www.Earthlings.com....se den!

Igår kväll satt jag sent på kvällen och stickade framför ett
fantastiskt naturprogram om världens fåglar.

Jag blev lycklig och kände ett välbehag långt in i själen.
Tänk så vacker vår jord är, med dessa fantastiska skapelser!

Kolibrifåglar som är som tagna från en annan planet, och många
andra vackra och udda fåglar jag aldrig hade sett.


Hummingbirds...

Tänk att få vara med om en sådan här upplevelse! WOW!
Bilden lånad av
http://birdaday.com/wild-birds/the-human-hummingbird-feeder/

Jag somnade lycklig, och tänkte att jorden är ju ett paradis...också!
Om vi inte hade haft helvetet...också!

Imorse tittade jag på Efter Tio och lyssnade på Regina Lund som har
många kloka värderingar. Hon äter inte kött eller fisk, har en kärlek
till naturen och människorna och en sund andlighet.
Känner igen mig i henne i mångt och mycket....äter inte heller kött längre,
men fisk däremot.

Äter du kött är det helt Ok för mig, men det vänder sig nästan i mig numera.
Har verkligen älskat kött, så jag förstår dom som njuter av det.

Regina Lund bad tittarna att gå in på www.earthlings.com ...hon sa inte mer,
så jag blev ju nyfiken förståss och gick in.

Jag kan säga som så....att jag grät floder! Fy sjutton vad grymma vi människor är!
Helt fruktansvärt hur vi behandlar våra vänner djuren!

Den som är känslig ska inte se den. Inget nytt under solen iofs, men ändå fruktansvärd!

Så jag har tagit ställning!



Här visar jag en liten snutt från dokumentären....den snällare delen...

Kommentarer :

#1: Anonym

jag har bott i Phoenix, Az där fick jag ynnesten att uppleva dessa små pippiar. Helt ljuvliga. Numera tänker jag jämt på Madde då jag tänker på fåglarna. En vacker tanke. Mia i Skellefteå . Kram

skriven
#2: Kia

Livet är förunderligt ibland.Vi har en kisse som är 6 år.Jättemysig (Simons katt) i juli fick vi en ny liten kisse.Så underbar ,lite siames i kroppen med sött ansikte,helgrå.Så jättekelig och med underbara ögon som betraktade oss så härligt.Så hände det att hon började riva sönder sig och vi tog henne till veterinären.Fick det värsta beskedet,hon hade tumörer i huden och skulle aldrig läka.Igår var jag med henne till hennes sista andetag och allt bubblade fram igen.F-n Anne,hur mycket skit ska vi ta?Min man som har haft cancer,nu du och våra älskade ungar och nu den här lilla som idag skulle varit 5 mån.Men vi får inte ge upp,lev här och nu.Du är stark och vi är starka,det gäller att peppa varandra.Snart måste vi ses!!Må så gott du kan.Kram Kia

skriven
#3: DAVE

Hej Anne!



Tänk vad konstigt, jag tänkter på kolibrin på mitt bröst, naturen, himlen, kärleken, hoppet, livet, döden. Allt! Jag saknar och tänker allt känns så närvarande men ändå som en annan tid. Vi lever andra liv men minnena ligger alltid där och ibland blir vi mer påminda om vad som faktiskt hänt..Det smärtar mig forfarande.. Jag är ambivanlent emot mina känslor, jag är positiv och tom. Hur har du det? Du är fantastisk och jag vet vem som är stolt över dig. Jag vet många, men speciellt en. Jag vet, för jag drömde om det. Vi borde verkligen höras snart. Jag har inte varit hemma sen i somras, så borde snart komma hem..

Om du vill å orkar får du gärna ringa, möjligt att ja slår en singal annars snart..



kramar David

skriven
#4: Therésa

Fiska är också kött... faktiskt.

skriven
#5: Nicke

Jag förstår inte riktigt hur så många människor ser någon skillnad på fisk och "kött", vad är det dom äter från fisken som inte är kött, och den överlever ju knappast utvinningen av ... köttet.

skriven
#6: Roza

Skönt att se att andra också tar avstånd från kött, och vad glad jag blir över att både du och Regina Lund tipsar om Earthlings. Den visar sanningen bakom djurfabrikerna, för dem som fortfarande envisas med att hävda att djuren faktiskt har det bra. Vad finns det för bra med att födas upp i en fabrik för att sedan leva i misär och slutligen slaktas i samma fabrik, så att vi kan få en skinksmörgås eller en hamburgare.



Det som är ett störmoment för mig är att det idag finns tusen andra goda, och nyttiga, alternativ till kött.



Tack för ditt fina inlägg!



skriven

Kommentera inlägget här :