Bokmärkesnostalgi...

Köpte lite gamla bokmärken på skoj och filmen rullades
snabbt tillbaka till början på 70-talet då jag samlade som en tok
och bytte bokmärken och  filmstjärnor med kompisarna.
50-tals filmisarna var favvisar, men ack de försvann...

Tyvärr så försvann alla album någonstans i flyttar och oaktsamhet,
för man tänker ju inte...åhh dom vill jag spara de närmaste 40 åren....




Får väl börja samla gamla "filmisar" också så är nostalgitrippen fullbordad..hehe...

Brigitte Bardot liknar min mamma som ung....det är faktiskt sant.



Kommentarer :

#1: Therésa

Ditt inlägg igår gav mig verkligen styrka. Jag har varit gravid i snart 15 veckor och nyligen har vi fått reda på att vi inte får behålla vår skatt pga komplikationer... det känns som att förlora ens barn, även fast jag aldrig träffat det. En del av mig rivs bort och all längtan och glädje är som stulet ifrån en. I morgon är allt över. Tack för att du finns och visar att livet går vidare! <3

skriven
#2: Anne

Hej Therésa,

Vad tråkigt att höra att du förlorat ditt barn.

Det spelar ingen roll om man inte "lärt känna" sitt barn, för du har ju ändå burit det i många månader och knutit an ditt barn mer än någon kan förstå som inte burit ett barn.

Sörj i din takt och lyssna inte så mycket på andra som vill skynda på sorgeprocessen. Det är din sorg och ingen annans.

Det känns ändå skönt att veta att jag kan ge styrka till andra genom mitt skrivande.

Man klarar mer än man tror och alla känslor är livsviktiga, även sorg. Annars skulle vi inte ha förmågan att känna alla våra olika känslor.

Små små ord av kärlek, gör att vi får en snällare värld.

Så jag sänder kärlek till dig.

Ta hand om dig och många varma kramar från mig.

skriven
#3: linna

ooo bokmärken. jag har mammas gamla hemma nånstans. och filmisar med minns jag. är en redig spara! ^^ själv är jag en sucker för stickers haha xD så knasigt!



kram på dig söta Anne!

skriven

Kommentera inlägget här :