Barnet i mig....

Ikväll har jag varit på krogen för första gången sedan Hedenhös tid. Åt en
himlans god fisksoppa tillsammans med Ros-Marie som var Maddes goa väninna.
Vi babblade, skrattade och hade hjärtans kul tillsammans. En härligt sprudlande,
intelligent och supergo tjej! Hennes far kom förbi och jag tackade för den underbara
Kolibritavlan han målat åt mig. Visar tavlan någon dag när jag har kamera....

Nu till saken......jag är så barnsligt förtjust i vackra leksaker som har lite själ.
Börjar det gå åt andra hållet tro, när man börjar titta på leksaker igen....
...och skyller på att syskonbarnen måste ha något att leka med när de kommer
till moster...? Har i ofs alltid gillat gamla dockor och annat sött, men man kan
ju börja undra...hehe...

Maileg tex...Vem kan motstå Maileg??? Nä, tänkte väl det...inte bara jag som
pyntar med dessa små sötisar!

Så när jag var i Stockholm råkade jag och dotter slinka in i en Mailegbutik.
Jag såg DEN som jag länge suktat efter, hade tom tänkt snickra en själv.
Men när jag såg den så var det klart. Här ska köpas, på direkten!


Prinsessan på ärten är äntligen i min ägo, sängen är 30cm lång, så den är ganska stor.
Lovisa får leka med den, hur mycket hon vill! Riktiga leksaker håller för alltid och är roliga
att ha framme. Maddes rum börjar bli ett lekrum för barn snart..stora som små...hihi...



Lite andra Mailegsötisar som pockar på att köpas.....


Snart ser det väl ut så här hemma hos mig.....


En annan väldigt fin goding såg jag i Göteborg på Gunillas träleksaker
..Ett franskt dockus med möbler som går att leka med.
...taket, fönstren och väggarna går att öppna.


Finns även i rosa om man föredrar det....

Så, nu har ni fått lite julklappstips om ni undrar vad de små telningarna
kan tänkas tycka om......Sicken tur att jag har små syskonbarn..hihi...

....eller som ett barn skulle uttrycka det...

Käre Gud,
Varför måste jag be
när du i alla fall vet vad jag vill ha?
Men jag ska göra det
om det känns bättre för dig.

Natti på er!


Kommentarer :

#1: Siri-Maria

Hej! Skickar dig en länk med underbara saker (tycker jag i alla fall)



http://www.cottageandroses.se/sv/



Ha en underbar helg!

skriven
#2: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Jag måste bara tacka dig för att du skrev att vi skulle se "Hämnden". Vilken film, helt fantastiska skådespelare och handling. Såg den igår och den sitter fast i mitt huvud idag.

En Skön helg önskar jag dig/ Kram Elisabet

skriven
#3: FIghter

Måste bara kika in och säga hej! Gissa var jag är just nu? Trodde du redan varit här, men du har alltså ditt underbara kvar.

Bättre rapport följer.



I alla fall...du kommer inte att ångra dig.

Jag ska hit tillbaka.

Absolut!



lördagskram på dig.

skriven
#4: Fighter...som länkade fel.-)

Måste bara kika in och säga hej! Gissa var jag är just nu? Trodde du redan varit här, men du har alltså ditt underbara kvar.

Bättre rapport följer.



I alla fall...du kommer inte att ångra dig.

Jag ska hit tillbaka.

Absolut!



lördagskram på dig.

skriven
#5: Anna Larsdotter Persson

Hej Anne!

tack för fint inlägg hos mig. Jag har suttit fast i din blogg ett tag, och det är så mycket som jag skulle vilja prata med dig om men det blir för långrandigt på datorn. Ditt telefonnummer finns säkert någonstans på sidan och då kanske jag ringer en dag. Jag känner mig lite kluven till Galan, som på så många sätt var fantastisk, men som du skrev, också en påminnelse om att ingen går säker. VI vet inte vilka av oss som kommer att vara kvar nästa år, och den ovissheten är hopplöst jobbig tycker jag. Men det är väl det jag ska lära mig hantera nu, när alla behandlingar är över? var befinner du dig i processen? Stor kram, Anna

skriven

Kommentera inlägget här :