Kreativiteten kommer sent...

Sitter och lyssnar på radio..ritar och är i ett kreativt flow...
Tar en paus och bloggar lite.

Gårdagen var fredagsmys med ett gäng vänner då vi röstade på
Frank Andersson och Jessica Andersson i Let´s Dance, så ikväll
fick bli i lugnets i tecken utan TV, melodifestivalen missade jag inte dock.

Lyssnar på  P3 och mår gott.

Ritar och målar, pysslar med lite av varje, men de senaste veckorna har
det inte blivit så mycket, och tar igen det nu. Jag mår dåligt om jag inte får skapa.
Skaparnerven rycker i mig hela tiden, men får inte alltid komma till tals.

Jag kan förstå konstnärer, inte för att jag är det själv, men den kreativa processen
måste få ta plats,
och när annat ligger ivägen hamnar den längst ner i korgen.
Kan man schemalägga skapande? Jag kan inte det, för lusten måste få bubbla ut,
som en kyckling som vill ur sitt skal om man ska metaforisera.
Den hackar sig ut till slut...hehe.

Senaste alstret som jag gjorde häromveckan. Nybörjare som jag är så kan jag
inte måla skuggor och annat proffsigt, men gjorde ett försök ändå.
Platt men what the heck, alla kryper i början. Får nog gå en kurs...


Längtade till Provance så jag målade lavendelfält med akvarellpennor o vatten.

När Christine är hemma får hon också ryck och skapar. Hon hittade vår gamla
födesedagsbricka som vi använt till födesedagar och frukost på sängen. Brickan är
inte vilken bricka som helst utan en som burit tårtor, paket och frukost på sängen,
till Christine, Madde & mig.
Christine ville måla om den i 50-tals blå och grävde bland mina gamla bokmärken
som klistrades på och lackades med några lager trälack,
och voilá så blev den helt underbar!
Många av bokmärkena är från 50-60 talet och det blev finfint.


Visst är gamla bokmärken vackra!!


Brickan skapade hon i somras och bor numera hos Christine & Jonas :-)
Nu är det deras tur att föra bricktraditionen vidare.

Nä nu är det dags att sova så sött..orkar inte teckna mer, kudden hägrar.
Kanske jag visar vad det blev någon dag...för alltid har jag något nytt på G,
om jag bara vågar visa så.

Natti!

Kommentarer :

#1: Fighter

Visa mera!

Vackert!

Vackert!

Vackert!

skriven

Kommentera inlägget här :