Önskar er en härlig valborgshelg


Förra helgen tillbringade jag i stugan tillsammans med två härliga väninnor där
vi hade pysselhelg, god mat och vin därtill. Och förståss tjej-sova-över-pyjamas-party.


Tillsammans med Anita och Maria blev det stickning, virkning & många skratt.

Livet på en pinne lixom... ;-)

Därute finns många fåglar just nu som jag aldrig sett eller hört, så det
är häftigt att vakna på morgonen och se  fyra större hackspettar äta mask
efter regnet framför huset. En jättekör av fåglar som flirtar med varandra.

Såg många fåglar...det trodde jag inte om mig själv, att jag skulle bli
fågelskådare också. Men de serveras ju på silverbricka och trevligt är det.


Bergfinken hade jag inte sett tidigare..stadsmänniska som jag är.


Flera nötväckor som jagade varandra upp och ner längs trädstammen,
de är så roliga att titta på, de är busiga och kvicka.


Större hackspett...


Rödhaken såg jag också...


Och sädesärlorna har hittat tillbaka i år igen. Förra året såg vi deras ungar.

Stugan är en plats där man får vara sig själv en stund helt enkelt.
Och där blev också brorsdotterns-sons lilla väst klar.


Kul att sticka ibland. Inte ofta jag gör det.

Valborg blir i vårens tecken, umgänge med älsklingen, dotter & svärson. Njuta av
god mat, fika, planera bröllop och göra en massa roliga saker ihop.


...Och vara så där vårigt kära under körsbärsträden ;-)

Trevlig Valborg!







Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

En skön, romantisk, underbar helg, önskar jag er!

Kram

skriven
#2: mona

Vilken otroligt fin väst du stickat! Den kommer garanterat att uppskattas :) Hoppas du får en skön Valborg! Kram!

skriven
#3: Ellinor

Ha nu en skön valborg! Jag har också blivit fågelskådare på gamla dar... kan bero på att vi flyttat ut på landet där de SYNS :) Just bergfinken hade jag aldrig sett förrut och tycker den är så vacker. Stor kram från Norrland där äntligen snön börjar försvinna! /Ella

skriven
#4: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Tänker på dig.........:>

skriven

Kommentera inlägget här :