Perukdagen den 15/3 2010

Hade bokat tid för perukutprovning hos frisören idag och
det råkade falla in just exakt 1 ½ år efter Maddes bortgång...

Satt där i samma rum som Madde hade suttit i och förökte
ta det med en klackspark, men tårarna var inte långt borta
hos någon av oss. Klumpen satt liksom fast i halsen,
även om man på ytan ville vara positiv...

Frisören visste inte men Anita, mor och far som var med.
Det blev ändå en bra utprovning och jag ska tillbaka när
jag provat några fler som ska beställas hem.

Det känns mer ju närmare man kommer det oundvikliga,
att gift ska göra mig frisk när jag inte ens känner mig sjuk,
och när giftet väl planterats i min kropp...då kommer jag att känna
mig sjuk på riktigt...Usch, snälla forskare kan ni inte uppfinna
något snart som inte är så nedbrytande...please!!!

Vet inte längre om det är bra eller dåligt att jag sett sjukdomen
så nära som hos mitt eget barn...det river upp så oerhört många sår.
Det är nog ännu jobbigare för min omgivning, för jag måste ju bara
in i leken och andra får titta på...igen!

Är mentalt helt slut idag...sov dåligt och vaknade tidigt så det blir sängen
nu efter mitt inlägg.


Vi provade ett antal peruker, så och denna, men det var något på
alla som inte riktigt stämde, provade röda o svarta, långa o korta.
Vi hade faktiskt roligt också. Anita var bra smakråd och mamma
och pappa tyckte till också vilket var bra.
Det var inte helt lätt att prova med en massa hår under (än så länge)

Nu är det inte denna peruk jag ska ha men ett litet smakprov så länge..

Så...imorgon kl. 10,00 är det dags för cellgift Nr 1 som pumpas in sakta...
...efter 2 timmar är det dags att åka hem, med Seaband och kräktabletter
som jag införskaffat idag. Tur att ma&pa finns nära som tar hand om mig
de första dagarna.


Favorit i repris....har i alla fall lärt mig vad som funkar..här Madde med hennes Seaband,
ett akupressurband som trycker på nerver i handlden så  illamåendet blockeras i hjärnan.
Finns på apoteket och kan även användas vid åksjuka eller graviditetsillamående...
Få se nu hur det verkar....Håller tummarna!

Puss på er, och tack för att ni finns!

Tack söta goa Eisabet i Malmö som skickade det fina kortet som kom idag.
Har du tillverkat det själv? Mycket fint var det !!!

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Jag är säker på att du kommer at bli vacker i vilken peruk du än tar. Det sitter inte i håret!

Vi är många som följer dig och väntar in ditt jubel den dag du är fri från alla cellgifter. Tiden kommer att gå fortare än du tror tills nörden har fått den stryk den ska ha.

( Det måste ha tagit en vecka att hitta din adress, säkert för att kortet var så litet. Jag har inte gjort det själv)

En VARM STÄRKANDE KRAM från ett soligt Malmö/Elisabet

skriven
#2: Kia

Tänker extra mycket på dej idag.Kram Kia

skriven
#3: Linna

stor kram till dig!!

skriven
#4: Ida J

Anne-vännen! Du är så otroligt vacker i grund och botten, så du kommer att se alldeles "fabolous" ut vad ditt val än blir! Men jag hoppas också att du kan hitta en peruk som DU trivs i och som känns som DU. Finns med dig i tankarna hela tiden, och framför allt just nu i denna stund. Styrkekramar fyllda med omtanke till dig! Ida

skriven
#5: S

Jag sänder dig en massa styrka Anne!! Du är så otrolig inspirerande, fin på både insdan och utsidan. Det här fixar du lätt.

Tack för att du finns, för du är en helt otrolig person, som det säkerligen bara finns väldigt få av. Massa kramar! :)

skriven
#6: Mia

All styrka till dig!!!



Stor kram

skriven
#7: Malin

Hittade hit via en annan blogg och känner att du är en underbar människa som delar med dig till oss om din kamp. Kommer återkomma och följa dig på din resa, snart är våren och ljuset här och då känns allt lite lättare! Styrkekramar från mig! Malin

skriven
#8: Millan

Hoppas det gick bra tidigare idag, och att du slipper må illa.



Tänker på dig och sänder styrkekramar via nätet!

//Millan

skriven
#9: Catharina

Tänker på dig idag.

skriven
#10: yohanna

hej! kikade in på din blogg, läste den mkt förut men nu har jag missat massor känns det som, så måste nog läsa i fatt... hur som helst så tycker jag din blogg är bra!

skriven
#11: Lena C

Hej vännen! Allting klär en skönhet!!! Även om inte peruken blir den snyggaste så är ju du superfin. Sköt om dig, mina tankar finns hos dig. Kram!

skriven
#12: xxx

Tycker du är mycket vacker!

Lycka till med behandlingarna.

skriven
#13: Ludmilla

Du är jättesnygg!

Vad bra att du skrev om illamåendebanden. Sådana köpte jag på en kryssning. Ska leta fram dem! :)

skriven
#14: Maria

Tänker på dig, hoppas du slipper illamående!

skriven
#15: Amanda<3

jag skänker alla mina varmaste tankar och kramar till dig i denna stund anne, hoppas allting gått bra idag. mängder av kramar till dig från mig <3

skriven

Kommentera inlägget här :