"Memory Lane" av Madeleine på Davids födelsedag.

Denna låt är väldigt speciell. Madeleine skrev den 2 dagar innan de skulle på turné.
Den kändes så bra att hon tog med den trots att hon nyss skrivit den.
Man kan inte tro att hon nyss skrivit den innan turnén.

Madde junger "Memory Lane" med en sådan inlevelse att det knyter sig i magen,
och den är fantastisk. Madde sjunger den för första gången här och det gör hon med
bravur!

David har länge önskat att vi ska hitta denna låt och jag trodde att den inte var inspelad,
men tack och lov att jag spelade in under deras turné.

Så här kommer den. och GRATTIS David på födelsedagen!
För er som inte vet så var David & Madde förlovade och älskade varandra djupt.

Vet inte hur denna låt kom till, men det var under en smärtsam period, som ju hör
ungdomen till. Kärlek, smärta, glädje är så oerhört starkt just under tonårstiden,
då man testar sig fram och sårar, blir sårad och älskar, lever i varenda fiber i kroppen.

Det kan varenda en som lyssnar känna i "Memory Lane"...
kanske tom den sista låt hon skrev.




"Memory Lane" text och Musik av Madeleine Deckert,
2006 ca. 1,5 år innan hon dog av cancer.

Kommentarer :

#1: Kajsa

Så vackert och så bra! bästa jag hört av Madde! Hon var så hilma duktig! <3 sänder henne mina tankar i kväll!

skriven
#2: Anonym

vackert.songen så vacker- din dotter lika så. Oej vad pårerna rinner - tänkar på er- kan inte förstå att det är möjlig att livet kan gå som det det gick för er. Klem INgrid

skriven
#3: Fighter

Det går inte att förstå...

Tårarna bara rinner.



Tack gode gud för att ni har hennes vackra röst och hela henne inspelad.



Så fin sångröst.

Sån inlevelse.



Vilken vacker dotter du har!

skriven
#4: Nicole

Gåshud!

skriven
#5: Karro

Gåshud här med. Vilken jädra bra röst Madde hade! Den är verkligen speciell.

Tack för att du delar med dig.



Bra låt!

Kram

skriven
#6: Ankanna

Så orättvist livet tycks, när man hör och ser denna unga kvinna sjunga...Sorgligt att hon inte fick fortsätta sjunga här på jorden...

skriven
#7: Karin

Så fint!

skriven
#8: Felicia

Skitsnygg sida! Hur ofta brukar du uppdatera den?

skriven
#9: Madelene

Oj så bra denna låt var!! Här hörde man verkligen hur fin röst din dotter har! =))

skriven
#10: Elin

Så underbart fint!

skriven
#11: Elin

Helt underbar!

skriven
#12: Anne

Tack alla! Låten har en väldigt speciell plats i mitt hjärta.

Fighter, försökte kommentera på din sida men det gick inte...vet inte om det är mina inställningar eller om fler haft samma problem? Vill bara säga att jag skrattar gott varje gång jag läser dina rader...gillar din humor skarpt!

skriven
#13: Anonym

jag är lite nyfiken, har du någon kontakt med david längre?

skriven

Kommentera inlägget här :