Resultatet av era kommentarer...

Tack alla underbara ni för att ni tagit er tid att fundera en stund.
WOW
säger jag bara! Att så många vågat svara hade jag aldrig trott!

Jag ska försöka sammanfatta i en högst ovetenskaplig kalkyl över
hur mina läsare ser på livet och vad som är viktigt för er.
Märk väl, att jag bara tagit med de som har svarat, så det blir inte direkt
Statisktiska Centralbyrån...men ändå...har läst alla och jag är så imponerad
över era berättelser och erfarenheter, varenda en av er! Tack för att ni delar med er!

Tog fram kalkylarket...saknar jobbet om ni förstår...älskar excel...!

Av 47 personer
som jag räknade på så är genomsnittsåldern på
de som vågat svara..(dock inte verkligheten av alla som läser bloggen)

Genomsnittsålder; 29,83 år  (misstänker att den är lite högre, men de som är i min egen ålder
läser hellre än svarar...helt OK!)

Marge Simpson..29 år...hehe...

Livsmotton att ta till sig som några av mina läsare delat med sig av
;

Imorron är en ny dag...
Varje stund räknas...
Det ordnar sig...

Om det är något du vill göra, gör det! Skjut inte upp saker.

 

 

 

"Behandla andra så som du själv vill bli behandlad fast du blivit behandlad fel"

 

"If you dream it, you can do it" för det är sant.

 

 

 

 

Låt inte backspegeln bli större än framrutan

 

 

 

 

Om snöret inte håller, utan går av, är det bara att försöka med ett annat snöre.(Nalle Puh)

Carpe diem!

 

 

 

 

 

 

 

Selv den mindste gode gerning er bedre end de bedste intentioner.

 

This too shall pass

 

 

 

 

 

 

 

Vivere Memento (glöm inte att leva)

 

 

 

 

 

Det finns en mening med allt!

 

 

 

 

 

 

Ta dagen som den kommer

 

 

 

 

 

 

Lev IDAG

 

 

 

 

 

 

 

Hitta glädjen i varje dag o det positiva i olika händelser

 

 

 

Vad är problemet

 

 

 

 

 

 

 

Lev för fan ditt liv innan livet ler fan med dig !!!!

 

 

 

 

Amor Vincit Omnia - Kärleken över vinner allt

 

 

 

 

Inget, men nu när du frågar börjar jag tänka att jag borde ha ett.

 

 

Var mot andra som du vill att andra ska vara mot dig!

 

 

 

Glöm dina bekymmer, imorgon kommer nya

 

 

 

 

Att vara glad och hjälpa andra känns bäst i själen.

 

 

 

 

Lev dagen som om den var den sista"

 

 

 

 

 

Du vet väl om att du är värdefull och älskad för att du är du.

 

 

Ångra ingenting

 

 

 

 

 

 

 

"Välj glädjen" och Grynets "ta ingen skit":)

 

 

 

 

Om du inte vill umgås med dig själv vill ingen annan det heller.

 

 

Ett leende kostar ingenting!



Varför är det så svårt att leva upp till allt detta som borde vara så självklart?? Jo, för vi bara kör på och undrar vid 45, vad var meningen??
Quee??

 

 

 

 

 

 

Vad fick jag fram av allas önskningar om ev. boende och framtid?

Att få vara tillsammans med sin familj, barn, släktingar kom i första hand,
Blod är alltid tjockare än vatten i alla släkter och kulturer.
Det spelar ingen roll var på jorden man önskar att leva i drömmarna, för
om inte familjen är med har det ingen betydelse om man bor i Svappavara,
Krokum, eller Thailand!
Familjen bär oss framåt, inget slår det, trots våra olikheter och "familjegnabb"

När det väl gäller så är familjen där för dig!


Hade gärna velat stycka upp frågorna mer, men ni förstår andemeningen.
Vi vill leva nära våra kära, vänner och familj, hur än livet utvecklar sig.

Så ta hand om dig och din familj, det betyder mest i vår tillvaro!

Kärleken övervinner ALLT!

Livsmottot som jag tyckte var mest originellt och tankeväckande var;

"Låt inte backspegeln bli större än framrutan"...Tack Carro för den!

 


http://www.ninawester.se/wp-content/uploads/2009/08/Backspegel-1.jpg

Kommentarer :

#1: Alpo

Vi, mamma och pappa älskar dig - alltid!

skriven
#2: Anita T

Skrev ett lång inlägg men bangade ur när jag såg åldern på de som svarat (är 64 år ung). Vill bara

tala om att jag är en trogen läsare av din fantas-

tiska blogg. Du är en tapper, modig kvinna. Kram

skriven
#3: Carro

Hej Anne!

Ja, visst är det ett fantastiskt bra och tänkvärt motto? Min vise lillebror som sa en gång för några år sedan som jag burit med mig sen dess. Härligt att kunna dela med mig av det! :)

Tack för sammanställningen, rolig och peppande läsning såhär i väntan på våren.

Ha en härlig vecka, kram Carro



skriven
#4: Carro

Hej Anne!

Ja, visst är det väl ett tänkvärt och bra motto! Det var min vise lillebror som sa för några år sedan, och det har jag burit med mig sedan dess. Härligt att kunna dela med mig!



Tack för sammanställning, peppande och mysig läsning så här i väntan på att våren riktigt ska ta fart.

Kram från Carro

skriven

Kommentera inlägget här :