Novembers mörka timmar

November är en månad jag gärna skulle hoppa över.
Har verkligen med alla tillbuds stående medel försökt, med
Mindfullnes och hela "tänk-positivt-köret" att det är en bra
månad, då man kan förbereda julen lite och vara i nuet.

Men nuet är så fruktansvärt tråkigt i No-vember...bara det
faktum att månaden börjar på NO! No...NO...NOOOO!

Saknaden av den fina hösten och väntan på juleljusens glittrande
atmosfär....är sååååå lång.



Tröttheten övergår i någon slags melankoli som förlamar mer
än bevarar kraft och glädje.
Har pimpat upp mitt hem lite så jag ska trivas i mörkret,
arbetsrummet och köket är mina favvoplatser just nu.
Tänder levande ljus för myset och värmen.



Jag skriver, läser och pysslar lite smått, men det räcker inte,
är rastlös och känner att jag är trött på att vara hemma,
trött på att vara sjukskriven och längtar verkligen efter att få jobba igen.

Längtar bort till sol och värme och det gör väl de flesta just nu.

Idag fick jag min lilla dos av Herceptin så att jag kan leva även nästa
november....men lite gnäll skadar inte. Man kan ju inte vara optimistjolle
jämt. Vi behöver alla gnälla lite ibland, över vädret, förkylningar eller
annat smått o gott. Det hör livet till.....men bara ibland!

Nu ska jag till väninnan Anita som fyller år. HURRA! HURRA! HURRA!

Så vad gör man i November?
Vad gör ni i November?


Köpte mig en ny kamera idag som jag tänkt på sååååååå länge.
Nu kan jag äntligen ta med mig en kamera i fickan och ta bilder igen.
Den andra var oerhört bra och proffsig, men stor och klumpig.

Så nu blir det lite mer av mina egna bilder på bloggen igen.


Ett må-bra-köp! Färg är viktigt som gör mig glad... :)

Kommentarer :

#1: Therésa

Jag gör nästan som du... inreder mysigt, tänder MASSOR av ljus, går på spa, gör hembehandlingar som får en pigg och glad, tar långa bad och läser bra böcker. Lagar gott, dricker gott och försöker skratta mkt. Nov är verkligen en mysmånad - det kanske kan vara det nya ist för "mörkmånad". Uppladdning inför julen ;)

skriven
#2: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Jag har redan tänt mina lysdiodkvistar. Jag har satt kvistar på 2 ställen i rummet. Det är sååå fint. Allt för att lysa upp i höstmörkret.

Ha nu en trevlig kväll!

Kram/Elisabet

skriven
#3: Amanda

hej anne :)



ja november månad är verkligen en fin månad, men advent och jul är mysigare! önskar dig en god natt och en trevlig morgondag :) kramar <3

skriven
#4: Kia

November är den värsta månaden för oss.Simon blev ju sjuk i sin cancer då.Man associerar till elände då.Men vi tänder mkt ljus,åker till huset i Strömstad,vattengympar,går och får massage.äter gott och dricker gott.Långa promenader är också perfekt om det inte är glashalt.Man gör allt för att inte duka under....ja du om någon vet ju.Det gäller att vara så positiv som möjligt.Må så gott!Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :