Pay it forward....

Ni har väl sett den filmen som blev en tankeväckare för oss jordbor.
Om alla vore lite mer generösa mot varandra så skulle världen se
helt annorlunda ut......

Något som jag läste i en blogg gjorde att jag inte kunde tänka på
något annat nu ikväll.

Först vill jag ställa frågan?

När är man beredd och färdig att acceptera att ens mamma ska dö
väldigt snart?

När man är 3 eller 13år?
När man är 23 eller 43?....
Nä just det....man vill alltid ha kvar sin mamma, mammor ska inte dö,
särskilt inte småbarnsmammor som vill se sina barn växa upp.

Läste Lindas blogg ikväll men har även följt henne på håll...Hon har kämpat
med sin bröstcancer samtidigt som hon har väldigt små barn.

Linda beskriver sig själv i sin blogg;
http://lindaskriver.blogspot.com/
Fotogalen, trebarnsmamma, matte, gift, förskollärare, född -77 som under
graviditeten drabbades av inflammatorisk bröstcancer
(som tyvärr är en mkt ovanlig och aggressiv form av bc) + metastaser i skelettet.
Den 4 dec -09 föddes vår lille Erik i v 32+0 med planerat snitt.
Linda kommer inte att klara sig, det vet hon och käcka tillrop är nog välmenta,
men i nuvarande läge gäller det att göra det bästa för henne och familjen.

Ludmilla som jag också följer på sidan http://ludmilla.se/ har tagit ett
fantastiskt initiativ. Läs inlägget från 26/9 på hennes blogg.

Hon har startat en insamling för att Linda ska få sin sista önskan uppfylld.
Att få åka till NY.....




Ludmilla skriver;
"Jag har startat ett konto i Nordea (3039 22 45434) och har själv börjat med att sätta
in 500 kr till Linda. Om du vill hjälpa till får du gärna sätta in ett litet bidrag.
Så många som vi är behövs inte någon stor summa av var och en."


Fundera en stund....
Vad får du för 25Kr? ....Knappt en latte på stan....
Vad får du för 50Kr?.....Knappt ett flashigt modemagasin..
Vad får du för 100Kr?...En dagens ute på stan....och en chokladbit...

Kan du avstå av något av ovanstående en dag för att göra en annan människa lycklig?

Jag kan avstå och skänka en slant för att Linda ska få sin dröm...att kunna
åka till NY innan hon dör.

Många bäckar små.....gav barncancerfonden 116,000Kr för Maddes insamling efter att hon dött.
Fantastiskt bra...men man kan även hjälpa de som ännu lever.

Jag väljer att skicka lite pengar till insamlingen för Linda. Hoppas ni gör detsamma!

Har du någon gång sagt att...."det vill jag göra innan jag dör"..?.....
Vad vill just du uppleva innan du dör?

Jag vet vad jag vill......att få simma med delfiner i det fria!




PS: Vet inte hur man gör när man länkar en adress, så läsaren bara kan klicka
direkt på länken....det har funkat förut men inte längre....

Kommentarer :

#1: Catharina

Mycket bra initativ. Jag ska genast föra över ett bidrag till Linda. Varma kramar, Catharina

skriven
#2: linna

åå va du är söööt! så fort jag komme rhem ska jag leta reda på dosan o dona med detta!!!

klart som sjutton man aldrig vill att ens mamma ska dö. bara du skriver detta blir jag helt lessen. min farfar dog ju som sagt nyss o bara tanken på att mamma & pappa ska dö nån gång gör mig sååå lessen ...



och jag älskar den filmenb o jag tycker nog mig leva efter det. men vet du att jag en gång fick en utskällning av en vän som tyckte att jag var för snäll och efter det har jag inte hört av henne? :D

jisses.



kram på dig och tack för att du finns!

skriven
#3: Några med cancer

Du och Ludmila vill hjälpa till och det är bra

men ni skriver att Linda kommer inte att klara sig

och att hon ska dö

ni tar hoppet ifrån henne med dom orden

skriven
#4: Anne

Hej Några med cancer,



Ni har helt rätt där, jag ber om ursäkt om jag skrivit på ett okänsligt sätt.

Vi vet ju faktiskt inte, och trots att spridning till skelett och lever är oerhört allvarligt, vilket brukar tyda på att cellgifterna förlänger livet och hoppet förlänger det ännu mer.



Det har jag bevis på vad gäller min egen dotter, Madeleine. Hon hade viljan och hoppet ända in i slutet och vi bad och hoppades, så visst är hoppet ens bästa vän när döden knackar på dörren.



Skriver ett särskilt inlägg om detta ikväll.

skriven
#5: Amanda

hej anne..



vilket inlägg du skrivet..det är självklart att jag också vill vara med och bidra med en liten slant så linda får åka dit hon vill som är hennes sista önskan..många kramar till dig

skriven

Kommentera inlägget här :