Life is PRECIOUS!!!

Vardagen kan te sig grå och tråkigt, samma, samma varje dag.
Men det är inte samma varje dag om man tittar lite extra.

OK jag har en något romantiserad och oerhört selektiv bild just nu.

Men tänk dig att du åker till jobbet, och det är jobb, jobb, jobb,
kanske eventuellt fika med kollegorna, men oftast blir det en kaffe vid datorn,
....nej jag hinner inte fika idag, tar en kopp med mig...HALLÅÅ!

En kvart om dagen är bra för magen!

Eftersom jag är sjukskriven just nu så ser jag jobbet som en dröm.
Tänk att få vara med där, möten, utbildning, tusen saker att göra, prioriteringar,
och hjärnan får JOBBA....men framför allt är det gemenskapen jag
saknar med alla dessa härliga arbetskamrater.

Åkte ner till Götet idag...solen sken från sin bästa sida..marken var bar,
kunde köra FORT för första gången på hela vintern.

Checkar in på jobbet med kakor i en påse.
Väntar in alla som sitter på möte, och en efter en kommer ut
och det blir KRAMKALAS!
Kakor, kaffe oh underbara skratt med människor som jag tycker
väldigt mycket om!
Tokiga historier med högt i tak och lika höga skratt som räckte
ända upp till taket.

Det mina vänner är viktigt...att skratta varje dag på jobbet!
Så den där kvarten är viktigare än ni kan förstå, ok...den blev lite
längre idag, men det har ni jobbat ihop flera tusen gånger om.

De flesta tar sig inte TID, men det gjorde ni idag och det är jag så tacksam över.
Efter skrattfikat gick jag och Louise för att flytta mina saker från mitt rum
till vår gemensamma fina arbetsplats i ett litet landskap.

Där sitter kanske 12 personer som är superhärliga var och en på sitt sätt.
Jag LÄNGTAR tillbaks! NU...vill hoppa över några månader och bara landa hos er,
i allt som hör jobbet till, även gnäll och konflikter.


Utsikt från fikarummet...därnere sitter vi och solar och äter
vår lunch vår, sommar och höst.


Man ser båtarna komma och gå...


Utsikt från vårt arbetsrum...En båt har sjunkit, man ser
bara masten...syns inte här....men stackars den som
upptäcker sin båt till våren...några hundra tusen papp är väck!
Hoppas dom har drunkningsförsäkring!

En vy  från vårt arbetsrum...njut mina vänner, jag såg det inte
lika tydligt för ett halvår sedan. Ta tillvara det fina vi har!!

Syns snart igen...kommer på måndag! Puss på er!
Och Mia....den där överraskningen vi har...har jag redan börjat
jobba på..hehe...

Hann med nöd och näppe parkera bilen i garaget när Marita skulle plocka upp
mig för ett möte i Vbg med Bröstcancerföreningen.

Vi hamnade på Änglakraft där vi fick lyssna på en underbar människa,
Lillemor som jobbar med bl a Reikihealing.
Jag blev försöksperson, fick lägga mig på en brits inför ett tiotal tjejer som
själva gått igenom bröstcancerresan.

Har aldrig provat Reiki och hon visste inget om mig.
Hon scannade av min kropp och lade händerna på min nacke.
Det blev ISKALLT, men hon hade varma händer från början,
så något hände som behövde hända. Vad som hände stannar hos mig.


Hon gick vidare till min mage och det blev kokhett, och jag kände
ett lugn som om jag var fast förankrad i jorden,
som en magnet som drog mig nedåt.

Efteråt kände jag mig helt groggy och kolugn, kan inte förklara men
det var en ny upplevelse för mig, en positiv sådan, för alla människor
har blockeringar som behöver lösas upp.

Hur vi gör det är upp till oss själva, om vi springer, går på yogakurser,
Friskis, triatlon eller promenader i skogen. Huvudsaken är att vi gör något för
att må lite bättre.

För mig har andligheten kommit att ha en stor betydelse för min personliga
utveckling och positiva livvsyn och det kommer jag att fortsätta med.

Fortsätt  med det du tycker är bra just för dig, det är det viktigaste!

PS: Glömde tacka idag för de underbara blommorna jag fick från jobbet
när jag fyllde år...TACK ALLA!!!


Glömde ta bild på buketten, men den var otroligt vacker,
innehållande bl a gula kallor.



Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Kraaam, fina Anne

skriven
#2: Kia

Underbart att höra om glada skratt,det behöver vi allihop oavsett livssituation.En mycket dum tant sa till mej att hon kunde inte begripa hur jag hade så lätt för skratt nu när vi förlorat Simon!!!!!!Vad hon inte visste det var att han hade väldigt lätt för skratt och var känd för det av alla.Han skulle inte tycka om att hans älskade föräldrar och bröder slutade att SKRATTA!!!!Låt oss fortsätta med det.Vi ska vara stolta över oss själva som har kvar humorn och glädje trots all övrig skit vi får uppleva.Vet nu varför din härliga dotter är som hon är.Denna bloggande humoristiska tjej är sin mor upp i dagen...Tänker på dej och hoppas att din dag blir bra.Kramar Kia

skriven
#3: Unnur

Hej

Din blogg har blivit min bibel. Vill tacka dig för att du delar med dig av ditt liv och dina positiva och bra tankar. De är så välbehövliga.

Ha en glad dag! Kram från mig

skriven
#4: Mia

En sån fin post, i tacksamhets tecken. Har hittat till din blogg och återkommer gärna dag efter dag. :)



Hoppas du har en fin kväll.

Kram Mia

skriven
#5: Ulla

Vilken härlig underbar livsnjutande blogg du har.

Jag önskar dig LYCKA TILL av hela mitt hjärta

skriven

Kommentera inlägget här :