I will Never Ever let You Go...

I denna sena timma just denna speciella helg vill jag
sända STOR KÄRLEK till min älskade familj, mina barn, syskon och
föräldrar för att ni finns och lever era egna liv, men framför allt att
kärleken till er har en stor plats i mitt hjärta.

Mest av allt är jag tacksam att jag fått två fantastiska döttrar som jag älskar
mest av allt i hela universum, precis som alla föräldrar älskar sina barn,
precis som dom är, precis som de formade sina egna liv till de dom är idag.

Jag har en dotter på jorden och en dotter i himlen och jag skickar kärlek till båda
varje morgon när jag vaknar och varje kväll när jag lägger mig.

Jag tackar för att jag fått den gåvan att FÅ och GE oförbehållsam KÄRLEK,
att få älska mina barn mer än livet självt, att ha fått uppleva så mycket glädje,
men även oerhörd sorg att en av mina barn inte fick leva sitt nyfunna vuxna liv.

Jag har även fått den ynnesten,
att återuppleva kärleken igen,
på mitt egna plan, på ett nytt sätt,
ett mjukare, mer omtänksamt.

Där de hårda kanterna suddats ut,
där dammråttor är underordnat,
där livet går ut på att vara tillsammans,
där vi är två, men även ensamma ibland.

Då vi behöver gå in i oss själva,
då vi vill göra våra egna personliga saker,
då vi förankrar oss i våra egna rötter.

Det får oss att längta efter varandra,
det gör att vi vill träffas igen,
så fort vi sagt hej då, vill vi inte,
vi vill vara tillsammans hela tiden,
men vi behöver få värdera längtan,
vara rädda om varandra,
inte ta något för givet,
det är så fragilt,
så vackert,
så underbart,
så varför ha bråttom,
bråttom till vad?

Vi har lärt oss att njuta av här och nu,
vara snälla och goda mot varandra,
ge och ta emot ren kärlek utan förbehåll.
För vi vet inget om morgondagen,
vad som kan hända,
vi vet bara att vi är här just nu.

Vi har gjort en resa, jag och min prins,
tillsammans en gång och sedan var för sig,
och återigen tillsammans på ett helt annat sätt,
det blev en gåva,
en gåva från ovan som vi lärde oss av,
gåvan att förlåta,
gåvan att se en ny människa,
en annan än den vi såg en gång,
för vi är nya men i samma kropp,
själen har förändrats,
själen har fått ny kraft,
som är livsbejakande och mild,
som är närande och närvarande,
som vill väl.

Vi har fått gåvan att våga vara snälla,
i ren och sann kärlek,
och just den varma kärleken gör att
jag längtar så......

Det får vara så, för det är gott att längta.

I will Never Ever let You go min prins!

Bifogar låten som Madde gjorde till David, men
jag ger den även till dig min älskling
just denna helg.
Känner att Madde vill förmedla detta,
den underbara kärleken som vi fått som en stor gåva.

I will give You my All!

Kommentarer :

#1: Linna

jag älskar den låten. kan lyssna på den sååå himla mycket!



stor kram till dig

skriven
#2: Mia Skeå

Kvar på jobbet kikar jag ut på din sida! Läser dina förlösande vackra och starka ord. Lyssnar på Maddes sång och......Vem har gjort den fina bilden på kollibriarna och det nakna huvudet? Helt ljuvligt. För övr hoppas jag vi får träffa prinsen en dag. När det passar. Så otroligt glad för din skull min vän. Kramar i lass // Maria

skriven
#3: Anne

Tack goaste Mia,

Kolibribilden har en kompis till Madde & David gjort...pinsamt nog vet jag inte namnet, får fråga David...men bilden är fantastisk!

Klart vi ska träffas!...tror vi skulle ha kul ihop med våra Prinsar KP och PÅ...hihi...vi hade ju kul ihop i somras och saknar dig min vän!

Kraaaam!

skriven
#4: Susanne

Undrar bara om man kan maila till dej ?

skriven
#5: Anne

Hej Susanne,

Jag har mailat dig nyss.

:-) Anne

skriven
#6: fråga

Du är så klok Anne! Livet är en resa och jag hoppas din fortsatta resa blir så bra, som en riktig charter semester med all-in clusive. För du verkar va en fantastisk människa, och är värd det!



En fråga som du kanske har koll på..Varför kan man inte gå in på Davids blogg längre? Skriver han inte längre? Han är ju fantastisk på att sätta ord på känslor, och skriver som en gud.. saknar att läsa hans texter :-/

skriven
#7: Anne

Vad gäller Davids blogg vet jag inte, men förmodar att han vill hålla den privat numera. Må så gott därute!

skriven
#8: Anonym

Åh, så vackert och tänkvärt skrivet, jag får gåshud..

Ha en bra dag!

/Ellinor

skriven

Kommentera inlägget här :