Borde sova nu...men kan inte..

...Så jag skriver ett inlägg, kanske jag blir trött om en stund...
man ska inte tvätta sent på kvällen för då är man uppe i varv.


En söt liten sak från SMEG...nä, funkar inte!

Vi har tvättstugor i två separata hus på gården och den maskinen jag använde,
den stora som slukar ALL tvätt skulle spara mig tid, men ICKE!
När jag kom tillbaka efter 1.5 timma så tuggade den fortfarande på förtvätt.
Le maskino hade hakat upp sig och skakade och frustade.
Den lät konstigt också, så jag bankade på luckan lite för den var ganska sned.
Såg att gångjärnen till luckan hängde på sniskan, läskigt, får jag en stöt nu?


Ungefär som den här men lite mer piffig i ljusblått o. något mer
mordern knappdisplay.
Dock inte lika sexig som S M E G

När jag trixat lite kom den igång igen och jag vaktade en stund så den gjorde sitt jobb,
gick hem för att inse att tvättkvällen blir halvanattvätt. Skulle ju hinna med flera
stora maskiner och blir sinkad av en är gammal, skruttig liten best, som har
värsta epilepsianfallet. Vågade inte ens stå nära för det såg ut som att den skulle
flyga iväg när som helst.


Åhh, så underbart det är att tvätta...tänker 50-tals hemmafrun
som slipper tvätta familjens kläder i sjön.


nåväl, det är en mattvättmaskin, men alla tvättar vanlig tvätt i den för det ryms MYCKET.
Maskinen har skakat mer och mer, väldigt länge nu, så föreningen borde nog byta ut
den för att inte orsaka personskador. Ska ringa vicevärden imorgon.


Hittade RUT på nätet. Hon var glad ändå trots att hon tvättade i sjön.

Tog min tvätt till granntvättstugan för att börja om proceduren med blöt tvätt, för alla
lakan, handdukar, påslakan luktade tvättmedel. Fördelade tvätten i flera maskiner, pust!
Tur man har 3 tvättstugor, så vi är garderade. Dock är alla maskiner ständigt upptagna
till kl. 22, så då får man gilla läget och vänta in de som prickat in rätt maskin.
Vi har 4 supermoderna tvättmaskiner, + dansmaskinen, men jag envisas med att använda
den stora bautadanstvättmaskinen för att det ska gå snabbare.
Men nu gör jag slut med den! "the BIG" superwasher is no more!

Dont think so...

För övrigt funkar det superbra! Tvättstugorna är alltid kliniskt rena och ingen
klagar någonsin på ludd i torktumlaren. Det är faktiskt sant.
De är så rena så ingen skulle våga lämna en luddig torktumlare efter sig.
Vi våttorkar golven efter oss och även kring tvättmedelsluckor odyl.


50-tals fruarna leeeeeeer hela tiden när de städar. Vad hände?
Nu ler vi inte längre...hehe..


Alltid något gott! Brummelmaskinen byts snart ut och vi blir belönade med
stadens bästa, renaste, effektivaste, mest väldoftande tvättstugor! YEEEAH!
Åhhh vad vi é bra...HURRA!


Ler i alla fall för att slippa stryka klänningar dagarna i ända... ;-)

Nä, nu ska jag hämta väldoftande sängkläder....vill sova....men måste...
Blev plötsligt extremt trött...ZZZZzzzzzzzzzzz...


Men att stryka annat kommer jag inte undan ifrån..... Natti!


PS. Ni har väl inte glömt...

"Om jag kan detta som jag aldrig gjort förut,
så vill jag veta allt annat jag inte visste att jag kan"


Denna bild målade jag på Vidarkliniken i Järna efter min cancerbehandling,
då jag var på rehabilitering. Tänk att jag klarade av att måla som jag aldrig
gjort förut. om ni vill rösta på mitt bidrag i Elskåpstävlingen så klicka på
länken nedan och rösta på "hjärtknappen"


http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=9#photoWrapperAnchor

Kommentarer :

#1: Mia (i norr..)

Godmorgon Anne,har förmånen aatt kunna flexa så jag har sovit lite längre. Skrattar då jag ser ditt inlägg. Jag tvättade också igår mellan matchen Skeå-Luleå. Kl 22.00 stängs våra maskiner o jag hade satt på fel program=min bh låg där o tittade på mig utan att komma ut. Ska rädda den nu. Tvättstugor är verkligen osexiga. varför inte göra mysigt där..liten kaffemaskin..mysig bänk...bra tidningar....drinkar..hahah nu ska jag ta lite kaaffe och inte drömma mig iväg. är bra på det. Vi hörs per mail säkerligen. Kram

skriven
#2: Elisabet Roslund

Roligt att läsa dina texter.



En Varm hälsning från en fin vårdag i Malmö.

Ha det bra/Elisabet



skriven
#3: När livet får en andra chans - Beatrice Reimertz

Ja vi unga som är mellan 15 och 25 hamnar väldigt ofta i kläm, vi hör inte hemma någonstans tyvärr. Jag platsade inte heller på varken barn onkologen eller på vuxen avdelningen, precis som Madeleine inte heller gjorde. Läkarna sa att små barn reagerar annorlunda på behandling är tonåringar och vuxna, och jag var bland dom få tonåringar som behandlades på barncancercentrumet och jag fick väldigt jobbiga biverkningar som inte läkarna kände igen och där av kunde man inte hjälpa mig på samma sätt. Många gånger har mina läkare sagt att det kanske hade varit bättre att dom placerade mig på vuxen avdelningen från första början då mina besvär vad mer lika vuxnas än små barns men där kanske det hade blivit samma sak, så det har varit på gott och ont hela vägen. Man blir mer omhändertagen på en barncanceravdelning, så vissa saker har varit positiva. Men det pratas redan om att göra en mottagning i åldrarna mitt i mellan, så jag hoppas verkligen att det går igenom och blir verklighet så snart som möjligt.



Idag är jag helt fri från cancern, dock en friskförklarad och jag hade dock ett misstänkt återfall i februari men det visade sig vara fel som tur var! Hodgkins Lymfom som jag hade har god prognos på de allra flesta, men behandlingarna är mycket tuffa och långa och det är meningen att det ska slå ut kroppen till det allra yttersta, vilket det verkligen gjorde på mig, jag kunde inte gå då kortisonet gjorde så att mina muskler förtvinade och jag hade fruktansvärda smärtor, låg med morfinpump det två sista cellgifts behandlingarna.

Jag hade det tyvärr likdant som Madde med nära och kära som drog sig undan, vänner som slutade höra av sig och rent av försvann när man behövde dom som mest. Väldigt tragiskt och det gör ont än idag. Men det har gjort att jag vet vilka jag kan lita på och inte, och det känns skönt.



Sen blev jag så chockad när jag läste att även du hade drabbats av bröst cancer, är du färdig med behandling eller hur ser det ut? Själv har jag ingen i min närhet eller familj som har/haft cancer och det är jag så lycklig över!



Tänker på Madeleine och dig!



Stor kram!

skriven
#4: Maria....SKellefteå

Tjoho! Ingen databrutta i veckan. varit too much work. Så jag har tagit en spontan sem dag imorgon-lovely!! Ska hälsa på en kär vän utanför stan sedan till Umeå och mysa med dotter som bor där och kär-leken. Oj.....kan ju int skriva som detta är ett mail men ville liksom bara gör amig lite hörd. FIck en känsla du är slut--------------men även små häxor kan ju ha fel. Hoppas jag ahr det och du känner våren i varje cell. Kramis // Maria

skriven

Kommentera inlägget här :