis länkad till ordet Tantolunden. Vänligen K.W.

skriven
#15: Anne

Hej Kerstin,

Nu har jag länkat din sida under bilderna på http://levaidag.blogg.se/2008/april/valborg-och-antligen-var.html#comment

Du tar väldigt fina bilder, och ber jag om ursäkt att jag glömde.

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :