Rosa bandet-galan var kul!

Inget ont som har något gott med sig....

Gårdagen var lång, rolig, glad, intressant och hjärtlig.

Vi åkte ner till Göteborg till 14-tiden då repetitionerna för alla
artister började, och vår lilla entré skulle också repas in.
En TV-produktion är minutiöst repeterad...tom alla "spontana" skämt.

Här står vi några av tjejerna från vår förening "Johanna"
och går in på Rosa mattan..hihi...


På genrepet när inslaget om Anna visades kunde inte René hålla tillbka
tårarna utan fick gå och ta en paus innan hon kunde återfå talet. Skönt
att se att proffsiga programledare också krackelerar...men på direkt-
sändningen kunde hon tränga undan känslorna. Hela arenan grät, för
det var så oerhört känslosamt inslag....

Producenten flyttade oss än hit än dit innan sändning och vi lydde fogligt.
Det var en härlig mingeldag tillsammans med bröstcancerföreningen som
samlat ihop ca 60 kvinnor från olika städer i Sverige. Vi var 5 tjejer ur vår
BC-förening "Johanna"
Väl på plats träffade jag även Mia som jag lärt
känna på Brännö.
Galan exploderade och 48 miljoner kronor senare var festen över.
...och cancerforskarna kan fortsätta sitt svåra arbete, att hitta bot mot cancer.


Här sitter vi och väntar...och väntar...på att galan ska börja på riktigt...

Vi var många "övelevare" på scenen, men vi vet ändå inte om vi kommer att få
återfall inom en snar framtid. Den som lever får se....
Några av oss kommer att dö i förtid, några av oss lever tills vi är gamla. Så är det,
och vi gillar läget och lever så fullt ut vi bara kan, och det borde alla göra.

Satt bredvid Anna som har bloggen http://keeponwalking-anna.blogspot.com
och hon medverkade i inslagen på galan. Läs hennes blogg, den är väldigt bra!

Det goda som sjukdomen givit med sig är många saker, trot eller ej.
Men hade jag inte fått BC så hade jag inte fått möjligheten att lära känna alla dessa
underbara kvinnor på kurser, rehabiliteringsresor och BC-föreningen.
Ödmjukheten, öppenheten, igenkännandet, lyssnandet och berättandet bland oss
som gjort denna resa är ovärderlig. Det finns alltid någon "BC-väninna" som
verkligen förstår till 100%.

Lägg din energi på positiva tankar, positiva människor och var snäll
mot dig själv och andra....det räcker väldigt långt.

Tack för att jag fått lära känna så många nya härliga människor det senaste året.
Detta gäng nedan lärde jag känna på Brännö på kursen "Att återfå balans&glädje"
efter en cancersjukdom.....Läs mer på www.livslust.net



Här har vi fest sista kvällen på Brännö...

Det finns en oerhörd livslust i oss människor, trots svårigheter vi möter och alla härliga
kvinnor jag lärt känna är levande bevis på kämparglöd och jävlaranamma!


På Brännö lärde jag även känna Mia som också var med på Rosa bandet-galan.
Här lyssnar vi koncentrerat på ett föredrag och dricker underbara hälsosamma
fruktdrinkar som vår kursledare Stig Dahlgren pressat.
Mia köpte också den häftiga mössan "Fuck cancer".... :-)


Stig, jag och Carina Tobiasson förbereder någon lek här, för roligt ska man ha :-)
Carina gav också massage till oss alla en av dagarna och det var den mest underbara
massage jag någonsin fått. Hon jobbar med sk Tankefältsterapi...läs mer om det på
http://www.tftsverige.com/
.....
...Alla som varit hos Carina kan vittna om att hennes händer är magiska! Hon finns i Göteborg.

Jag är så många erfarenheter rikare och jag är tacksam att ha fått så mycket lärdom, kärlek
och nya vänner på min väg in i framtiden.

Nu ska jag ta en varm kopp the och fredasmysa framför TVn :-)


Kommentarer :

#1: Fighter

Så många vackra kvinnor.



å nu närmar sig din rehab i Dalarna!



Heja dig!!



skriven
#2: Anne

Hej Fighter,

Det blir inget Dalarna....fick avboka pga att tågen inte gick på lämpliga tider och jag vill inte köra bil dit upp. Dyrt var det också!....men jag lider ingen nöd....snart åker jag ju till Vidarkliniken i Järna....kände att jag behöver landa lite mellan alla aktiviteter.

Kram på dig!

skriven
#3: Marie

Såg dig på scenen på Rosa bandet, när jag tittade på det hemma, såg när du vinkade och dansade, härligt....du utstrålar en sådan positiv energi, tack...

skriven
#4: lovisa

Godmorgon:)

skriven
#5: Rebecca

Min far slog över till tv3 nyss, när reprisen av galan visades. Det var i slutet av programmet, jag satt i andra änden av rummet och försökte frenetiskt plugga in anatomi på ett bra sätt så jag kan bli en bra sjuksköterska om 3 år. Och så hörde jag från TV:n att de ropade upp de kvinnor som överlevt... tittade upp. Mindes att jag läst något om det i din blogg (läser den alltid, den är så bra, så rörande!). Och vem fick man se i rutan, om inte dig? :)



Så många fina kvinnor som har kämpat sig genom en sådan resa... det är starkt. Riktigt starkt. Man blev rörd, speciellt en sådan känslig, gråtmild person som jag...:)



Din blogg är så bra. DU är bra! Sköt om dig. :)

skriven
#6: Kia

Anne du ser helt fantastisk ut.Detta korta hår och friska kinder och pigga ögon gör att du ser inte en dag äldre än 30 ut.Ha en fin lördagskväll,kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :