strålningen avklarad...check!

YES....idag äntligen kunde jag säga Hej då till strålningsenheten på SU.
25 behandlingar på lika många dagar och 50 turer ToR till Götet.

Åkte sedan direkt till jobbet för att träffa mina kollegor och vi blev alla
lika glada att se varandra igen.



Fika, kaka och babbel i massor....så nu är det bara planen framåt...
....att komma tillbaka till arbetet i lagom takt utan stress.

Imorgon har jag bokat tid hos en sjukgymnast för planering av effektiv träning
och  på eftermiddagen blir det Uddevalla för lite Herceptin i kroppen.

Det där med rehabiliteringskedjan som det talas om har jag inte hört ett
ord om från Försäkringskassan, men jag ska ringa dit och fråga vad de
kan hjälpa mig med för att jag ska komma tillbaks snarast möjligt som
det så fint heter....om exakt en månad sänks min försäkringspeng till
under 75% ...så det gäller att bli frisk till ett bestämt datum minsann!

Vill ändå säga att det är bra att inte sjukskriva folk för länge, men när man
varit riktigt sjuk och behöver komma tillbaka borde det ändå finnas lite mer
rimlig tid att göra det på....4 veckor har jag på mig efter nästan ett års
tunga cancerbehandlingar!...
Läkaren har sjukskrivt mig 3 mån. till för rehabilitering och arbetsgivaren
håller med....men lagen säger ngt helt annat....knepigt va!

Nåväl...är glad att snart ett års bedrövelser är bakom mig och jag kan titta
framåt och äntligen få börja träna både kroppen och själen.



Men nu njuter jag av friheten en stund och tänker sova med ett leende!
Natti... nu är jag dödstrött!




Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Sov Gott!



Kramar till dig i massvis/Elisabet

skriven
#2: Kia

SKÖNT att strålningen är till ända.Sov gott och låt morgondagen bli vacker.Det är du värd.Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :