Roligt ska man ha!



Igårkväll hade vi riktigt roligt!
Jag och väninnorna Anita och Ellinor babblade och pysslade, skrattade
hela kvällen. Röda vinet rann ner i struparna och gladare vi blev..hehe..

Galghumor är ett givet tema numera och min kära dotter undrade vilken planet
vi kommer ifrån med våra morbida skämt om kroppsdelar som försvinner.

Rå men oerhört hjärtlig humor är det roligaste som finns!
Det är vetenskapligt bevisat att om man skrattar mycket så håller man sig
friskare....även fast man är sjuk.
Jag umgås bara med positiva människor och de som är neggo får man se till
att banka vett i huvudet på!


Lättare att vara optimist, för då har man åtminstånde roligt på vägen,
även om det skiter sig i slutändan.

Ha en underbar helg allihop!
Det ska jag ha...fira Christine som fyller år på alla hjärtans dag...
...bara en sån sak...tänk vilken gåva, att få ett barn den 14:e februari
av alla dagar på året...det är lycka!

Och min Kicki är sänd från optimismens och glädjens planet för vi
skrattar jämt! Puss min skatt!

Vi har många födelsedagar i februari så vi ska träffas hela familjen igen
för att umgås och ha roligt tillsammans!

Kommentarer :

#1: Matilda

Du är härlig!

skriven
#2: Elisabet Roslund

Man blir så glad för alla glada, tokiga människor man har omkring sig. Tur att man kan ha barnasinnet kvar.....lite vin är väl inte fel att släcka törsten med.

Ha det nu fortsatt roligt och ta det inte lugnt!

Kram från mig/Elisabet

skriven
#3: Kristina

Jag blir en mer optimistisk och positiv människa av att läsa din blogg!! Tack! :-) Ta hand om dig, kram fran en flitig läsare //Kristina

skriven
#4: Anonym

Här är jag igen...Skelelfteå kvinnan som följer din väg och liv här på bloggen... 45 år ...skrattade då jag läste om humorn-kroppsdelar. Visst är det märkligt - "vars tar ändan vägen"..den liksom faller ner och flyter ut. SEn de här "påsarna" på kinderna, liksom vid munnen..lite hamster stuk. men samtidigt en sån skön känsla vara i den här åldern och kunna vara sig själv. Nu hemgång fr arbetet. Sänder energi till dig och hoppas du nås av de energi kickar som sänds på detta vis. Ikväll blir det vin i strupen-god mat med västerbottens ost. MUMS! Filten på och sen lär jag zzzzzzz. Kram // Maria

skriven
#5: Kia

Hej Anne! Ät,drick och var glad.Det är väldigt viktigt med galghumor,fräcka vitsar,mycket vin och goda vänner.Det behöver vi alla oavsett vi är sjuka,friska eller tyvärr förlorat våra barn.Ha en fin Alla Hjärtans dag helg med dotter,släkt och vänner!!!Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :