Lata dagar...

God fortsättnig på er! Hoppas julen varit lugn, kärleksfull och vilsam. Julen var supermysig
med familj och vänner. Första året jag inte hade Christine hemma men det gick bra för vi var
ändå ett gott gäng och julen är föränderlig hela tiden. Det får man räkna med.
 
Dagarna efter julafton har varit lata,  i raggsockar och pyjamasskruttande, bokläsning,
och filmtittande.
 
Skinkan är uppäten, det sista gjorde jag paj av, så skönt att slippa slänga rester som
stått för länge i kylen. Äntligen har jag lärt mig att inte köpa för mycket mat.
 
Man borde ju lärt sig liiiite tidigare kan tyckas med tanke på att jag snart snuddar vid 50 år,
men ålder och förnuft hänger inte alltid ihop tydligen....
Och igår kom dotter hem och lilla katten Pip, så nu har vi julmys i efterskott.
Paketöppning idag och bara myyyyyyyyyyyyyyyyyys!
 
Inte har jag heller sprungit benen av mig i affärer för att hitta det ultimata reafyndet.
Orkar inte, ska inte pga galloperande virusar i luften, är inte ens det minsta sugen.
Har allt jag behöver.
 
Nu ska jag slå in lite paket en stund innan dotter vaknar.
Pusselipuss!
 
 
...och jag äääälskar att göra paket i lugn och ro....
 
man måste inte använda julpapper.
 
Man kan använda nästan vad som helst. Band och snören och bokmärken har jag i mängder.
 
Och när man har mycket att välja mellan, eftersom jag är en liten hamster så är det så roligt.
 
Just detta är ett juligt papper, lite Luciaband och dekoration på....

Jag är inte mycket för "less is more", snarare "more is more".Tapetprover, snöre och glammiga kulor.
 
Mera tapetprover, en kristyrängel och lite kulor.....
 
Jag gillar bokmärken jag....
 
Och så älskar jag att göra fluffiga rosetter....det ser lite lyxigare ut då...
 
En gammal tapetbård fick bli inslagningspapper och lite bokmärken ovanpå...voilá...
 
Lite änglar och guld.....
 
Bling bling....
 
Juligt och rött.....
 
 
Snart blir det paketöppning, och det är ju det roligaste av allt att se tindrande ögon från vuxna barn.
Ja vuxna barn är också barn när det är jul.
 
Ska försöka mig på att göra en "Annes nyårskrönika" innan nyårafton, men vi får se om jag hinner.
 
 
Må så gott därute, nu ska jag umgås med älskade dotter.
 
 




 
 
 

Kommentarer :

#1: Martina

Hej! Snygga paket. Vet att många använder tapetprover. Men har aldrig förstått hur man kan få tag i sådana? Kan man hämta hos typ Colorama osv?

skriven
#2: Anne

Hej Martina,
Du kan hämta i vanliga tapetaffärer. De har utgångna kollektioner som de kan avvara för det mesta. Lycka till med paketinslagandet!

skriven
#3: Kia(ängeln Simons mamma)

Vackra paket är också min melodi...det röda med vita prickar har jag använt mycket i jul + polkagrisrandigt.Ett år använde jag vanligt brunt omslagspapper och dekorerade med tomtar,änglar och vackra band.När barnen var små användes en rulle av vitt ritpapper med diverse klistermärken och vackra band.Lite fantasi och det blir så fina skapelser.Tapet prover blir det nästa gång när mina kära fyller år.Tack för tipset.Ta hand om varandra och ha ett riktigt GOTT NYTT 2013.Kram Kia

skriven
#4: Nicka

Vilken fantastisk fin blogg Du har.. så fina foton och Du själv förstås.. Önskar Dig ett riktigt Gott Slut på 2012 och Ett Gott 2013... Kramar till Dig & familjen

skriven
#5: Kristina

Så fina julpaket och fina snören som man inte vill göra sig av med. Dem skulle jag spara på. Älskar också bokmärken och de små tillfällen de kommer till användning.

God fortsättning, fortsätt njuta & kramar i massor
K

skriven

Kommentera inlägget här :