Masesgården...here I come!

Vilket ruskväder vi har idag...mörkt, regn och blåst men milt.
Kom precis in efter en väninnepromenad i stövlar o regnkläder.
Gick ca3km.

Mina fina stövlar som gör mig glad!

Nu, så har jag bokat in mig på en hälsovecka i Leksand av alla ställen.
Har länge känt att jag vill dit. Vet inte varför, men tror att jag vill se
mig om uppåt lite....och Masesgården verkar schyst och sådär helylle.


Masesgården...ett av få genuina hälsohem som finns kvar.

Har varit på många SPAn från Stockholm och neråt, men varför inte Leksand!

Det blir en rolig tågresa på sådär 45 mil och 8 timmar. Ska läsa en tjock bok.
(nästan lika länge som att flyga till Thailand)
....vad gör jag?????..kanske skulle boka Thailand istället....men går på min magkänsla...

Det blir Yoga, god hälsomat, bassängträning och vacker natur förmodar jag.

Plask i plurret...i denna bassäng kommer jag att simma så mycket jag orkar var dag.


Malin Berghagen håller Yogaklassen under min vistelse.
Ska bli så kul att få träna med denna härliga och sunda tjej.
Tror att hon är riktigt bra!


Har någon av er varit där?
Är det att rekommendera?
Ge gärna förslag på SPA-ställen ni varit på som är kanon.


Jag är en riktig SPA-råtta..hihi...

Kommentarer :

#1: Maria S/Skellefteå

Har aldrig varit där men sett annonser, Malin har en härlig karisma! har bara varit på frukostradio med henne, men hon är myysig!



Ha det så jättejättebra där!

hej! från Maja!

skriven
#2: iana

Välkommen till dalarna! :)

skriven
#3: Therésa

Eftersom jag är uppväxt i närheten av Leksand, så kan jag rekommendera naturen och den vilsamma atmosfären! :) Dalfolk är goa människor må du tro! Du kommer leva länge på bara dialekten, hihi!

skriven
#4: Ludmilla

Åh nu blir jag lite avundsjuk! Har du fått medel till detta som rehab eller betalar du själv? Det låter underbart!

Jag har svårt att få Uppsala att betala. I Stockholm verkar det vara lättare.

skriven
#5: Anita T

Har varit där en gång. Tyvärr bara för att äta lunch med ett kompisgäng. Det var nog den godaste och fräschaste mat jag ätit. Är resten lika bra så grattis. Kram och ha en skön vecka. PS Jobs tygtryckeri ligger väldans nära och måste besökas.

skriven
#6: Fighter

Ska snart dit på rehab jag också. Längtar:-)

skriven
#7: Anne

Hej Lumilla,

Jag betalar delvis själv och har fått lite medel från en privat fond. Masesgården har jag bokat på egen hand.

Vet att Sthlms län o V. Götaland remitterar till Vidarkliniken i Järna och Mösseberg i Falköping också, har du provat det?



Tala med din läkare eller kurator, så kanske de kan hjälpa till.

Det är tyvärr väldigt olika mellan länen i fråga om vilken rehabilitering man får.

Men det viktigaste tror jag är att ligga på själv och söka, söka och åter söka från fonder och annat.



Min vattengympa rehab har jag krävt själv att få. Den numera berömda "rehabiliteringskedjan" funkar inte. FK gör inget, läkaren gör inget om man inte kräver....



Kanske om du har en arbetsgivare som är villig att betala för rehabilitering...alltså väldigt godtyckligt från fall till fall.



Man måste vara stark mentalt och envis för att bli frisk, och du står alltid ensam om dina val..så ser livet ut.



Fighter, då kanske vi ses där :-)



kram på er!

skriven
#8: Vida

Jag kan ju inte låta bli att säga att jag städade där under mina tonår och jag tror att det är fantastiskt att vara där som gäst. Buffén går inte av för hackor och du är väl värd allt som de erbjuder.. Det ligger mitt i en genuin dalaby med röda hus och det är vackert där.



Kramen

skriven
#9: Leena

Varit där en vecka för drygt 2 år sedan. Det var faktiskt Malin som hade kurs den veckan också. En helt underbar person, såå naturlig. Massor av aktiviteter samt bassängen som stod öppen hela dygnet om man så önskade. Man kunde simma med kandelabern tänd i sin ensamhet på kvällen om man kände för det eller också vattengympa med andra. Maten var helt underbar men räkna med en mage som kräver toalett ganska så ofta.

skriven
#10: Tina

Välkommen till Dalarna. Du kommer att bli hänförd känner jag. Njut och vila.

P.S vanvettigt snygga stövlar du har...

Kram Tina i Falun

skriven
#11: Åsa

Grattis! Masesgården är helt fantastisk. Jag åkte därifrån med en känsla av att hela kroppen laddat energi och nyttig mat och goda téer. Jag kände mig så himla stark och skulle jättegärna åka tillbaka. Kanske blir det så också.

skriven

Kommentera inlägget här :