Semestertider är härliga tider....

Vad vore sommaren utan loppisar och så där lagom skönt pyssel,
för att installera de nya fynden...
Verkligen inga märkvärdiga saker, men det ger ro på något sätt,
att grejja med något som får nytt liv, ny användning...


Känner en enorm tacksamhet för det här! Har "koktvättat" för hand,
vinden (blåser halv orkan) har torkat, doftar ljuvligt,


Stryka fint och ikväll somna i supermjuka örngott, älskar måååånga kuddar :-)


Älskar gamla spetslakan o örngott! Man kan aldrig ha för många.


Att bädda en säng med många kuddar gärna 8-10 st, ja då går
det åt många örngott, och några till gästsängar...
några handdukar inköptes oxå av bara farten till stugan.

Använder mest gamla spets med broderade monogram, både
lakan o örngott, finns inget skönare att sova i!

Vissa samlar på tomtar...jag samlar på spetslakan, dukar och
fina gamla arbeten som någon tant broderat i månader.


Gamla fat är också fint att duka med eller ha krukor/vaser på.


Som detta silverfat på fot. Den fick bli en liten vas. Loppisfynd förståss.



Älskar att göra små stilleben här och var, för mysfaktorn.



Ja, blommor och pyssel är livet både ute och inne...


Fria blommor som jag planterade för ett tag sedan,
kanske dags att rensa ogräs då....
Tack och lov äter inte mördarsniglarna lavendel...peppar, peppar!


Kommentarer :

#1: Susanne

Så fint du har gjort :) Blir inspirerad!

skriven
#2: Marie

Så underbart somrigt :)

//Marie

skriven
#3: Maja

Så krispigt fräscht!



Man måste överdosera då det finns så mycket växtlighet att ta del av- man kan överdosera AAALLT så mycket man vill å aldrig ta skada! =)



Kramelikraam!

skriven
#4: Chrisselina

Hej.

Du känner inte mej men, kanske att du sett mig nån gång. Jag vet vem du är och har följt din och maddes bloggar, även från tiden då hon skrev där själv.

Jag måste säga att jag beundrar Dig som människa, du verkar ha enastående krafter trots allt du gått och går igenom. Är du låg så ser du till att göra saker som får dig att må bra.

Jag tycker även att du har en underbar blogg med många må bra inslag, jag gillar att komma hit och kolla ibland, man blir på nåt sätt glad av Din livsglädje.

Själv gillar jag att fota och har gått med i en fotoutmaning där man lägger ut bilder enligt vissa teman på sin blogg.



mvh

Christina

skriven
#5: Kia (ängeln Simons mamma)

Kan riktigt känna doften av nytvättade lakan....så underbart.Tyvärr har det regnat så mycket att lakan har fått torka oftare i uterummet än ute i friska luften.Hoppas att du mår relativt bra...tänker på dej!!!Kram Kia

skriven
#6: anna

vilka härliga bilder

skriven
#7: classes lilla blogg

vilken extremt häftig blogg du har, jag vill bara säga det att detta måste vara den bästa bloggen jag sett vad gäller flera aspekter, jag hoppas du förstår vilken underbar blogg du har....allt är så samspelt på bloggen...designen, inläggen mm....jag är riktigt imponerad....jag upptäckte din blogg av en vän på facebook, hoppas du gillar min blogg på facbook också, då syns du där så fler av mina vänner får syn på dig

https://www.facebook.com/pages/Classes-lilla-blogg/143702972315095

skriven

Kommentera inlägget här :