Påsken i antågande..

Vad glad jag blir av alla kommentarer och ännu gladare blir jag att ni
tycker om Maddes röst.
Det kommer fler så fort min far hunnit lägga upp
på Youtube. Har ju en dotter till och hoppas att även hennes musik kommer
upp en dag, men det får hon själv avgöra.....

Vi har haft städdagar i helgen i vår förening för att få fint till påsk.
Mitt städande hamnade på nivån på loftgången, man måste ju sopa rent framför
sin egen dörr först, så det blev blominköp och sedermera planering och pyssel.
Gjorde även iordning Maddes grav med penseer ,flox, backviol och stenpartiväxter.
Allt i blå och lila olika nyanser, som en mjuk färgpalett. Har inte orkat besöka graven
på hela vintern, har haft en period då det gjort alltför ont. men vår och sommar är min
årstid för då grönskar det och jag älskar ju att pyssla med blommor. (läs uteblommor)


Bilderna lånade av http://fotofrihet.wordpress.com


Bilden lånad av http://ulriksdal.blogspot.com

Hann med att pyssla inne också för att få påskkänsla, och pyssel ger mig sinnesro.
det är som att meditera, man tänker inte utan kreativiteten tar fram harmonin, lugnet.



Påskharar och fjädrar i mjuka färger gillar jag, gör små stilleben här och var.



Påskgodis är en viktig ingrediens och är perfekt som dekoration.





Låt fantasin flöda, gamla knappar i burkar är söta små detaljer.
Gillar att kombinera färger och former.


Mer pyssel kommer senare.... nu måste jag göra några "måsten".



Mitt vackra pensekort från 40-50 talet kommer fram till påsk.



Kommentarer :

#1: Fia

Hej!

Hur gick det i elskåpstävlingen? Röstade flera gånger på din bild =)

skriven
#2: Anne

Hej Fia,

Tack för att du röstade. Har skrivit lite längre ner om att jag vann, tack till dig och alla andra.

Kram och GLAD PÅSK!

skriven
#3: Emma

Det vore underbart att få se hur vackert du gjort på maddes grav:-) styrkekramar

skriven
#4: Fia

Åh... tänkte väl att jag hade missat det ;) Grattis får jag väl säga då ;) Glad Påsk!

skriven
#5: Bigge

Underbara saker du gör.

skriven

Kommentera inlägget här :