GLASS NOSTALGI....

....heter den underbara boken jag fick igår av tjejerna på jobbet.
Tack underbara ni, det är så roligt att öppna ett paket och undra...
....vem kommer detta ifrån....

Denna bok borde alla äga, superroligt med en masssa kul nostalgi,
inte bara glass....


Glad läsning under parasollet, toa eller var som helst!


1965 föddes jag och det gjorde även GB-glassgubben...



Glassplanschen från 1968, det finns en bild för var år i boken,
så det är bara att ta fram sitt födelseår tex....eller barnens...
Igloo var inte dum, för då delade man ofta med kompisen..
...och så får man  veta vad som hände just det året
..


1986 föddes min äldsta dotter, Christine....

  • "Glasnost" och "perestrojka" infördes av Gorbatjov
  • Musikaln Chess har premiär i London
  • Olof Palme skjuts ihjäl 28 februari, den dag Christine var beräknad att födas, men hon föddes på alla hjärtans dag!
  • Rymdfärjan Challenger exploderar strax efter start
  • Tjernobylolyckan i kärnkraftverket inträffar
  • Nintendo kommer till Sverige

1988 föds min yngsta dotter, Madeleine...

  • Globen i Stockholm blir klar
  • Bobby Mcferrin sjunger "Don´t worry, be Happy"
  • Roger Rabbit gör succé
  • CD-skivor säljer nu mer än vinyl
  • Celine Dion vinner Eurovision Contest med "Ne partez pas sans moi"
  • Christer pettersson häktas för morde på Olof Palme
  • Mc Donalds öppnar sin första restaurang i Moskva
En härlig 168 sidor fullspäckad bok med roligt vetande....
...Nu ska jag nog göra mig en glasstrut!


Kommentarer :

#1: Kia

Den boken kommer jag nog att skaffa mej också,verkar rolig att läsa.Det är väl det vi ska unna oss,att försöka ha så roligt som det bara går.Åker till Torekov på söndag,ska bli roligt.Ha en fin kväll med mycket glass.Kram Kia

skriven
#2: Marika T

Hej!



Har också den boken. Den är ger en verkligen en nostalgikick. Har inte kommenterat på länge men jag läser det du skiver ofta. Beundrar din styrka och kreativitet. Njut av sommaren! Nästa vecka drar vi till Västkusten. Hoppas vädret håller i sig. Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :