Mellokväll i schlagerns tecken

Jag har alltid mer eller mindre följt Melodifestivalen och tycker att
det på en avslappnad nivå är riktigt kul. Jag och vännerna sitter och
kommenterar, röstar, äter god mat och dricker gott vin till.

Sämre kan man ju ha det...eller hur, och när den stora Eurofestivalen
går då är det inte lika kul som den svenska.

Så ikväll bänkar vi oss, ett härligt gäng hos goda vänner, inga småbarn,
inga tonåringar att hämta, inga barnabarn att passa.....ja livet är ganska
så gôtt nu om man känner efter. Vi ska verkligen vara tacksamma att
vi lever i Sverige just nu....skickar tankar till Japanska folket, men vi
är skyldiga att leva så bra som möjligt när vi kan, för man vet aldrig
vad som kan hända härnäst....så Tjoa på ikväll till musik och glädje.
det ska jag göra!

Nu ska jag leka värsta proffstyckaren här...om låtarna jag gillar.
Kram på er alla!


Vinner p ga  sin glada lite 60-tals-retrokänsla som tilltalar alla åldersgrupper. Man blir glaaaaad!
Den gör sig nog bra i Eurovision Song Contest också.




Kommer tvåa för sin sköna stil och sköna snubbar och damer som också minner om 60-tal då livet
var underbart....föddes -65 så jag minns ju inte,..men 50-60-talet är ju hett nu...



På tredje plats kommer Sara Varga med denna sårbara, spröda, sorgliga låt. Låten har drag av
Lisa Ekdal när hon startade sin karriär. Texten berör egentligen mer än att låten är bra.


Så...då har jag proffstyckt lite...hehe....Vad tycker/tror ni om kvällens resultat?


Och så ett annat resultat.Ert ivriga röstande har nu gjort att mitt bidrag i Elskåpstävlingen passerat
700 röster och jag kämpar nu för att vinna. Min svåraste konkurrent har nu 3 röster mer än jag,
men det är långt kvar till mål och det handlar nog om vems supportrar som är mest ihärdiga fram
till 11 April. Men jag behöver nog vinstresan mer än någon annan!
Man får vara ego i krig, hihi ;-)

Detta får ni gärna kopiera in i era bloggar/FB/mail till era vänner;
(och skriva som ni själva vill formulera det förståss)

"Inre kraft" - Anne behöver fler röster för att vinna elskåpstävlingen
i lokaltidningen TTELA.se. Lämna din röst genom att klicka på hjärtat
nedanför bilden i länken nedan som jag bifogar.

http://ttela.se/prenumeration/tavlingar/elskap/1.1032779-elskapstavling/1.1133729--inre-kraft-malad?pageNr=2#photoWrapperAnchor

En röst på bilden ger också 1Kr/röst  till barnavdelningen på
Norra Älvsborgs länssjukhus.

Ni betalar inget själva, utan behöver bara klicka på räknaren under bilden..

Räknaren ändras när ni klickar på hjärtat..
Man får rösta varje dag på samma bild fram tom 11 april om man vill.
Tack för ditt bidrag!


PS: Tack vare ER ligger jag nu inte så långt från ettan!
Nu skiljer bara  4 röster så leder jag, men det gäller att vara ihärdig för min
värsta konkurrent verkar vara lika ihärdig!

Bloggvärldens röster kan ge mig en VINST på en resa som jag verkligen behöver.
Rösta så ofta ni kan....miljoners TACK!

Kommentarer :

#1: Marie

Ja, Melodifestivalen är ett härligt program, men tycker att det var bättre förr, när det var riktig schlager, alla länder sjöng på sitt eget språk, Carola och Herreys var mina stora favoriter .....mina favoriter i år...är Brolle, gillar honom skarpt, han är sin egen, han är unik och han går sin egen väg....Sedan var The Moniker, så bra, och så unik, man blir så glad av att lyssna på honom...och så Linda Bengtzing...hon utstrålar glädje och är en riktig schlagertjet som får mig att le.....hade många favoriter som ej kom till final ....men dessa tre var mina absoluta favoriter...

skriven

Kommentera inlägget här :