Saknar så det värker som tarmvred i hjärtat....

 
Älskade, saknade Madeleine....
 
 
 
Det känns som att bli skuren med en glasbit
Såret blöder ymnigt, det går ej att stoppa
Värken eskalerar, håller emot med handen
Ett osynligt sår, med osynligt blod
Med osynlig värk som aldrig någonsin
tar slut, det blöder så känge jag lever
Gråter av saknad i en tid av gemenskap
Glädje, julsång och ljus
Efter mitt barn jag aldrig mer får se
För hon reste till landet långt bort
Med påtvingad enkel biljett
Madeleine..
 
 
Taggar: Sorg;

Kommentarer :

#1: Yvonne

Hej!
Vad vackert skrivet! Den sorgen det innebär att förlora ett barn är helt omöjlig att förstå. Jag tror att bara de som själva förlorat ett barn kan sätta sig in i den smärtan.
Så vacker hon var din fina Madeleine och väldigt lik dig!
Varma kramar, Yvonne

Svar: Tack Yvonne och God Jul till dig!
Pysseltokig optimist

skriven
#2: Jenny

En dag ses ni igen. Den dagen kommer utan tvekan, men tills dess gäller det att leva sa mkt och bra som möjligt!

Svar: Tack Jenny, ja en dag möts vi alla och jag lovar att leva fullt ut tills dess. Kram!
Pysseltokig optimist

skriven
#3: Mia SKellefteå

Så fint du uttrycker dig! När jag såg din första mening fick jag klump i halsen..scrollade ner och fick se fina dottern som jag tyvärr aldrig träffat men som jag följde på hennes Blogg. Det jag inte visste då var att hennes blogg skulle göra så att JAG fick lära känna dig. Livets vägar är sannerligen krokiga och brokiga...Bilden gör att detkänns i mitt hjärta, då jag vet den saknad du alltid bär. Nu låter jag kanske ego men det gör också att jag tänker på min dotter, som nu är 21, hur skulle jag kunna leva utan henne?? Hur går man vidare? Det jag vet är att man gör det men den där jä.-..enkelbiljetten borde ingen behöva uppleva. Kikar på bilden igen, ser in hennes otroligt levnadsglada ögon. Som dina: Puss kära du // Maria

Svar: Puss till dig också Maria! Är så glad ändå att jag har min vackra fina Christine precis som du har din vackra fina dotter. Våra härliga döttrar får oss till att bli de glada, härliga, roliga skojiga mammor vi är...sorg och glädje går ju hand i hand. Och snart ska vi träffas...vi bokar en tid efter jul. PÖSS PÖSS!
Pysseltokig optimist

skriven
#4: Kia(ängeln Simons mamma)

Vet precis hur du känner Anne.Vi har ju samma erfarenhet.Cancermonstret tog våra vackra,underbara barn.Just nu när julen nalkas och alla ska vara så glada och lyckliga då hugger det väldigt mycket i hjärteroten.Hela tiden gnager det och man undrar VARFÖR?????En av Simons bröder klarar inte av att vara här hemma på självaste julafton.Jag hoppas och tror att det ändrar sig den dag då han själv blir pappa.Som det är nu så är det tungt.Tänker på dej och hoppas att du mår bra efter omständigheterna.Kram Kia

Svar: Visst är julen tuff för syskonen och det får vi aldrig glömma att även de saknar sina syskon. Juletid är den svåraste av alla högtider i familjer där man förlorat en anhörig i förtid. Många förlorar sina föräldrar och det har jag svårt att tänka mig hur det skulle kännas för jag har ju mina kvar tack o lov....Varma julkramar till dig och din familj!
Pysseltokig optimist

skriven
#5: Susanne

Så fint skrivet... Högtider är verkligen en tid där mycket påminner och kan smärta när man saknar någon man älskar.

Svar: Så sant, men det går alltid över, det mörka sorgliga. Man får ny luft efter gråten och det är verkligen skönt. kram till dig!
Pysseltokig optimist

skriven
#6: Elisabet Roslund

Jag vet hur ont det gör............hur förtvivlad och ensam man känner sig.......så meningslöst det känns runtomkring en. Varför fick man inte välja en tur och retur biljett. Varför finns det inte ens en telefonlinje upp till våra fina änglar..........
Varm Kram och många vackra tankar på våra änglabarn...../Elisabet

Svar: Visst är det så Elisabet, men i sorgen finns även tröst när man gråter. Jag fick en jobbig dag till en början igår och den avlsutades i glädje och kärlek och Madeleine var så närvarande igår att det gav mig hopp om livet. Det blev bra till slut.Varm julkram till dig kära änglamamma och till våra barn!
Pysseltokig optimist

skriven
#7: Lottie Anderbern

Jag kan i tanken förstå, men Ni vet att jag inte förstår, men jag är fruktansvärt rädd för att få uppleva och förstå Er änglamammor!
God Jul till Er och Era fantastiska änglar!
Som vanligt får man sig en livstanke när man besöker denna fantastiska blogg.


Svar: God varm kärleksfull jul till dig också Lottie!
Pysseltokig optimist

skriven
#8: Cornelia

En stor kram till dig. Vad fin hon är - din Madeleine. Ingen kan förstå om man själv varit där. Ett hjärta som är trasigt, tankarna.......Imorgon har vi en födelsedag, födelsedagar är jobbiga när huvudpersonen har fått sin enkelbiljett.....

Svar: Ja, födelsedagar och dödsdagar är verkligen bottenlöst jobbiga. Hoppas ni ändå får en fin dag med fina minne imorgon. Tårarna kommer med all säkerhet...men de är bara bra att få gråta ut all sorg. Tänker på er imorgon <3
Pysseltokig optimist

skriven
#9: Ingrid Henriksen

Stackars er alla.
Provar känna efter hur det måste kännas- blir helt förfärdad- och vet att jag ju inte har någon som helst aning om hur det känns att förlora sitt äskade barn, sakna sitt barn. Grusomt obegripligt.
som ni två liknar varandra. Så inni bengen.
så VACKRA ni är
Varme klemmer fra Ingrid

Svar: Tack fina Ingrid och God Jul!
Pysseltokig optimist

skriven
#10: [email protected]

Hej Anne! Tänkte jag vill skriva något till dig men vet inte vad. Tänk att du kan sätta ord på det jag känner, önskar jag hade den förmågan. Vissa dar är sorgen överväldig, att tårar kan vara så blöta. Glad att du verkar ha ett stort och varm (socialt)nät omkring dig, med allt du går igenom. Önskar dig en fridfull Jul! Julkram Globen Gunilla

Svar: En God Jul önskar jag även till dig Gunilla!
Pysseltokig optimist

skriven
#11: Maja

Oj vad tungt, halsen snörps ihop och blicken grumlas..jag känner mig som "peeping Tom" in i ditt blödande modershjärta, hur hjälpa och stödja, Så outsägligt smärtsamt. Jag önskar dig en innerlig läkning av själ hjärta och lekamen.

skriven

Kommentera inlägget här :