Madeleine Deckert, min ängladotter på Youtube.

Nu är det klart och nu börjar serien med låtar som min dotter Madeleine sjöng under
hennes gymnasietid. Dessvärre finns hon inte längre här på jorden för hon dog 20 år ung,
året efter att hon slutat gymnasiet i en svår cancer som inte många överlever. (DSRCT)

Men vi får glädjas åt att Maddes uppträdanden filmades av mig för det mesta,
och hennes kompisar, och andra som fanns runt henne. Nu har min far börjat lägga
upp låtarna på Youtube, för det är han som har allt material och har jobbat med film
sedan 60-talet.

Jag är så tacksam över att min far dokumenterat min och mina syskons liv. Mina döttrar har
också filmats sedan de var väldigt små, så det finns en hel del material.

Här kommer den första vi lagt ut. Madeleine är på en skolturné med sin musikklass i 2:an
på MÅG i Trollhättan år 2006. Musikklassen turnerade i andra skolor för att träna på att stå
inför publik och att lära sig samspela. Alla på scen går i samma klass med olika begåvningar.
Min Madde sjunger här en afrikansk sång och här är hon mörkhårig.

Hoppas ni gillar det!



I deras utbildning ingick att lära sig musikstilar från hela världen, gammalt, nytt
från alla tidsepoker och länder, svenska vis skatten och olika musikstilar,
så musikeleverna blev väldigt allmänbildade på musik.
"Så ska det låta" hade inte varit några problem, en mycket bra skola!

Kommentarer :

#1: Ingrid S

Läser ditt inlägg. Lyssnar och ser på Madde 1,2,3...gånger. Underbart!

Går ut med hundarna sista kisserundan. Har aldrig sett dem så låga....

All kärlek till dig Anne!



skriven
#2: Anne

Åhhhh tack kära Ingrid!

tror du att hundarna förstår att Madde är en ängel?

Hon hade ju en lite Chihuhaua till låns när hon var sjuk, och 2 veckor innan hon dog lämnade jag tillbaks Najad till Nina o Martin M, för jag insåg att även Najad hade dött om hon hade varit kvar hos Madde. Den lilla hunden gav så myckket healing till Madde dygnet runt och jag tror även att hon sörjde över att hennes lånematte skulle dö. Hundar känner sånt.

Kram och hopps du och vovvarna sover gott. :-)

skriven
#3: Elisabet Roslund

Jag är helt varm och tagen inombords,

Så vackert, så otroligt vackert.

Vilken röst Madde har. Vilken utstrålning!

Kram/Elisabet

skriven
#4: Mia

En bekant till mig som känner er tipsade mig om Madeleines blogg och den följde jag, samt även din blogg nu. Att se och läsa om er kamp, att höra Madeleine sjunga ger mig kraft att kämpa mot min anorexi som jag haft sen jag var 10 år, nu är jag äntligen på rätt väg och jag ska leva just för att jag fått chansen, jag önska att Madeleine också fått den för hon var verkligen ett ljus med sin röst som lyser upp.

All kärlek till er och många varma kramar!

Mia

skriven
#5: ingridhenriksenn

så vackert- och så sårt att se. Omöjlig att fatta att en så fantastisk, ung och levande tjej- din dotter- kan bli sjuk och dö i cancer. Så harmonisk hon såg ut i filmen. Och som hon liknar sin mamma !

Kan inte ens ana hur det måste kännas att se slike filmar för dig.

Vackert- tack för att du delar med dig.

Klem Ingrid

skriven
#6: Mia skeå

Hej fina Anne,

Jag tror på djurterapi, terapeut sm jag är. Detta är ej "rumsrent" i alla terapi skolor men jag har sett vad djur kan ex göra med människor som är psykotiska, anoroktiska. Förstår att lilla Njad hade sörjt. Vem har sagt att vi mskor är smartast här i världen. Vikorslös kärlek har vi svårt att ge-inte djur! Ser Madde o blir rörd, glad men också förb....på "den jävla idioten". Stor varm kram, sanrt kan iv sippa vin på balkongerna. DU lär vara före mig.....pga vädret! Maria

skriven
#7: Eva

Underbara tjej. Blir helt förkrossad över att du inte fick vara med längre. Helt ofattbart... Du lilla vackra sångfågel. Ibland har jag undrat hur det är med din David. Kramisar

skriven
#8: Kia

Tårarna rinner,blir så rörd av denna vackra röst som inte får användas här på jorden mer.Simon hade precis börjat spela gitarr när han blev sjuk.Hoppas att våra älskade ungar spelar och sjunger ihop nu i sin vackra änglahimmel.Är extra rörd idag pga att Simons skola hade Simonloppet och sprang in över 80000:-på 45 min. I år ska det köpas in grejer till Almers och lekterapin på barnmedicin på KSS.Sedan öppnar vi en minnesfond.Kram Kia

skriven
#9: Elin

tack Anne!

skriven
#10: Ankanna

Så underbart vacker röst hon hade din ängladotter!

skriven
#11: Karro

Tack va fint! Konstigt nog känner jag mig glad, de var fantastiskt duktiga allihop, låten var glad och medryckande och så att få se Madeleine, söt och fantastiskt duktig sångerska. Vilken röst och utstrålning. Jag känner mig upprymd mer än sorgsen. Det var mycket fint.

skriven
#12: Martina

Måste vara svårt för dig att se Anne, men samtidigt är det fina minnen du har med dig som du nu kan ta fram och lyssna och se på.



skön låt och goa röster.

Ser fram emot att se mer.



Mvh Martina

skriven
#13: Happy

Vilken röst hon hade, din vackra dotter. Proffsigt framträdande måste jag säga! Modigt och generöst av er att låta hennes röst få leva kvar i internetrymden. Kram till dig fina Anne!

skriven
#14: Anonym

Tack anne för att du gör det madeleine hade velat göra! Madde och christine är fruktansvärt stolt över sin mamma! !! kranar emma

skriven
#15: Karin

Vilken utstrålning hon hade och en underbar röst!

Din fina dotter är väldigt lik dig.



skriven
#16: Anna

Vilken fin stämma! Grattis till din resa, glad man kunde bidra :) Kram på dig här i cybervärlden!

skriven
#17: Sisela

Denna underbara röst och vackra Madde, du saknas på denna jord. En ära att få höra dig sjunga efter att ha följt dig via din blogg under din sjukdomstid. Tack Anne för att du delar med dig till oss, ser fram emot fler klipp, även fast det gör ont i hjärtat att veta att hon inte längre finns här hos er idag!!

skriven

Kommentera inlägget här :