Tjejgåing ikväll.

Ikväll ska jag tillsammans med övriga tjejer från Bröstcancerföreningen
träffas på tjejgåingen i Vänersborg.

Där ska vi sälja lite saker för forskningens skull.

Varje år insjuknar drygt 600 kvinnor under 45 år i bröstcancer.
De är mitt i livet. Många har små barn, andra är på väg att bilda familj
när de får beskedet att de har bröstcancer
eller har utflugna barn och ska börja
sitt personliga liv...och jag är en av dom...

I år är det  Liselotte Watkins som designat det roliga retrobandet. Hennes egna ord;
"Mönstret påminner mig lite om min barndom på 70-talet och min mammas glada t-shirtar.
Jag ville göra en armé av bröst som tillsammans känns starka – som fåglar på en telefonlinje ute i det fria".

Rosa bandet finns att köpa under hela oktober månad & kostar 25 kronor. Försäljningen av just Rosa Bandet, står för en betydande del av hela kampanjens intäkter.
Varje rosa band kostar en krona att tillverka, resten av pengarna går till Cancerfonden.

OBSERVERA, att Rosa bandets intäkter går till hela Cancerfonden för forskning, inte bara till
forskning om bröstcancer. Varenda krona är viktig, för Cancerfonden får bara sina intäkter via
donationer. Det du bidrar med kan rädda någon i din egen släkt, så alla är berörda.


Även om du har en eller flera sedan förut, så köp en i år också.
Visst é den rolig :)
jag har alltid lätt och smidigt köpt min på Lindex.
De står och tttar på oss när vi betalar våra kläder. 25kr har vi råd med.


Idag har varit en vilodag från strålningen, så det blev sovmorgon och
bara- vara dag....men nu är det dags att sätta fart med göromålen.

Ni som bor i området....tjegåingen är i Vänersborg i eftermiddag vid skidstugan.
Där kommer jag att stå och sälja Rosa band bla...från kl. 16,30

Kram...nu är det full rulle...


Är nu tillbaka...det var riktigt roligt! Pratade med en massa tjejer och försäljningen
gick strålande. Men det viktigaste var att få komma ut och "tjôta" lite..hihi...


Här är jag och Marita, och hon är världens härligaste tjej!
Alla som är medlemmar har haft bröstcancer, så det är ett stort stöd
att ha även den gemenskapen.
Jag kan ringa henne eller ngn annan i
föreningen när som helst och bara prata när det känns tungt.
Vi träffas en gång i månaden. När jag är piggare ska även jag bli stödperson.

Marita är min stödperson och helt fantastisk!


Det är oerhört viktigt att folk får veta att vi finns och att föreningarna gör nytta.
Föreningarna finns inte överallt och överlever tack vare frivilliga som
jobbar tex så här och andra aktiviteter, medlemsavgifter samt stödmedlemmar.
Pengar tas inte från cancerfonden, utan det är bara ideellt arbete.
Och hur roligt som helst!


Om du vill läsa mer om organisationen så finns sidan  http://www.bro.org.se/

PS: Det nya Rosa bandet har inte börjat säljas än, men det finns en massa
andra prylar man kan köpa via föreningarna i Sverige.


Som tex detta häftiga USB-minne! Finns att köpa på hemsidan ovan.
Tipsa chefen om bästa julklappen till alla anställda  på jobbet eller,
varför inte köpa till någon i familjen :)


Kommentarer :

#1: Marika T

Hej!



Min mamma är på väg till Tjejgåingen. Hann inte få tag på henne innan och hon har inte mobilen med sig. Men jag hoppas at hon köper något rosa iallafall annars ska jag be henne göra det i efterhand. Själv ska jag såklart ha ett band till i min samling. Lycka till med försäljningen! Kram

skriven
#2: Kia

Du är fantastisk Anne,hur du orkar!!Du är unik,hur många mödrar klarar det du klarar av.Först förlora din älskade Madde och sedan bli drabbad av monstret själv och sedan sälja rosa bandet.Det borde finnas ngt pris och uppmuntran till dej förutom alla peppningar på din blogg.Är det ngn som vet??Kramar i tusentals Kia(Rusar ut i morgon för att köpa bandet,har 4 hemma sen förut,känns bra!!)

skriven
#3: bitte

Hej skulle du vilja va snäll och gå in på den här länken



http://nelly.com/newProducts.asp?qNavigation=&qNavigationId=4&navName=senast-inkommet-man&genderName=klder-fr-kvinnor&query=&campaignpage=campaign_template_id_66&language_id=1&urltype=rewritten&keep=nyheter



Och rösta på den tjej det står Linda Anderson på.

Skulle bli väldigt väldigt glad ifall du vill hjälpa mig.



Kram

skriven
#4: Anne

Du är ju för go Kia!!! Jag orkar göra saker som är meningsfulla och roliga just för att det finns så många underbara människor runtomkring mig, och du och Elisabet i Skåne är en av dom!



Vi har alltid ett val och jag väljer glädjen och det vet jag att du också gör Kia, trots att både du och jag förlorat ett älskat barn.



Att dra på sig offerkoftan är bara destruktivt och det ä ju inte vår melodi, eller hur!

Kram på dig och ha en härlig dag!

skriven
#5: Therésa

Coolt band! Min svärmor har haft bröstcancer så jag köper bandet även i år, så klart! :)



Du är sannerligen en sann Vardagshjälte Ann! Håller med Kia... du är en verklig inspiration för oss alla.

skriven

Kommentera inlägget här :