Pysslig dag....

Dagen började med att jag träffade en tjej som säljer sina gamla
"börslås" till börsar och necessärer man kan göra själv. Låsen är oerhört
svåra att få tag på, men hon hade ett lager av gamla från 40-50-60 talet
som legat och skräpat hos henne. Köpte dessa och hoppas att jag kan sy
allehanda väskor och börsar av dessa.
Jag vill ju testa saker jag aldrig gjort, och detta är en sådan syssla.


Helt "nya" oanvända och färdiga att sätta händerna i med roliga tyger.

På kvällen blev det pyssel i bröstcancerföreningen "Johannas" lokal.
Vi var ett gäng glada tjejer som fick ett dukat bord av allehanda attiraljer.
För här skulle Scrapbookas! Gunilla som är en guru på detta och som äger
alla grejjer, ledde oss i våra fumliga försök att få till något.
Hon är grymt duktig på att fånga in oss och hjälper oss när vi fastnat.

Här sitter vi och pysslar, pratar och fikar.

Började lite trevande kan jag säga och alla var hur duktiga som helst.
Hade nog inte inspiration för det tog sin lilla tid att få till det. Gunilla hade så
många fina pryttlar, så man blev nästan handlingsförlamad och bara tittade på
alla underbara små attiraljer. Men pratet är viktigt, att få sitta där tillsammans
med andra kvinnor som genomgått samma cancerresa är oerhört viktigt.
Vi gör olika saker tillsammans som bara är roliga och jag hoppas
att fler hittar till oss
.


Pysslet i full gång!


Gunilla har allt och lite till! Detta bekostar inte BC-föreningen utan vi betalar
för material till Gunilla och det är oerhört uppskattat. Vår o höst gör vi detta.



Mina enkla alster...klipp o klistra liksom....


Och så insidorna...verkligen nybörjarscrap...hehe...


Det finns ju riktiga proffs, som denna tex hittat hos
http://rosenspysselvra.blogspot.com

Det viktigaste är umgänget, så om du bor i Trollhättan med omnejd och har
eller har haft bröstcancer så ta kontakt med oss via vår hemsida.
http://bcftrollhattan.bro.org.se/styrelsen.html

Och så sist men inte minst.......................
JAG VANN Elskåpstävlingen TACK VARE ER därute!!!!!!!
Miljoners tack till er all för att ni ihärdigt röstat på mitt bidrag!
I juni åker jag med dotter till Toscana för att njuta av konst,
kultur och för att hälsa på min kusin, Tuuli i Florens jag inte sett sedan jag var 10 år.

Tänkte på en sak, det där med att "skicka vidare". Det har ni gjort och det
har även jag när andra bloggare tävlat om något stort så har jag tokröstat.
Som tex när Linda ville komma till NY innan hon blev alltför dålig av sin cancer,
så hjälpte vi alla till att hon skulle komma iväg, och det gjorde hon! Likaså
FB awarden som många av oss röstade på att hon vann även den.
Nu är hon en ängel, Linda som delade med sig av sitt liv. Det är fint.

Sociala medier har en enorm kraft, det har vi bevisat många gånger om.
Att sprida glädje till andra gör att man får lika mycket glädje själv.

Florens here we come!!!

Kommentarer :

#1: Ida J

Toscaaaaaaaaaaaaaana, va härligt!!!!!! <3 Du är så värd det, min Anne-vän! Om det blir någon plats över i resväskan, så hänger jag gärna på ;-) Allra största kramen till dig!

skriven
#2: Ida J

...o du....kan inte du komma hit o pyssla med Alma någon dag??? Hon e så sugen på allt som har med pyssel att göra, men hennes mamma är inte så duktig på sånt :-( ....men jag har ju många andra goda kvalitéer hehe

skriven
#3: Elisabet Roslund

Grattis Anne!! Det låter helt underbart.

Kram/Elisabet

skriven
#4: Lizen

Grattis!



Klart att man ställer upp och röstar även man inte känner dig (eller Linda). Internet kan vara helt underbart när det används på rätt sätt.



Trevlig resa med dottern. Hoppas att du förevigar er resa i bilder så att du kan dela med dig till oss.



Kram



Lizen

skriven
#5: Happy

Det hade inte hänt om inte du var du.

Gillar dig och dina rader.

Därför har jag sprungit in var och varannan dag och röstat. Jag har blivit berörd och du om någon förtjänar ett break från vardagen. Hoppas ni får en underbar resa till Italien.



GRATTIS och KRAM!

skriven
#6: Catharina

Är så glad för din och dotterns skull att alla röster räckte hela vägen!

skriven
#7: Cathrin

Grattis!! Jag har röstat nästan varje dag. Har följt din blogg några år nu, och ville så gärna att du skulle vinna resan, efter allt du har gått igenom. Sen gillar jag din målning skarpt! Ha en underbar resa med din dotter i Toscana. Kram

skriven
#8: Nina

Grattis !

Vad glad jag blir för din skull ja dotrá också för den delen.

Nu väntar vid med spänning på en massa bilder och en reseskildring.

För trevligt och skoj kommer ni att ha.

/Nina

skriven
#9: Linna

vad roligt att du vann!! härligt!! jag har vart in flera gånger för att kika om du leder men har vart så svårt att se.. men jättekul verkligen!! det förtjänar du! ♥

skriven
#10: Kia

Självklart var du vinnaren Anne.Saknar hjärtat att trycka på dagligen.Är extra nöjd med att jag gav ett litet bidrag till Lindas resa.Så tragiskt att en sån ung mamma inte får vara kvar hos sina små pojkar.Cancermonstret måste besegras.På fredag utför Simons skola Simonloppet för andra gången.I år tänker vi skänka grejer till Almers hus och lekterapin på barnmedicin på KSS.Ha en vacker dag kram Kia

skriven
#11: lovisa

roligt med pyssel:)

skriven
#12: Therésa

Åååh grattis! Jag röstade varje gång du lade upp länken på din blogg :D Det är du väl värd!

skriven
#13: Katarina

STORT GRATTIS från en som läst din och Maddes blogg från början.Hoppas nu att ni får en skön och trevlig resa du och älstingen.kram

skriven
#14: Anonym

STORT GRATTIS från en som läst din och Maddes blogg från början.Hoppas nu att ni får en skön och trevlig resa du och älstingen.kram (har röstat alla dagar)

skriven
#15: Linn

Å vad glad jag blir, har röstat på dig vaarje dag!

skriven
#16: Ellinor

Men HURRAAA att det gick vägen och fina du fick vinna - det är du värd! Sen är det ju en härlig känsla för oss som röstat, vi har ju fått va delaktig i din resa! STOR kram från Norrland/Ella

skriven
#17: Karro

Nejmen va roligt - GRATTIS. Kul att man fått "hjälpa till" lite grann. Ni ska ha det så jättefint i Toscana, där är toppenfint med goda viner och mat. Kram

skriven
#18: Jonna

Stort grattis Anne! :-)

skriven
#19: Kristina

Bonissimo Anne! Känns kul att jag röstat och bidrar en pytteliten del av alla andra röster till resan i sommar. Målningen är också jättefin. Grattis.

skriven
#20: Karin

Grattis!

Det är ju en sådan vacker målning också.

skriven
#21: Malin

Grattis vad glad jag blir att du vann, har röstat flera gånger. Hoppas på många vackra bilder från Toscana :)

skriven

Kommentera inlägget här :