Tips från coachen...

Här sitter jag nu en dag efter Cellgift Nr1...och mår PRIMA!
Förstår inte....har jag fått en massa rött gift i kroppen?

Smsar för att få tiden att gå en stund...omgång 1 igår...med
sk FEC-bahandling...


Min goa vän Gösta kom upp till våning 13 på sin lunch...puss på dig!

Ok, jag preparerades med Betabred, Ondansetron och mina egna
införskaffade Sea-band och de har verkligen hjälpt!
Alla ni som mår illa KÖP på apoteket. De kostar 145Kr, men det är
absolut värt varenda krona!


Finns i olika färger, även för åksjuka barn...

Hur var dagen då...nervös ända fram till att "the Cell Gift" pumpades in.
Var nervös för att nålen skulle göra ont igen, men EMLA kräm hjälpte,
så jag kände ingenting...pust...
2 timmar senare var jag på väg hem med mor o far som följde med.
Stackars pappa gick 13 våningar på sjukhuset för han åker inte hiss,
men så fick han sig lite träning..hehe...

Man kissar som en flodhäst...och rött  är det till en början, men det är rester
från cellgiftet..helt normalt....har nog druckit 3 liter vatten åxå.....


Idag har jag gjort vanliga saker, handlat, gjort ärenden och promenerat,
läst och vilat en liten stund på dan....YIEPPEY HIPPO!!!

Såg ett så fint citat som jag måste delge er...den säger en del om livet..

"Man måste våga kasta sig ut från branten,
i sin fullständiga övertygelse att det man vill göra finns där nere.

Förlora fotfästet, inte veta vad som väntar,
inte veta var man skall få fast mark under fötterna.

Fast mark brukar vara pengar...status...prylar..
Men att leva i sin fullständiga övertygelse om att det man gör är rätt,
är mer värt än pengarna man inte tjänar.

Att äntligen få något man har längtat efter hela livet, kan innebära,
att man inte längre har något att leva för.
Det är därför det är så viktigt, att ständigt sätta upp nya mål i livet."
Citat/min bror Janne


Mitt närmsta mål är att bli frisk, därefter har jag fått nya kunskaper och
erfarennhet att använda för framtiden, i yrket och privat. Att bli en bättre
människa är ett ständigt mål...det tar aldrig slut.

 
You are all angels whatching over me!




Kommentarer :

#1: Nina

Hej!

Jag hade hört av min vän som hade cancer att det är lönsamt att dricka jättemycket för att unvika kräkningar och illamående. Pröva du på att dricka mycket - gärna flera liter om dagen. Det fungerade för henne, hon hade inga illamående när hon började dricka mycket. Hon hade velat veta det tidigare för att slippa hemska kräkningar och illamåendet. Kämpa på och kram på dig!

Nina från Finland :)

skriven
#2: Anne

Tack för tipset Nina!

Jag försöker dricka mycket vatten, men det är inte så gott, men 1,5 l per dag går ner+ Proviva och kaffe :)

Fler tips mottages tacksamt...

skriven
#3: Maria

Blev glad och rörd över detta inlägg. Härligt att du mår bra!

skriven
#4: Louisa

Vad klok och vacker du är, Anne! :)

skriven
#5: Kia

Hej Anne,skönt att höra att du mår ok.Ett tips :Lägg färsk citronmeliss i en bringare med vatten.Det är en läkeört,doftar gott och är lugnande.Kram på dej och sov så gott.Kia

skriven
#6: sara

HejAnne!

Det finns toppen forum cancertjejer.se

där skriver dom om allt behandling

jag har haft mycket hjälp där från tjejer med samma cancer och läkare kunde lära sig mycket mera från dom

ät mycket persilja för blodvärde

Mvh. Sara

skriven
#7: Linna

vad söööt du är! du ser glad ut på dina bilder. och vad sött av Gösta att komma förbi!

jag ville skicka nåt litet till dig men hittar inte din adress nånstans. förstår att det inte är det första man lämnar ut men om du nångång känner att du vågar så får du gärna ta kontakt med mig via min mail :) annars skickar jag massa kramar här :)

skriven
#8: Helen

KRAM OCH KRAFT

// från Helen i Skåne

skriven
#9: Carro

Kul att du mår bra, det håller jag tummarna att du får göra hädan efter också! :)

Kram!



ps. fint och tänkvärt citat, tack för det!

skriven
#10: Anonym

Å här kommer mer kraft dock från Norrland, Skellefteå. Stor kram // M a r i a

skriven
#11: Sarah

Kram på dig Anne! Det där kommer du klara galant. Du är min idol! :)Hoppas du får må bra nu i behandlingen.

skriven
#12: Sanna

Skönt att höra att du mår bra trots omständigheterna..tittar in här emellanåt eftersom du är en tjej med så mkt positiva krafter!!



Kram fr en okänd vän// Sanna

skriven
#13: Mia

Tänker på dig och gläds åt att du mår såpass bra. :)

skriven
#14: Elisabet Roslund

Bra Anne, din enorma energi och positiva syn på allt gör detta sååå mycket lättare. Du är så beundransvärd, bara så du vet!

Kram/Elisabet

skriven
#15: Nicka

Hej Go'a Anne..



Jag har kommit av Mig totalt i Mitt bloggande.

Jag ska försöka uppdatera sidan.

Har varit med Om så mycket tragisska saker.

Och Min bror blev rånad i Lördags..

Livet är inte lätt alla gånger !



Miljoner Kramar..Du finns i Mitt hjärta för alltid.

skriven
#16: Karro

Vad skönt att höra att du mår bra, ser lite otäckt ut med alla slangar. Funkar verkligen de där banden?

Vilket fantastiskt citat, det gav mig precis det jag behöver just nu. Men det gäller att våga kasta sig ut, hur gör man, med vilket ben först...

Känner igen det med nya erfarenheter, i mitt fall den andliga och därmed hur jag tror allt hänger ihop... Coolt. Tack för inspiration. Stor kram

skriven
#17: karin

fear is temporary - regret is forever!

skriven
#18: Amanda<3

hej anne..kikar in på din blogg såhär på kvällskvisten..vad skönt att första behandlingen gick bra, hoppas all återstående behandling också går bra..tänker på dig, kramar!

skriven

Kommentera inlägget här :