Fågelkvitter i morgonstund...

Vad gör man när man inte kan sova och är uppe i varv?
Jag kan inte sova, och på dagen är jag dödstrött!

Då vill jag göra dagen bra, trots min trötthet, men sömn vad är det?



Tvättade till väldigt sent och hämtade tvätten mitt i natten,
jag hade ju ändå haft fullt upp med att vara kreativ, och då
är jag inne i ett FLOW utan dess like...jag vill bli klar!



Men jag inser att....man blir aldrig klar när nya ideer pockar på...
Nu kom förresten tidningen hörde jag...

Så vad gjorde jag kl 04 på morgonen..Jo tog min cykel och åkte
ut i naturen för att lyssna på fåglarna
...hur ofta gör man det?

Och det var ljuvligt! Varför gör man det så sällan? Det har väl hänt
ett antal gånger genom åren när man rumlat hem efter krogen på
sommaren, men då vill man bara hem och sova.

Prova det...ställ klockan på 04 och gå ut i naturen en timma,
sedan kan du sova vidare. Jag lovar dig att du fått en upplevelse
som heter duga!





I natt har jag hunnit massor när det är svalt och skönt, dörrana
på vid gavel så man får in ny frisk luft.
Om några timmar är det klibbigt igen så man får passa på...

Upptäckte efter tvätten att jag har en väldigt stor hög med mina
fynd från loppis att stryka och mangla....spetslakan kan man inte
ha för många av....

Att vara sjukskriven idag innebär inte att man ligger i soffan och
tycker synd om sig själv. Det handlar om att hitta sin egen terapi
för att kunna återgå till arbetet så fort som möjligt.

Och min terapi är blommor, blommor, blommor och kreativt skapande.
Då öppnar man sina sinnen för livet som det ska vara. Man ser det som
är livsbejakande och därmed kan man hitta en ny mening med livet.

Trots min sjukdom och trots att min älskade dotter Madeleine dog av
sin sjukdom har jag ändå lyckats finna ro i mig själv och har öppnat
upp för den fantastiska kapacitet jag har.
Det har alla andra också,
men de flesta behöver en riktig "käftsmäll" för at inse det.



Jag fick min "käftsmäll" och jag har äntligen förstått att jag ska leva
mitt liv först och främst för min egen skull.

Glöm aldrig bort dig själv, för det kan straffa sig om man bara kör på.

Nä hörrni, nu ska jag läsa morgontidningen och sova några timmar för
att hämta Christine vid tåget kl. 12.

Nattinatti....eller Gomorgon!



Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Vilken energi du har, jag blir full av beundran!

Visst är morgonen underbar, det är då jag kör ut och hämtar barnen som ska hem efter fester.

Jag minns också alla gånger jag låg vaken och lyssnade på fågelkvitter när Mattias skulle ta sig hem. Så lugn jag blev när har öppnade ytterdörren och sa, "jag är hemma nu" Då kunde jag sova på riktigt.

Idag skulle jag göra allt för att få ligga vaken och vänta på att han ska komma hem..........

Kram på dig Anne och hälsa Christine

skriven
#2: Louisa

Kloka ord, Anne :) Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :