"Lady in red"

Har suttit inne hela dan och tecknat. Katterna tycker jag är tråkig, för
de pockar på min uppmärksamhet med bollar och annat som jag ska kasta
apport med, så katterna talar om för mig när det är pausdax..hihi...

Idag blev det en ny färgstark tjej i rött. Hon är lite äldre med grått hår,
men har utstrålning och självförtroende, är trygg i sig själv helt enkelt.
Gillar att rita dessa lite naivistiska tjejer...får se hur många som vill bli
skapade innan jag tröttnat, men fler pockar på med sin existens.








Blått är flott! Samma dam i annan nyans...

"Lady in Red", tecknad 110501 Till hösten vore det kul att gå en
teckningskurs för att lära mig mer....mycket mer...krypstadiet än så länge.



Kommentarer :

#1: Carolin

Anne!

Du är såå duktig.ättevackra tavlor du målat.

Är det Akvarell?

Skissar du först med blyerts? och sen vattenfärger?

Många frågor :)

Än en gång-Jättefint!

Kram och ha en bra dag!

mvh/ Carolin.

skriven
#2: Linna

älskar att man kan teckna så det blir ens egna stil liksom. ^^ du gör det bra! ja blir med taggad att rita mer! ♥

skriven
#3: Anne

Hej Carolin, först skissar jag med blyerts, sedan akvarellpennor o denna har jag testat att måla med vatten ovanpå, men bara på kroppen o klänningen.

konturerna ritar jag sist med en tunn spritpenna.

skriven
#4: carolin

Hej Anne!

Tack för tipset...måste testa.

mvh/carro

skriven
#5: Karin

Det är så mycket känsla i dina fina målningar.

Jättefina.

skriven

Kommentera inlägget här :