Hundbajs någon?

Har precis kommit in efter en promenad till affären. Tog på mig mina grövsta
kängor och gick så försiktigt jag kunde i slalom mellan isfläckarna, hundspillning,
och den grusade isen. Ungefär halvvägs hände det....för första gången i vinter.

FLOOPS! På en millisekund låg jag med ansiktet framför en bajshög! Är man
rädd för att ramla så händer det ju...men blir så fruktansvärt förb....ad!
Rena turen man inte ramlade rakt i bajset coh kisset som låg överallt.

Opps...så det kan gå....

Hur jäkla svårt kan det vara att plocka upp skiten efter sig, man får ju gå
zick-zack mellan isfläckar, hundbajs och hundkiss. De hundägare som inte
plockar upp efter sina hundar borde bötfällas! Visste ni inte att det är lag på
att plocka upp skiten? ...Även på vintern!

Bilden tog jag i Nice.....hundbajs-förbjudet-skyltar borde införas även här.

En del kanske tror och hoppas att ingen ser, när de låter bajset ligga kvar efter
de stackars hundarna som av naturliga skäl inte själv kan plocka upp efter sig.
Det första jag möter när jag gå ner för min trappa och ut på innergårdsgången är
hundkiss, hundkiss, hundkiss, hundkiss...och hundbajs borta vid trädet ut mot
parkeringen.
Det är ägarnas ansvar att se till att hundar inte kissar och bajsar
vid våra ingångar och ute på gångvägarna
!
Skaffa inte hund om du inte orkar böja dig ner!

Lite dressyr kanske?

Varför händer detta mest på vintern har jag undrat?...att inte plocka upp?
Det är ju inte direkt så att hundbajset sjunker ner i snön...utan den är i allra
högsta grad synlig, ibland t om mitt på promenadvägen.

Nu vet jag att de flesta är oerhört ordentliga, men som alltid är det några få som
fullkomligt skiter i denna lag! FY OCH USCH PÅ ER!


Ser det trevligt ut, någon..? kanske en lite tugga till hunden?
Vissa hundar älskar att tugga på lite....ja hundbajs...mysigt värre....

Nåväl, slapp ju i alla fall att tvätta den vita dunjackan...ett riktigt äventyr
att gå och handla på vintern......

...och en dag kanske jag själv skaffar hund ....när jag är vig nog att plocka upp
bajset efter min lilla sötnos....

Klagar sällan, men när jag klagar då är jag förbannad!

Kommentarer :

#1: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, vad som hänt i bloggvärlden under året osv.. Ha en trevlig dag!

skriven
#2: Marie

Vet hur det är, vi har själva 3 st hundar och vi plockar alltid upp hundbajset,oavsett väder och vind, men det är inte så kul att plocka upp bajset efter sin hund, när det ligger 4-5 högar till med bajs brevid, men vi gör det, för det är vårat ansvar som hundägare, att hundar kissar ute, är ju helt naturligt, det är ju inget vi kan göra åt, vi får mycket skit vi hundägare, eftersom vissa hundägare inte tar sitt ansvar,men kattägare som släpper ut sina katter verkar inte ha så mycket ansvar, själv tycker jag att det är taskigt att släppa ut en katt när det är iskallt, katter kissar i sandlådor och de får bajsa och kissa överallt, men det är ändå vi hundägare som får mycket skit, jag tar mitt ansvar som hundägare, tar upp deras avföring, låter dem inte gå lösa, där de ej får gå lösa, men tycker det är väldigt många förbud för oss hundägare....då borde det även vara lite förbud och ansvar för kattägare, när jag bodde hemma så hade vi 5 st katter, som alla vara inomhuskatter, om de ville gå ut så fick de gå i koppel eller så var det på våran inglasade altan, och de var nöjda och glada med det, och när katterna som vi gick med i koppel bajsade ute så hade vi hundbajsbåsar med oss, och tog upp det....det är tråkigt att vi hundägare som sköter oss får också skit, för vissa drar alla under en och samma kam och det är inte rättvist...Våra hundar är våran familj och våra familjemedlemmar, vi har inga barn och vi behandlar inte våra hundar som barn heller, men de är väldigt viktiga för oss och de som ej har hund, har nog svårt att förstå det, alla som har djur måste ta sitt ansvar för att vi alla ska kunan trivas....

skriven
#3: Budda

Hej!

Jag vet.Sen luktar hundbajs så hemskt och att stå med det och tvätta av det från sulan... :(

Ledsen att du ramlade.



skriven
#4: Hanna

Har själv hund och skulle aldrig komma på tanken att inte plocka upp efter henne. Gällande kisset är det ju svårare och min sambo och jag har trampat upp en liten stig på "gräsmattan" där vår tik får göra sina behov. Bor i ett lägenhetsområde med många hundar och barnfamiljer men undviker att låta henne kissa där barnen leker. Tyvärr har väl det också hänt. Problemet för oss är att vår granne hatar att hon gör sina behov inom området och kräver att vi ska bokstavligt talat släpa hunden i kopplet ut utanför området, ut på cykelvägarna. Inte så rimligt då det är en ganska bra bit.

skriven
#5: Anne

Ja visst är det synd att skötsamma hundägare får ta en del av skopan. Men ni som sköter era hundbestyr ska sträcka på er! Har också haft katter, men den senaste katten Madde hade fick hon göra sig av med pga att hon var utekatt... en hundägare klagade...Numera har min äldsta dotter innekatter och de kommer ofta hit och även här är det kattlåda som gäller. Hundarna som hälsar på hos mig får inte kissa eller bajsa på innergården.

Ta hand om er djur, för jag älskar både katter och hundar!

skriven
#6: Catta

Åhh,jag håller med dig.Man blir galen ju!Jag skulle skämmas att lämna kvar efter vår hund.Vi har en människa i vårt område som helt ogenerat låter sina två enorma hundars sk*t ligga kvar precis utanför vårt hus.Usch o fy!

skriven

Kommentera inlägget här :