Nytt år, nya möjligheter...

Har haft en supermysig helg i stugan med darlingen och vi har bara varit.
Helt underbart att njuta av lugnet mitt i all nyårsiver runt om oss.

Brasan var tänd, levande ljusen lyste upp hela stugan och vi njöt av tiden.

Nyårsaftonsdagen blev det powerwalk med stavarna i solen som vi inte
sett på länge och flåset kom igång riktigt ordentligt.




Vi fikade hos härliga vänner och gick hemåt förbi kossor och hagar.


Hungriga kossor idisslar i det fria....


Och jag hittade både is och gräs.....


....och vackra mönster i ispölarna.....en egen liten värld....

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~Och ett hjärta visar vägen på min färd~~
~~~~

Kommentarer :

#1: MariaS/Skellefteå

Hej!

Vad mysigt ni haft det!



Vi bosatte oss rent i en "stuga" för 6 år sen, som ett kinderegg; tre överraskningar i en;

1)sjö utanför dörrn

2)lugn å ro, brasa

3)å 5 min med bil fr stan, 25-30 min prommis till centrum. Men ni kunde ha fått några lassa snö av oss ser jag, det har snöat massor! Tur maken är en arbetshäst!



Kul å se om D vitaminet! Vi har ätit holistiskt D vitamin sen 2009, för jag vägrade ta svininfluensasprutan då...Det finns så många studier om dess betydelse och konsekvenserna av bristen därav att man inte alls behöver känna sig nån hokuspokustroende för att man hakat på det!



Tänkte tipsa om lite annat "nyttigt" som jag lagt till i dagarna;

http://www.gojibaretc.se/vetegras/vetegras-mer-energi-och-starkare-immunforsvar

och

http://www.gojibaretc.se/butik/spirulina

Jag har plockat bort gluten sen 2 år och from nyårs även mjölkprodukter. Tänkte kolla om astma å sköldkörteln blir "friskare" då!



Ha det jättegott å massa styrka till dig!

Kram Kram!

skriven
#2: Kia (ängeln Simons mamma)

Ta hand om dej gumman.Tänker på dej och håller tummarna hårt.Kram Kia

skriven
#3: Josefin

Älskade Anne!

Jag har följt din blogg länge och tycker du är så stark. Känns så alla iallafall men vad jag förstår så mår du inte så bra just nu. Livet är ju bara så att antingen går man igenom det i mångas ögon smärtfritt tills man dör när man är 97 år, eller så tar livet slut tidigare. Vilket är det bästa?, ha levt livet med barn och familj eller levt ensam hela livet utan någon och bli gammal tillsammans med ?



Nu Anne känner jag att du kommer att fixa detta, du verkar vara en kämpe utan dess like, och du har din förtjusande vacker dotter att se som brud till sommaren.



Kram Josefin

skriven

Kommentera inlägget här :