Nu blir det paus ett tag...

Även om det känns svårt att pausa min blogg, så känner jag att det
känns bäst så...

Har ingen inspiration just nu och jag känner inte att jag har något att tillföra.
Bloggandet har varit en ventil för mig på många sätt, men jag saknar mina
tankar jag hade i början...när jag startade min blogg.

OK, det har hänt oerhört mycket i mitt liv sedan jag började skriva 080406.
Jag behöver inspiration för att känna meningsfullhet i mitt skrivande.

Vill inte fastna i ett smalt tänkande, vilket kan vara resultatet av att man skriver
regelbundet. Man fastnar i sina egna spår som blir svåra att ta sig ur, så nu tar jag paus!


Mitt liv är just MITT och det är lika omtumlande och omväxlande som DITT!

Men jag vill att den där torktumlaren rör om lite så att mitt liv får en ny innebörd.

Inte bara om cancer och elände, utan lite nytt blod, nya ideér och "pånyttfödelse"...
börja om på nytt liksom....förstår ni hur jag menar?

Jag är mitt liv...ska bara finna det utan yttre distraktioner...

Ska fokusera på mig själv nu....det är en ny erfarenhet...att bara vara Anne....att duga
precis som jag är för att jag finns....för min egen skull, inte som mamma, inte som
yrkeskvinna, inte som den sociala vännen, eller systern eller dottern....utan som Anne,
varken mer eller mindre.

Om det blir något inlägg nu och då den närmsta tiden så är det en bonus, men
ska försöka att pausa 2-3 veckor....för att släppa datorn...för att bara uppleva med min
nya kamera och med mig själv....nya intryck....

Kanske ni får se lite nya bilder...sporadiskt.....de närmaste veckorna....kanske...

Så njut av tiden som kommer...adventstider....ska själv njuta av att bara vara.


Bilden tagen 2008-12-21

Lovar att vara tillbaka när andra ljuset tänds....
....hoppas att ni är tillbaks då också...och jag hoppas att jag fått
nya infallsvinklar.


Sist men inte minst....Tack för att ni finns, varenda en av er!


Kommentarer :

#1: Fighter

Du gör så rätt, så rätt. Jag har pausat många gånger. Ibland några dagar och ibland långa uppehåll.

Å jag har startat nya bloggar för att markera för mig att det sker nystarter.



Du behöver inte lova oss ett dugg.

Du skriver när du skriver eller varför inte göra som jag gjorde en period. Jag postade enbart foton och körde ordlöst.Ibland söger bilder mer än ord.



Lycka till med din nya kamera och jag finns här då du kikar in. Tror jag. Man vet aldrig. Lusten att pausa kan ju infinna sig hos mig med:-)



Var rädd om dig och FOKUSERA på D I G!

Stor kram!!

skriven
#2: Catta

Låter som en sund idé att pausa ett tag.Njut och må bra och ha en mysig adventstid.



Cyberkramar i massor till dig fina Anne.

skriven
#3: Catharina

Hoppas att du får en skön paus med tid till fokus! Jag önskar dig inget annat än det bästa. Kramar, Catharina

skriven
#4: Anonym

Ta hand om dig och ha det gott tills vi hörs igen.

Varm Kram/Elisabet

skriven
#5: Linna

kraamas!!

skriven
#6: Kristina

Hej Anne,



jag önskar dig en fantastisk adventstid!!

Ta hand om dig. Allt gott,

varma hälsningar

Kristina

skriven
#7: Fia

Ha det så bra, å var rädd om dig tills vi hörs igen!

Kram

skriven
#8: Anna-Karin

Va rädd om dig!

Varma kramar//Anna-Karin

skriven
#9: Anonym

Anne, jag har skrivit här flera gånger och vill bara säga "tänker på dig och längtar tills du är tillbax" MEN-lyd ditt inre! Den där rösten vi ofta inte lyssnar på.Vore du i Skelelfteå hade jag iaf bjudit dig på glögg och prat! kramis // Maria

skriven
#10: Marika

Helt rätt Anne! Lyssna på dig själv och ta hand om dig nu. Hoppas du får kul med din nya kamera! Tusen kramar från mig.

skriven
#11: Kia

Ha en fin avkopplande tid ifrån datorn och bestäm dej för att bara vara Anne som du skriver.Förstår dej fullt och fast.Kramar Kia

skriven
#12: Angela

Har följt dig ganska länge och önskar dig all lycka och energi. Jag tänker på dig ofta fast jag inte känner dig. Ta hand om dig själv nu för det är det viktigaste. Kram från en tjej i Göteborg. <3

skriven
#13: Eva T

Önskar dig ett underbart november slut och en underbar början på julemånaden och hoppas att du ska fortsätta att förmedla all positivet, energi och kärlek till livet som du delar med dig av. Stor kram.

skriven
#14: Amanda

hej anne :)



jag tycker du gör helt rätt, bloggen kan ta upp rätt så mycket tid av en, tid som är värd att läggas ner på så mycket viktigare saker :) hopppas du får fina och mysiga veckor, ta hand om dig..många kramar Ananda

skriven
#15: Amanda

hej anne :)



jag tycker du gör helt rätt, bloggen kan ta upp rätt så mycket tid av en, tid som är värd att läggas ner på så mycket viktigare saker :) hopppas du får fina och mysiga veckor, ta hand om dig..många kramar Amanda

skriven
#16: Karro

Det låter som en toppenidé Anne! Gör det och känns ingen prestation att du ska vara tillbaks inom en viss tid, utan kom tillbaks när du känner att du är redo för det.

Datorn har en förmåga att trollbinda människan, att frigöra sig från det kravet är bara sunt. När man inte känner kravet att trycka på On så början man hitta glädjen och kreativiteten till livet, det riktiga.

Man hittar tillbaks till sig själv, den man är innerst inne.

Ta hand om dig och om jag går in på datorn om några veckor kanske du har skrivit ett inlägg eller så har du inte det och då får jag mig en påminnelse att även jag ska fortsätta vara ute i skogen, fotografera, sitta vid pianot eller sy istället för att jaga i den här datavärlden.

KRAM

skriven
#17: Therése

Det gör du rätt i Anne, ta det lugnt och fokusera på det som är viktigt - nämligen dig själv!

Tänker på dej! Kram Therése

skriven
#18: Fighter

Inne och kikar efter dig.

Snart tar jag också en paus.

Ska bli skönt och samtidigt en saknad efter er som jag egentligen inte känner men ändå inte.

Åker till helgen, men först onkolog och återbesök i morgon.



VARM innerlig kram!

skriven
#19: Tina

Anne. Jag önskar dig en skön december och en skön paus från bloggen, även om det känns konstigt att inte klicka in sig o läsa om DITT LIV.

Kram på dig och take care.

skriven

Kommentera inlägget här :