Min tur då...



Förra sommaren med fikapaus på semestern hos Flickorna på Skäret.

Förnamn, bloggsida eller anonym: Anne
Ålder: 45
Jag lever efter livsmottot: Gå efter magkänslan, den har oftast rätt.
Vad gör mig glad/styrka i vardagen/livet?: Familjen och vännerna,
framför allt att få prata med dotter Christine varje dag, för hon får mig alltid att skratta.

Vem eller vad är min inspirationskälla/förebild i livet?:
Min mor som har en
mental styrka som ingen annan, och mina härliga döttrar!
Vad är min bästa egenskap?: Driftig och optimistiskt lagd.

Brinner jag för något särskilt?:
 Läsa, skriva, fotografering, vara kreativ i olika former.
Har jag mist någon i mitt liv eller haft en sorg att bearbeta?: Ja, min Madde,
min lillebror, släktingar och vänner som dött.
Vad är mitt drömjobb oavsett vad jag jobbar med nu? Äga ett bokcafé, med försäljning av
böcker, fika, lättare mat, vin och en stor härlig blomsterträdgård för gästerna att sitta i.
Blommor och örter kan man också köpa, och mina egna små verk som jag tillverkar...


Min egen bild från Apotekarens trädgård i Simrishamn sommaren 2009.

Var vill jag bo på jorden om jag fick chansen? ITALIEN förståss...

Min entrédörr i Toscana...om jag fick välja...och baksidan är en lummig oas av växter.
Där sitter jag och tar ett glas vitt på kvällskvisten...Mmmm

Gå in på http://www.rattanladifference.com/products.php?cat=Canvas%20Art
och titta på fler fantastiska bilder...

Vad tar jag med mig om det börjar brinna hemma?: Externminnet till datorn + foton.
En enda sak som jag tar med mig var jag än går: Mobilen
Vad eller vem ger mig styrka i mitt liv?: Naturen ger styrka

Tror jag på livet efter detta?: JA, absolut!
Hur jag hittade hit: Madde inspirerade mig att starta min egen blogg, hon
designade min fina gröna bakrund.
Vad gör att jag vill läsa mer eller att inte komma tillbaka?:
Vi får väl se hur länge jag vill skriva, men jag har ju behov av skrivandet,
så inte blir det i första taget...att skriva ger mig ro i själen.



Vilken dröm!!! Älskar lavandel...den bor ju mest i Provance, men snart åker
jag dit igen..Tjohoooo!

Bilden lånad av http://www.davidadamsfrance.com/




















 

Kommentarer :

#1: Ulla Fredriksson

Du har en underbart härlig block trots allt du fått upplevt.Jag älskar verkligen Provencebilderna, ska försöka besvara alla frågor s¨å småningom.Kram så länge

skriven
#2: Helen

Underbara du...



kram Helen i Skåne

skriven
#3: Alpo

Bra, Anne och kram!

skriven

Kommentera inlägget här :