Grejardag

Imorse ringde mamsen på dörren
Plingplång....tänkte komma och hjälpa dig lite med dammsugning och annat.

Hade precis vaknat och läste morgontidningen..på med kaffet och sedan
fika med mamma mellan skurhinkar och dammvippa...


Diskhandskar...Ja, det är sant!
Vet precis vem som ska få ett par sådana....min Christine förståss!
Ska man städa så ska det vara med STIL.. :)

Jag fick lust att göra en massa saker medan mamma for fram med dammdraken.
Jag kan tyvärr inte dammsuga, bära tungt eller skotta just nu pga att
vänsterarmen inte får bli belastad o att ärret ska läka i bröstet.
....ATTANS SÅ SYND DÅ...nu när det skottas febrilt överallt...hehe..
...lite fördelar ska man ju ha...

Men jag har snälla grannar som fixar skottningen också.
.....man får liksom använda olika personer till olika saker....

For till jobbet för att kopiera läkarintyg och skicka till olika ställen.
Saknar kollegorna men fick en rolig pratstund med kollegor på kontoret
i min stad. Är nu sjukskriven tom 1 juni...det känns långt, men tiden
går så fort så fort...

Så jag njuter tills cellreningsproccessen börjar....vägra säga cellgift,
kan man inte döpa om det till "flytande cellmedicin" eller nåt som inte låter
så dödskallemärkt liksom...nej jag vet, man får "cell gift"...översatt till svenska
"cellgåva"...det blir bra!...Jag ska få cellgåvor snart... YES!

Snöade inte inne, men nästan som så många andra...tur att vi var i Stockholm 
helgen innan kaoset...annars hade jag väl inte kommit hem..

Lite fler bilder från helgen...sen får det var nog med vinter!!!

Hjärtan visar sig överallt om man bara tittar lite... Is är vackert!
mitt fönster mitt i vargavintern nådens år 2010...


Ett av mina insnöade fönster. Varje iskristall på jorden är unik..
Det finns inga "iskristalltvillingar" har jag hört...


Hemma på vår gata i stan...nästan lite spöklikt på kvällspromenaden..


Ännu mera spöklikt...ser ni de enorma händerna, kroppen o huvudet...
spöket vaaaadar fram i snödjupet...


Hans o Greta är insnöade...HJILP, HJILP....Häxan kokar soppa...
..fattas bara det smaskigaste..


Jag e åxå insnöad...bitvis...utsikt från mitt arbetsrum...


Grannen mittemot....Snöguden har gjort en installation...


Skidbacke i Åre fjäll...nej...grannens tak...


Nä nu får det vara bra med promenad...något makaber torkställning,
men praktisk!

Njut av vintern, man ser inte detta så ofta så gå ut och upptäck
det fantastiska runt omkring er. det är så himla roligt!




Sen är det härligt med röda varma kinder och varm choklad.













Kommentarer :

#1: Kia

Du är så härlig med din humor Anne! Cellgift=cellgåva. Håller med dej att det låter bättre.Vi får njuta av vintervädret,bara det inte var så kallt.Vi hade mellan -20 och -25 i natt.Vi är inte vana här på våra breddgrader.Sol och sommar kommer väl någongång.Ta hand om dej och må så gott!!Kram Kia

skriven
#2: Anne

Hej Kia,

Humor är så befriande :) Ni måste ha mycket snö som blåst på slätten. Visst är det kallt men jag känner inte kylan så mycket, för jag har polarkläder, så det är skönt ute...men jag är väl en väderbiten norrlänning...men visst känns det långt till vår och den kommer att bli så uppskattad av alla oss o norden. Tror samtidigt att vi behöver skakas om ibland, för att påminna oss om att, allt är inte självklart.

Vädret rår vi inte över, men vi kan anpassa oss.

Om vi klär oss och njuter av nuet så hittar vi alltid ljusglimtar...om inte annat så har vi något att prata om i ICA-kön..:)

skriven
#3: Therésa

Vilken kraft du har verkligen! Känner du någonsin att kanske Madde har ett finger med i spelet och ger dig orken att gå på med sådan livsglädje och humor? Vore roligt om du berättade i bloggen kring dina tankar om det i så fall... massa power till dig nu! <3

skriven
#4: Nicka

Hej Söta Rara Vännen !



Otroligt vackra Foton..

Men ta det väldigt försiktigt, så det läker fint.

Jag tänker på Dig så gott som varje dag..



Miljner Kramar till Dig../Nicka

skriven

Kommentera inlägget här :