5:e cellgiftssvackan snart över...

Hej alla underbara läsare!
Solen skiner sitt allra varmaste leende efter en helg som heter duga.

I torsdags hade jag min 5:e behandling med Taxotere samt en ny, Herceptin.
Älskade dotter flög hem och syskon med barn samlades hemma hos mig inför
den stora dagen alla väntat på....bröllopet!

Lördagen var härlig med mycket stoj och största möjliga tystnad när prinsessan
sa JA till sin nyblivna prins
. Så vackert att tårarna trillade en stund.

Cortisonstinn som jag var hade jag överskottsenergi ett tag och myror i kroppen,
fejade som bara den,men så fort kuren var över kom den STORA TRÖTTHETEN.
(Äter 32 tabletter/dag i 3 dar vid behandlingstillfället för att undvika allergisk chock)

Både Christine och jag har pysslat i omgångar. Här finns allt material man kan tänka
sig så Kicki hittar en massa roligt att göra saker av.


I tygskåpet kan man hitta tyg från 80-talet....så hon sydde en hippieklänning
till midsommar. Vit underklänning till och det blir en älva i sommarhagen...

Jag är vid gott mod och accepterar dagar av biverkningar, mest värk i leder
och skelett som kommer av cellgifterna och Neulasta sprutan (immunförsvarshöjande)

Så vad gör man....jo man pysslar i stilla ro...

Virkade en lavendelpåse i mormorsrutor lagom klar till Christine kom hem.
Lavendel från Österlen förståss...
Ska lägga upp fler pyssel jag gjort men de ligger i dotterns kamera ännu...

Idag är det grejjardag i sakta mak. Låg i soffan mest hela dagen igår och läste bok,
med korta svängar ut på balkongen för att få en gnutta solljus.

Tack för att ni finns därute. Skriver oregelbundet i mån av ork och tid.
Sommaren är här och då ska varken ni eller jag bo vid datorn.

Njut av jordens bästa land när solen skiner ;)

Kommentarer :

#1: Aneth

Hej igen! Tänkte först att oj skulle hon gå och gifta sig, har jag missat detta men sen kom jag ju på vilket bröllop du menade. Hm man är gott med i huvet. Skönt i alla fall att höra att du har dina "bättre dagar" emellanåt. Men du snart är det väl slut på behandlingarna och då jäklar.... Hoppas att du får en fin midsommar, ta hand om dig och gör bara saker du vill göra i den mån det går. Midsommarkramar från mig till dig.

skriven
#2: Kia

Tänker på dej ofta och önskar att du kan lagra din energi trots alla gifter.Vi åker till Almers hus på lörag(Barncancerfondens hus)Vi fick en av visommist veckorna där.En familj från Halmstad kommer också som vi har mailkontakt med och har även träffat.Dom andra 2 familjerna vet vi inget om.Önskar dej en alldeles,alldeles underbar midsommar Anne.Det är du om någon verkligen värd.Tusen kramar Kia

skriven
#3: Gunilla

Hej! Jag hittade din blogg i förra veckan då jag letade bilder på moln och himlen på nätet. Bilden jag sökte skulle användas till ett programblad på min dotters begravning. Det som inte får hända har även drabbat mig. Min 22-åriga dotter avled i cancer, 31 maj. Jag började läsa din blogg från allra första början och har idag kommit fram till dagens inlägg. Det du beskriver de första månaderna i bloggen, känns som en beskrivning av det vi precis upplevt. Jag kan bara säga att jag vet hur det känns att mista ett barn, en del av sitt hjärta, sorgen,saknaden och smärtan. Smärtan som bara känns större ju mer verkligt det blir. Att läsa dina ord och verkligen förstå det du skriver, har gett en känsla av samhörighet,fast du inte ens vet om mig. Känner verkligen med dig i den svåra situation du nu befinner dig i. Fortsätt kämpa. Nu blev det tvärt slut på all kraft och ork att skriva mer, jag saknar helt reserver. //Hälsningar Gunilla

skriven
#4: Maria S/Skellefteå

Godmorgon Anne!Kunde inte sova så jag gick å kollade lite på nätet å självklart in till dig!



Önskar dig en bra midsommar med jordgubbar bubbel och harmoni!



Kram!

skriven
#5: ingla

Pärla!!!

Kanske Artrox eller liknande kan hjälpa dig.

Jag började inte med det förrän efter Taxoteren men den hjälper (för lederna alltså)

KRAM

skriven

Kommentera inlägget här :