Aldrig för gammal för att vara barnslig...

Systeryster+ Systerdotter var här för några veckor sedan och denna underbara,
livliga, busiga, påhittiga, smarta, frågvisa 3-åring hade som vanligt tusen järn i elden.

Som tur är har jag en hel del nallar, dockor och annat skojigt som en moster bör ha
hemma för att det ska vara kul att komma och leka med mosters leksaker....

Jag köpte en "Prinsessan-på-ärten-säng" från Maileg för ett par år sedan när jag
hälsade på dotter i Sthlm. bara för att den var så bedårande söt, så den har stått
framme bland andra leksaker och nallar.


Den grå nallen t v med rosa regnrock har jag fått av Elisabet i skåne som läst min blogg
hela tiden. Påskhararna köpte jag på tradera för några år sedan.
Kängurun har en unge i pungen.



Nallebudskaninen och de andra smånallarna har Madde fått när hon var sjuk.
Minidockan har jag köpt på loppis för 2kr och sytt klänning o mössa av en gammal
bomullströja jag hade.



Kaninen köpt på tradera o dockan har jag sytt klänning till aven röd gammal blus
+ förklädet från ett barnförkläde.


En av Maddes alla nallebudsnallar tittar ner på alla madrasser och letar
efter ärtan. Systerdotter brukar lägga alla madrasser på golvet
och bädda alla dockor och nallar i rad med täcken och kuddar till alla.


Mailegs julmus och påskharen får samsas oavsett årstid....

Tja, det var det hele från barnens hörna.

Önskar er en go och förhoppningsvis varmare helg än den vi haft i påsk.


Ett tips;
När jag var liten lekte vi med pappersdockor. Numera finns det magnetdockor
som levereras i en plåtlåda. Systerdotter fick en jättefin låda i julklappmed två dockor
och massor av kläder till. Ett tips att ha med i bilen ellerta med på resan.
Hittade dessa söta
kaniner på en amerikansk sida. Finns en uppsjö av olika teman för pojkar och flickor.

Kommentera inlägget här :