Älskar Vintage och Chabby saker...

Nu har jag gått loss på gamla kläder från 60-talet.
Köpte 2 vackra fina plagg att ha framme som inredningsdetaljer.


Denna vackra klänning från 60-talet ska hänga på min nyinköpta provdocka.
Visst är den fin. "Koftan" passar fint till. Är så glad för mitt köp!


Den här söta negligén får också hänga framme.
Inga av plaggen är min storlek, men vad gör det, för de är vackra att titta på!

Många gamla vintagekläder är ganska billiga om man har tur och tålamod.
Och det enda jag har numera är tid och tålamod.....

Går mycket på loppisar, kollar på nätet och huxflux köper man
något som man inte visste att man behövde..hihi..

Puss på er!
Hmmm..och jag som inte skulle blogga så ofta...nu har jag bloggat 3 ggr idag.
Det är nog rekord!


Nu är det bara håret som fattas...hehe...

Kommentarer :

#1: Kia

Härligt Anne,provdocka och 60-talskläder,bokmärken och annat smått och gott.Även jag har tydligen flyttat och råkat slarva bort mitt vackra bokmärkesalbum.Det var ljusblått med en stor vacker ängel på.....Nostalgi är härligt!!Det är väl inte "Tantvarning"bara?Skit samma,bara vi mår bra.Kram Kia

skriven
#2: Anne

haha...ja, då bjuder jag på tantpoängen!

Killar har sina nostalgibilar och allehanda pryttlar.

Våra nostalgitrippar tenderar att bli liiite billigare bara...natti på dig!

skriven
#3: linna

vilka fina! :)

ja blir med sugen på att ha sånt. det finns en sån butik på vägen till mitt jobb . kanske vore nåt för dig? :)

bra att du bloggar . lika kul att läsa varje gång!

skriven
#4: Elin

Ååååh! Jag var så nära att köpa klänningen på Tradera men hann inte lägga bud, surade lite över det men nu när jag ser att det var dig den hamnade hos blir jag jätteglad i hjärtat!

Följer din blogg, du är så äkta, varm och har så fina tankar! Förstår varifrån Madeleine fick sin klokhet ifrån :)

skriven

Kommentera inlägget här :