Varifrån får jag inspiration?

Från många olika atällen, situationer och människor.
I förmiddags lyssnade kag på Underbara Clara i P1s "husmorsskolan".
Hon är skön att lyssna på, för man blir nyfiken på vad hon gjort,
så jag gick in för att kolla på dagens alster, vilket var en fin krans
av blad och rosor....så jag kände ..det ska jag göra.

Efter förmiddagens målande i kombination med långfrukost blev det dags
för långpromenaden mot skogen i det gnistrande, klara, kalla vädret.


Väl hemma satte jag mig på balkongen med ullfilten under rumpan,
för att skapa av det jag hämtat. Blåbärsris och björkris, samt
videkissar som jag hade hemma sedan tidigare.


Härligt att sitta ute i polarjacka och blossande röda kinder,
för att göra själva stommen.


Resten gjorde jag inne och kinderna var blossande röda som
sig bör en kall februaridag....men inuti var jag varm som en kamin.
Härlig känsla. voilá...kransen klar.


Ville ha vår i sinnet, trots istid i vårt avlånga land....


Och man kan ha rosor utomhus på vintern om de är av tyg,
som dessa eller riktiga knoppar som får en vackert
frusen patina...testa gärna.

Nä, nu ska jag städa undan alla kvistar och bõs som ligger på
köksgolvet...ha en fortsatt skön lördag!

Kommentarer :

#1: karin

Du gör så fina saker!

Du borde ha en pysselblogg också:)

Ett sånt där fint hjärta skulle jag vilja ha eller ge bort.



Trevlig helg.

skriven
#2: Anne

Tack kära Karin,

Pysselblogg låter lockande men väljer tills vidare att göra när andan faller på och publicera under rubriken PYSSEL.

Kransen är jättelätt att göra...ta lite ris och fläta ihop...gärna med tunna björkkvistar som är långa och stick sedan in det du vill ha. linda in med fint band...så är det klart.

kram!

skriven
#3: Sissi

Jättefin! Ger mig inspiration att göra en krans igen! (Min förra var olika sädesslag och torkade rosor) Tack för en inspirerande blogg och framförallt att du förmedlar dina känslor. Det får mig att se på mina s.k. problem med distans. Hoppas att du får fortsätta att leva ett bra liv i harmoni med dig själv.

skriven
#4: Marie

Hej

Du ger mig med inspiration till att göra saker

skickar link till en tjej som är bröstcancerläkare

och pacjent

http://blogg.cancerfonden.se/svetlana/

ni är super kämpar

Marie

skriven
#5: Anonym

Hej Anne, Mia från Skellefteå här. Känner igen mig i dig. Menar vad gäller att kunna se typ..en kvist och samtidigt går hjärnan igång-kretativiteten- en gren ett vackert ljus, en liten kristall sten, lingon..ja det är magi när man får skapa. En stor kram från mig till DIG, Maria

skriven
#6: Anne

Hej Mia i Skellefte!

Hur kallt har ni det?...Kommer ihåg när jag var liten och det var -35 i Luleå där jag är uppvuxen...då behövde vi inte gå tills kolan, och norrskenen var så vackra....men jag var lite rädd också när det "brann" i himlen.

Här är det klart soligt och kallt...går med varma kläder inomhus tom...vill ha vår nu och tecknen börjar visa sig så smått :-)

Kram!

skriven
#7: Amanda

hej anne :)



vilken jätte fin krans du gjort :) vill också kunna pyssla och göra så fint som du..håller med de övriga du borde ha en pysselblogg också o dela med dig av alla dina pyssel tips.

hoppas du mår bra annars..kram till dig <3

skriven
#8: Linna

skicka över lite pysselanda tack ^^

så fint det var! ♥

skriven
#9: Anonym

Hej Anne och tack för du svarade mig! Du..vi har haft -33 för ngn vecka sedan. Vill ha öppen spis det är min dröm-borde finnas i alla lgheter här i Norr. Sedan älskar jag eld, snacka om terapi kika in där i lågan och bara vara!!Välkommen upp igen hit-vi har idag en strålande vacker dag. Helt vitt och sådär magiskt fint.....kramis // Mari

skriven
#10: Susanne

Vilket vackert hjärta!

skriven
#11: annsoh

Nu kör jag igång dagens blogg! Gå in och anmäl dig! Du har chansen att bli dagens blogg varje dag! :D

skriven

Kommentera inlägget här :