Idag tänker vi på Linda...

Linda är en ung småbarnsmor och fru. De har 4 pojkar, 12, 7, 3 och 2 år.
Linda har kämpat mot cancermonstret i bröstet väldigt länge nu,
ända sedan  hennes minsta son låg i magen. Har följt hennes svåra kamp och
nu verkar det som att hon inte orkar så mycket mer.
Hon ligger på sjukhuset med de närmaste omkring sig. Smärtstillande
morfin i höga doser gör att hon slipper ha så ont längre.

Lindas man i skriver i hennes blogg http://lindaskriver.blogspot.com/

"Underbara Linda

Jag kommer alltid finnas för dig och våra barn och jag älskar dig.
Jag kommer att sitta jämte dig och hålla i din hand tills döden skiljer oss åt.
Tack för den finaste gåvan du gett mig - våra barn. Kram Lars"



Sänder mina varmaste tankar till er!
Hoppas ni får en fin sista tid tillsammans.


Bilden har jag lånat från Lindas blogg. Hon tog bilden på sig själv
bara för några veckor sedan från sjukhuset.


Cancer är förrädiskt, för man kan se tillsynes frisk och snygg ut men inuti
bor cancermonstret som äter upp en inifrån....Fruktansvärt!

Kommentarer :

#1: Kia

Vi är många Anne som följt Linda och hennes kamp.Eftersom viockså är många som förlorat ett barn i cancer och är drabbade själva.Nu tänker jag på dej och min man som också haft cancer.Det blir så nära och påtagligt.Tänk om monstren kunde utrotas.Det är tungt.Kram Kia

skriven
#2: Elisabet Roslund

Det gör såå förskräckligt ont när man vet hur den sjuke lider, när man vet hur alla nära mår. Det går inte ens att föreställa sig den smärta och uppgivenhet som klamrar sig fast.

Mina tankar går till Linda, till Lars, till barnen, föräldrar och alla andra runtomkring.

Kraft och Styrka och Varma Kramar/Elisabet

skriven
#3: Maria i Skellefteå

Sitter på jobbet. Läser. Tår. Tänder ett ljus för en kvinna jag ej känner-precis som jag gjorde när jag läste att Madde flygit iväg. Har inga ord men många tankar till alla som behöver det, som kämpar, som sörjer, som förösker överleva. Till dig också så klart Anne.



Kram // Maria

skriven

Kommentera inlägget här :