LC kväll med tjejerna

Åh vad jag har haft KUL!!!

Gick på tjejkväll med LC38 (Ladies Circle) där jag varit medlem men är numera
med i en PM-klubb istället (Past Member) Man får var kvar till 45 år, sedan ska man
ge plats åt yngre förmågor.

Inte av ålderskäl utan för att klubben ska få nya medlemmar och att den lever vidare.
Vi som varit med längre ska visa de yngre vad LC går ut på och sedan förvaltar de
vidare kunskapen.

Framför allt så handlar det om Charity och vi har samlat in oerhört mycket pengar
till olika organisationer genom åren, bla till bröstcancerföreningen och barncancerfonden,
kvinnorjouren och nattvandrare, pengar till barn som vistas på sjukhus i form av
aktivitetspengar för att de ska kunna köpa in leksaker till långtidsjuka barn.
Och många fler som jobbar ideéllt i olika organisationer där de får förlita sig på
gåvopengar.

Vi skänker pengarna oavkortat direkt till de som behöver från hand till hand
och allt dokumenteras. Vi följer också upp vad pengarna används till.

Det känns så härligt att få bidra för vi har ju så himla roligt samtidigt. Man längtar
till varannan torsdag då vi träffas och hittar på alla möjliga aktiviteter.
Att ge gör att man blir lyckligare som människa, det är t om framforskat!

Nu har jag en bonus för jag är med i PM men får alltid vara med på LC-mötena
ändå som icke-aktiv...alltså väljer jag det roliga och sociala.

Idag var en sån dag....Social härlig kväll med väninnorna!

Vi hade styling-kväll på Kungsgatan 57 där jag och många av oss
klipper oss. Duktiga frisörer med mycket ideér och jättegoa tjejer!


Anki 
Anki...Ägare och grundare av Kungsgatan57... som alltid är fullbokad :)


Först lite mingel, bubbel och babbel!




Sen skulle Anki visa hur man använder enbart en plattång att göra
lockar med....det behövs inget annat..jag blev .....

förökskanin.........jag menar försökskanin...


Så sant som farbror Ernst har sagt...


Så här enkelt är det säger Anki...vrid runt och draaaa sakta
och voilá så har du en korksruv. Vänta till det har svalnat innan
du börjar fixa med håret...


Ta plattången från hårroten, och snurra tången med en gång och dra.


Lite dryck måste man ju ha åxå...Vi åt mat och sedan kaffe med...
världens godaste morotskakor till.


Kort hår går också bra att styla med plattång!


Härliga produkter..TIGI.. som doftar såååååå gott!!


Vi fick en massa sminktips, hur man lägger skuggor tex...


Hobbyfrisören Emma går lös på Lenas hår.
"Jag vill bli frisöööööör, vad kul det är....kan tilläggas att
en hårslinga frätte lite...pzzzzz..ajaj...håll dig till ditt vanliga
yrke så länge..hehe.. Tjejen till vänster blev åxå stylad..snyggt, eller hur!


Bye, bye tjejer..det var superkul att träffa er igen. Puss!
Några hann smita när bilden togs men tack även till er!


Tack till Kungsgatan 57 för att ni gjorde kvällen minnesvärd!


PRECIOUS!! Man kan inte vara utan en....
Just nu kampanj på Kungsgatan57, ett smart
kit att ta med på resan och använda hemma.
Plattång av högsta kvalitet och hårfön.


Puss och farväl till håret...känns konstigt att ta bild på sig själv...
det ska se ut som en puss..hehe..om 2 månader ska jag gå barhuvad.
Tänker inte ha peruk om det är varmt.
Jag duger gott som jag är.
Det var en symbolisk kväll och det är jag tacksam över.
På tisdag klipper jag håret superkort och färgar hos Anki.
Resultatet ser ni snart...
Nattinatti <3<3<3










Kommentarer :

#1: Lena C

Hej goding!! Ja visst hade vi det trevligt!! Det ger så otroligt mycket engergi med så många underbara tjejer. Lika mycket babbel som vanligt. Vi är priviligierade som har detta!! Mattias tyckte jag såg lite rufsig ut i håret när jag kom hem.. hahaha Vi hörs när jag kommer hem från fjällen. Kram!!!!

skriven
#2: linna

härligt! o va fin du blev!

jag blir så glad av dig! kraaam

skriven
#3: Kristina

Snyggt! Men du kommer se tuff ut med kort har eller helt utan ocksa! Det är jag helt säker pa! :-) Kör hart! Kramar // Kristina

skriven
#4: Marika T

Vad kul ni verkar ha tillsammans. Och vad snygga ni blev. Särskilt du! Min syrra är också med i LC och berättar ofta om en massa kul saker de gör.

Tänker på dig Anne och önskar dig all lycka och styrka inför dina behandlingar som kommer. Du fixar detta! Ingen tvekan! Kram från Marika

skriven
#5: anna

Oj vad tydligt man kan se varifrån Madde fick sin underbara, starka och positiva anda. Vilken glädje du sprider! Jag håller tummar och tår, för vet du? Madde vill inte träffa dig än! När du träffar henne så ska du ha tusentals med historier om barnbarn och tok, massa underbara ting som ännu inte hänt, så nu tar vi bort den där mesiga nörden och så lever vi ett tag bra tag till. Ni verkar så fantastiskt starka <3 jag tänker på er alla!

skriven
#6: Tuuli

Du är helt UNIK Anne! Du sprider glädje och positivt tänkande! Kramar från kusinen! <3

skriven
#7: Anonym

Jag ville bara säga att du verkar vara en underbar människa. Så stark och positiv. Sådan mor sådan dotter. Det här klarar du galant. det vet jag! Du har din kära Madde vid din sida i allt du gör. Även detta kommer att passera! Puss och kram från lilla mig =)

skriven
#8: Carro

Hej Anne, vilken härlig kväll ni ser ut att ha haft! Ville bara säga att du är en alldeles fantastisk och beundransvärd människa, vilket jag har utläst av din blogg sen läääänge. Du är min idol! Tänker på dig och håller alla tummar jag har för att du mår så bra som möjligt under behandlingen, bort bort booort med nörden! Kram

skriven
#9: Jen

Du är fin i allt vännen!

Tack, tack, tack för de fina presenterna!! Du är helt grym på inslagningar också - ville nästan inte öppna dem :) Anne, sax, lim, papper, tyg och lite spets = underverk!

Kramisar

skriven
#10: Anonym

Men kära Anne, har du också råkat ut för detta helvete nu. Jag hittade Maddes blogg precis dagarna efter hon gick bort i sept 2008. Jag blev stel av skräck när jag läste om vad hon gått igenom, men samtidigt fick jag en helt ny syn på livet. Madde var så oerhört positiv och levnadsglad, precis som du är! Jag följde bådedin och Davids blogg månaderna efter Maddes bortgång och har varit inne på din blogg åtskilliga gånger sedan dess. En av mina bästa vänner, vars mamma gick bort i bröstancer för snart tio år sedan, heter Sara och det var hon som skickade den fina dikten som Ni publicerade på Maddes blogg. Du och jag kommenterade samma inlägg på Lottas Grays blogg, jag såg direkt att det var du och blev bestört över att läsa att du också råkat ut för detta. Jag tror det är som du säger, att sorgen lett till detta. Absolut! Jag slogs av din och din familjs positiva inställning och glädje till livet trots det Ni gick igenom, jag hade aldrig bevittnat sådan styrka innan. Om det är någon som kan kämpa sig igenom detta så är det du Anne! Du är en oerhört stark person och din fighting spirit är en av de starkaste jag sett. Jag kommer att titta till dig, tänka på dig och be för att du klarar dig igenom detta på bästa tänkbara sätt. Jag vill även skicka kärlek och tankar till din Christine, som måste gå igenom detta en gång till. Tillsammans klarar Ni detta!

Många kramar från Linn

skriven
#11: vindensmelodi

Åh kära Anne,,,jag var in på din blogg nu bara för några dagar sedan,,,ett par dagar innan du skrev tror jag det var,,,, och jag blev alldeles kall då jag läste igenom din blogg,,,det jag missat sedan sist.

Jag fattade inte att jag läste rätt,,,att det var sant!,,,,

Jag orkade inte komentera då,,,utan bara satt helt still, tyst, apatisk,,,och ledsen.



Söta fina rara du,,,,att detta kan hända, att du får gå igenom detta en gång till,,,och nu handlar det om dig själv,,,,det är obegripligt.

Men du är underbar, och du kämpar - du klarar det!



Tack för dina varma ord, och din omtänksamhet även fast du har det tufft,,,jag själv har det lite pissigt just nu också,,,,men det går ju inte att jämnföra med det du går igenom.



Jag är inne både hos dig och hos Madde lite nu och då,,,och jag saäger detsamma,,,,du och Madde har satt era små frön i mitt hjärta,,,och det växer :) jag kommer alltid att ha små frön av er i mig,,,och ni har grott er fast :) och där ska ni vara :)



Många varma långa kramar i miljoner <3

skriven

Kommentera inlägget här :