Tystnaden lägger sig.....

Helgen har varit underbart skön och välbehövligt avkopplande.
Fredagkvällens surströmmingshippa blev lyckad och alla var glada
och nöjda trots lukten av denna vällagrade fisk....


När man ska ut och lufta sig, efter uppäten jäst fisk, kan ett par skor vara bra,
vilka som helst faktiskt, tycker Anita. Enda bilden som togs den kvällen :-)


På lördagen tog jag med kameran ut i den ödesmättat tysta naturen långt
från bilar och stadsljud. En skön dag, varmt i vinden och bara fåglarnas kvitter i öronen
och mina röda stövlar på.



Ödsligt, tyst, stilla, ro
Allt är stängt för nu,
pinnar, bollar, drivved,
ligger där de lämnats,
på nästa vår,
nästa sommar,

en övergiven hängmatta,
kanske de kommer en gång till,
man vet ju inte,

möbler och båtar under tak
båtar fyllda med vatten
vadar ut till långa bryggan
mycket vatten är det

Ödsligt, tyst, stilla, ro
bara jag och havet
bryggan knakar
ser mot stranden

är lycklig
över att just jag
fått glädjen
att omfamnas
av detta vackra
här och nu

naturen serverar
allt på guldfat
idag för mig
så vackert att vara
naturens enda VIP-gäst



Åter i stugan och kvällsmys framför brasan med virkningen i hand
och käraste vid min sida. Börjar ta igen det ljuva och goda i livet.


Kommentarer :

#1: Anita

Härlig kväll med denna vidunderligt goda surströmming, ahhhhhhh! För att inte nämna suveräna "rökpausskor"! Kram

skriven
#2: Anne

Visst var det en härlig kväll! Kram vännen!

skriven
#3: Kia (ängeln Simons mamma)

Njut så mycket du kan Anne,njut av promenader,god mat,gott vin ,kärlek och all vänskap!!!Kram Kia

skriven

Kommentera inlägget här :