Hockey vs Figure skating

WOW...vilken kväll!

Sitter bänkad framför TV:n när det är konståkning i alla dess former.
Har gjort det sedan jag var väldigt liten och beundrade dessa älvor på is!

Har även varit intresserad av hockey för där är det fart o fläng, tacklingar och
energi i den mest manliga form. Macho vs skönhet liksom...

Ikväll visades isdansen som jag bara älskar, det är favoritgrenen inom konståkning.
De rör sig på isen som om de svävade en bit ovanför och gör de mest fantastiska
konstnärliga trippel och kvadruppel och allt vad det nu heter..

Dom dansar på isen...fattar ni hur svårt det är...snacka om sport och skönhet i ett paket!

Vilken annan sport är så fulländat graciös och vacker, som kräver både smidighet, styrka,
konstnärlighet, teknik och känsla...nä just det ingen annan sport kan liknas vid detta.

Jag avgudar konståkarna som sliter med blod svett och tårar, skadade leder och andra
kroppsdelar precis som i fotboll eller hockey...samma slit!

Så nu ska ni får se ett underbart klipp som handlar om just Hockey vs konståkning.

Det här är uppvisningen när de får leka lite efter tävlingarna.
Scott Moir började som hockeyspelare och började senare med konståkning.

Tessa Virtue och Scott Moir vann gluld i isdans både i OS nyligen  och VM ikväll.

Superhäftigt så jag får gåshud!
De är helt underbara ihop!

Kommentarer :

#1: Nicka

Tack Anne..



Det här var Underbart att få se.

Älskar konståkning !



Kramar../Nicka

skriven
#2: Marika T

Jag gillade detta skarpt. Härligt att se. Vilken show!!

Nu är det snart sommartid! Hoppas du får en bra natts sömn!



Kram Marika

skriven
#3: Robin Hood.

hejsan, jag kikar runt på lite olika bloggar för jag har inget annat bättre för mig, så hamnade jag i dig, och vill bara fråga dig vad du tycker om min nya bloggdesign ( har nämligen ändrat 8 gånger under lördagen och vill veta om du tkr jag ska behålla den här )

Så du får jätte gärna säga vad du tkr om den! :>

ps. följer gärna dig vid bloglovin om du följer mig, kram.

skriven
#4: Thina

Konståkning är verkligen så vackert och jag förstår verkligen varför det heter just KONSTåkning! Såg på det så fort det fanns tillgängligt på tv:n när jag var liten. Ser det ibland nu med. Man kan verkligen drömma sig bort när man ser dessa helt otroligt duktiga människor.

Trevlig kväll! /Thina

skriven

Kommentera inlägget här :