The Butterfly effect....

Igår fick jag ett ryck och när jag får ryck ska det ske med en gång.
Men det lilla problemet var bara att jag inte hade akvarellpennor hemma.

Nåväl...idag efter jobbet åkte jag raka vägen till Bokia för att köpa pennor.
Visst hade jag kunnat köpa billigare på nätet, men då får jag ju vänta i
flera dar...och det går inte för sig.

Så igår började jag rita en fjäril i blyerts och tänkte att jag måste testa,
även om jag aldrig tecknat i större utsträckning, men nu så har jag kommit
igång med färgning med akvarellpennorna. Det är så kul att se vad man klarar.

Jag har som måtto resten av mitt liv att testa saker jag aldrig gjort.
Man får en sån kick av det, även om det bara är att sitta på en stol
och teckna. När den är klar får ni se hur den blev.


Har denna som förlaga.....faktiskt svårare än man kan tro.

Har ni något tips på bra blogg/sida där man får tips o tricks när
man tecknar/målar?


Vill också förmedla att jag mår så himla bra just nu och allt känns så
positivt i mitt liv, för lyckan har kommit inifrån.




Kram på er!

Kommentarer :

#1: Kia

Fjärilar är så enormt vackra och vi har alltid många fina fjärilsdekorationer bland alla blommor vid Simons grav varje vår och sommar.Det du gör Anne fullkomligt sprudlar av energi och glädje.Tack för att du finns och ger så många andra mycket positivitet och lust till livet!Kram Kia

skriven
#2: Amanda

hej anne..



kikar in till dig såhär på kvällsvkvisten för att önska dig en god natt sömn...stor varm kram

skriven
#3: Elisabet Roslund

Så glad man blir av att läsa om din glädje i livet.

Tänk att man kan få känna en glädje och tacksamhet trots all saknad man bär på. Din egen energi och styrka smittar av sig till så många!

Nu är Madde stolt må du tro.

Kram/Elisabet

skriven
#4: Anonym

<i>jag mår så himla bra just nu och allt känns så

positivt i mitt liv, för lyckan har kommit inifrån.</i>



Dina ord gör mig glad.

Jag ska också komma dit.



skriven
#5: vonnaponna

Hej och tack för fina kommentarer hos mig. Tänk vad bra det är med oss människor att vi kan olika saker. Du tecknar, virkar och pysslar så fint. Önskar dig en skön kväll - kram vonnaponna.

skriven
#6: Tina

Hej kära du.



Tänkte bara lägga in några ord, som jag tycker är så underbara:



Själar säger aldrig farväl.



Kram Tina i Falun

skriven
#7: Budda

Glädjer mig. :)

skriven
#8: Linna

ja ska med komma igång med målandt. jag ska göra det linna style. skitsmama vad andra tycker , allt är ju relativt.



en blogg jag just upptcäkt och blir inspirerad av är denna http://creativesanna.blogspot.com/



kan tänka mig att du kommer gilla den med :)

skriven
#9: ingrid H

Vad underbart att du mår så bra- inte svårt att känna - vi adin blogg- den r skön att läsa : )

Att vara kreativ ger värkligen en enorm GLÄDJE ja !!

Ser fram emot mitt målarkurs som startar 31 jauari - ska ffa lära om färger - annars fri målning !

Kom på att Vidarkliniken nog TYVÄRR inte r något för mig- känns inte rätt att lämna familjen för hela tre veckor- min 5 och snart 8 åring skulle nog bli ledsna- o min mann har i vinterhalvåret ingen som kan hjälpa honom då svärisserna r på Gran Canaria.

Jätte synd- men jag provar själv att rehabilitera mig lite- nu m målarkurs- strax även m meditationskurs- och mer nyttig matintak : )

Ha det så bra

Klem Ingrid

skriven

Kommentera inlägget här :