Benny Rosenqvist...ingen dysterkvist....

Nu är jag här igen efter en heldags jobb i Göteborg i går. Det kändes men
var riktigt roligt, att få vara med i jobbsammanhang igen på riktigt.
Sov över för jag orkade inte pendla, för idag skulle jag träffa någon som jag
försökt boka tid med i flera år, nämligen Benny Rosenqvist.



För er som inte vet vem han är så är han Sveriges kändaste och bland de duktigaste
medier vi har i landet. Han skriver böcker, har föreläsningar, seanser, readings och
en tidning driver han också. Tidningen Nära.
Jag vann en reading hos honom via  bokklubben Livsenergi.

Lite nervös var jag nog innan men bestämde mig för att meditera en stund innan
jag gick in och när jag såg honom så stod där världens härligaste och gladaste
man, sprudlande av energi. Kände direkt, att det här blir roligt....


....och det blev verkligen roligt, givande, spännande, hoppfullt och lite som en
nystart faktiskt. Vad han berättade håller jag för mig själv, men det var många
saker som var klockrena och jag fick den väglednig jag så länge önskat.


Tänk, önskningar går faktiskt in emellanåt...bara en sån sak att jag vunnit i en
tävling som många medverkat i. Ett gott år väntar, det kan jag säga i alla fall.

Som någon sa;
" Varför gnälla över att det regnar...?
...det slutar ju automatiskt att regna efter ett tag."



Trevlig helg till er alla. Nu ska jag äta middag hos goda vänner..
Tjohoooo!

Kommentarer :

#1: Kia

Härligt Anne,jag chattade med Benny i april 2010 och han "visste"som jag inte talat om.Att Simon var en fighter och det var han som gav oss kraft för att orka,,,osv.Att han är ofta hemma...!?Det förklarar varför vår älskade katt Nisses beteende är som det är.Vi kanske kan ta detta ngn gång om vi träffas eller via mail.Ha det gott!!Kram Kia

skriven
#2: Karin

Åh, lycko dig:)skulle också vilja träffa honom!

Är så nyfiken på om han berättade om hur din älskade dotter Madde har det i dag där på andra sidan. Hoppas att hon har det bra iallafall.

skriven
#3: Anne

Hej Karin,

Nej jag fick inga svar vad gäller Madde, för detta var en sk "reading" som bara handlade om mig som person och mitt eget jag. Mitt personliga liv nu och framåt. Jag ska ju leva framåt för min egen skull, inte fastna i det som varit bakåt, för det kan vi inte förändra.



Livet går vidare, trots sorg och svåra trauman. Om man har tillit så kommer livet att te sig bra trots alla svårigheter bakåt. Madde är med mig, och jag ska leva för min egen skull, det var dagens tema.

Det är meningen att Jag ska leva fullt ut, trots att mitt barn har dött.



Jag kan inte förändra historien bakåt, det kan ingen, men jag kan använda mina erfarenheter till något positivt....och det är en gåva jag fått på vägen, tack vare Madeleine.



Allt i livet är en process och jag har fått till mig vad jag ska göra framledes.

Vad det är kan jag inte säga nu, men den som har tålamod får se...



Jag har fått bekräftelse på det jag själv har haft funderingar på, men inte riktigt vågat tro på.



Men nu, så är det bara full fart framåt med nya mål som är ny mark för mig...

Och nu tror på mig själv, har fått en bekräftelse på att jag, en av alla miljoner människor har något att tillföra...det är stort.



Alla människor har möjligheter som är häpnadsväckande och jag har fått en aha upplevelse

av Benny...kalla det coach eller vad som helst, men jag sa inte ett ord mer än att jag heter Anne.



Han såg min väg och den blir oerhört spännande!

Kram från Anne.

skriven
#4: Budda

Fantastiskt att läsa ditt svar på kommentar! Sätter ord på det jag behöver.



Benny bor väl i Malmö?

skriven
#5: Anne

Ja, han bor i Malmö och man kan ringa och boka en tid på tel 040-78612 mellan 19,00-20,00 på måndagar.

Hoppas du får tag på honom...det är inte så lätt att komma fram, men är man bara lite envis så... :-)

skriven
#6: Budda

Hej, har för mig att han bor här, vid havet, i en lgh. :)Då vet jag vem han är.



Tack för svar.

skriven
#7: Eva

Vilken e-postadress har Benny Rosenqvist ?

skriven
#8: Anne

Vet inte hans mailadress, har bara ringt honom. Man kan nog maila honom genom Tidningen Nära.

Hoppas du får tag på honom :-)

skriven

Kommentera inlägget här :