Idag är en ny dag, igår är historia...

Så är livet, man får trampa framåt hela tiden, inte fastna i geggan.
Meeeen...man behöver stanna upp för att reflektera, känna in och vara
i stunden, den stund som behöver få ha sin plats.

När våra levande barn fyller år så firar vi med tårta, presenter och
Ja må hon leva. Vi behöver också fira de dödas födelsedag, för de har också
ett berättigande i vårt levande liv, för oss som minns, vill minnas.

De döda ska aldrig, aldrig bli bortglömda, särskilt inte på deras födelsedag.
För de fanns en gång och finns som levande i våra hjärtan.
Födelse och dödsdagen är svåra för alla som förlorat sina nära och kära.

Vi gjorde dagen bra ändå, jag och Maddes pappa. Vi köpte ny jord och nya blommor
till Madde, planterade och gjorde fint hos henne och det blev en fin present.
Presenten kom även från hennes storasyster Christine och storebror Johan.

Så tack för era hälsningar, det värmer så gott i hjärtat ska ni veta!

Men nu är en ny vanlig dag och då ska jag berätta om roliga saker som hänt.
det är i alla fall kul för mig att skriva om saker som händer i min vardag,
inte bara neggosaker och tråkigheter.

Helgen innan denna som var, tog jag och darlingen en tripp till Stockholm för att
hälsa på dotter och blivande svärson i några dagar och det var härligt soligt väder
och Stockholm välkomnade oss med Sveriges vackraste Kungsträdgård.


Det var så mycket folk där så vi fick inte ha träden för oss själva direkt, turister och
flanerande i en salig blandning.
Underbar vårstämning!


Här är ljuvligt att få vara... ;-)


Älskade dotter & jag med våra respektive tar en paus på East...

Helgens roliga happening var vår julklapp som vi fick av älsklingens
son och dotter som nu skulle upplevas.



Se den!!!!...om ni får tag på biljetter för den är strålande!
Scenografin, sången och dramatiken lämnade ingen oberörd.
Tårarna rann flera gånger, smärtan var påtaglig och både Ola Salo,


och Patrik Martinsson som spelar Judas gjorde djupt intryck.




Känslan satt kvar länge efter musikalen och då är det fantastiskt!

Att göra saker, att titta framåt, att planera nya upplevelser ser jag som ett
hopp om framtiden hur än det blir sedan.

För nu är NU och det går inte att vänta på det fina vädret eller saker som
"måste" göras under tiden som livet passerar. Vi planerar upplevelser
innan den förra upplevelsen är slut om ni förstår vad jag menar...

Spontana saker är också viktigt att ta tillvara, som att se koutsläppet tex..



Kossorna är såååååå trötta på varandra efter en lång vinter gloende på varandra,
så de går genast i kamp om den som har den högsta rangordningen,
...intet nytt under solen alltså.




Detta fantastiska fick vi uppleva i söndags på en gård nära stugan. Magiskt!
Första gången vi såg det och lite pinsamt att man inte sett det tidigare, som den
stadsbo man är. Vänner uppvuxna på landet ser det som en naturlig del i livet.


Tja...livet rullar på...hejj å håååå ;-)










Kommentarer :

#1: Ellinor

Men jag var OCKSÅ och såg de fantastiska träden i helgen! Tänk att vi såg samma sak nästan samtidigt. :) Kram från Norrland/Ella

skriven
#2: Kia (ängeln Simons mamma)

Längtar också till son och blivande sonhustru i Stockholm.Vi lånar nog hemmet när dom åker till Miami på semester.Svårt att få ihop våra ledigheter men mamma måste ju kollas upp ibland.Ha det bra,kram Kia

skriven
#3: Hazel

Hej Anne. Du kanske redan känner denna låt, men jag tycker den är sååå vacker och den får mig alltid att tänka på Madeleine http://www.youtube.com/watch?v=AQQm3S21Uew

skriven
#4: Pia

Hej Anne !!

Jag vill önska dej och din man en riktig god lördagkväll.



Kramis Pia

skriven
#5: Elisabet Roslund

Hoppas att du har det bra Anne,

Kramar om dig och tänker på dig..........

Elisabet

skriven
#6: Kia (ängeln Simons mamma)

Hej Anne,blir alltid lite orolig när du inte har bloggat på ett tag....hoppas att det är ok med dej.Kramar Kia

skriven
#7: Anne

Hej goingar, jag är OK men väldigt trött och illamående av nya cellgifter. Skriver mer ikväll om jag orkar. Har tappat sugen med bloggandet pga att jag har fokus på att lägga min energi på det jag orkar. Jag har bra och dåliga dagar så nu är fokus på att använda orken till "rätt saker".



Jag mår rätt OK men yrsla och illamående gör att jag inte kan fokusera så bra. Men det ska bli bättre får vi hoppas. Hejsvejs så länge. Nu skiner solen så det blir ut en stund och lapa sol ;-)

skriven
#8: Kia (ängeln Simons mamma)

TACK kära Anne det räcker med några rader för att vi ska känna oss lugna.Ta nu den tid du behöver för att få kraft och styrka igen.Lägg bloggen åt sidan ett tag och mys ihop med mannen,dottern och den blivande svärsonen.Framförallt ska du må så bra du kan och låta andra pyssla om dej.Många kramar Kia

skriven
#9: Katarina

Saknar dina inlägg.

Tänker på dej.

skriven
#10: Kia (ängeln Simons mamma)

Vill bara säga att jag tänker på dej väldigt mycket.Vill så innerligt gärna att du ska må bra trots dina behandlingar som sänker dej helt för tillfället.Hoppas att sol och värme snart kommer igen,det känns alltid lite lättare.Många kramar Kia

skriven
#11: Cess

Snart sommar! härligt eller hur?^^

Vad tycker du bäst om, Sommar eller Vinter?(:

skriven
#12: S

Fick väldigt nyligen veta att jag har cancer och har letat efter bloggar skriva av andra som kämpar. Din blogg är inspirerande och jag är glad att jag har hittat hit. Tack för att du skriver.

skriven
#13: Sissi

Hej Anne!

Jag har bara kommenterat någon enstaka gång för länge sedan. Så oerhört tråkigt att du nu inte mår bra, men jag blir glad varje gång jag ser att du fortsätter att göra inlägg i din blogg. Naturligtvis bloggar du, när du själv vill och orkar. Du bloggar för din egen skull - inte för oss läsare, även om vi blir oroliga, när du inte hör av dig. Hoppas att du snart mår bättre. Du är en kämpe och inspirationskälla för mig i många avseenden.

Varma hälsningar/Sissi

skriven
#14: Anne

Tack snälla ni för att ni bryr er! Jag är inte så dålig att jag inte orkar skriva utan jag har medvetet valt att hålla mig undan ett tag. lusten att skriva försvann då jag mådde dåligt av cellgifterna jag fick men även att jag fokuserat på att göra dagen till min egen, utan att behöva skriva om den.



Det är nog första månaden på alla år jag skrivit som jag hållit en så lång paus.

Väntar ännu på inspiration att verkligen ha lust att skriva.



Känner ingen press alls faktiskt, för till syvene och sist är alla som läser min blogg bara tillfälliga gäster i mitt liv, och jag är tillfällig gäst i era liv.



Förstå mig rätt, att skriva av eget behov är viktigare för mig än att "hålla besökssiffrorna uppe och leverera"

Det har hänt mycket den senaste månaden som jag behöver smälta och kanske skriver jag om det snart.

Har bla varit på Brännö på parkurs för cancerdrabbade med respektive och det var oerhört berikande, tufft och fantastiskt på många sätt. Läs gärna mer om kursen på http://www.livslust.net/

Ja, då vet ni att allt är under kontroll med mig och jag har haft en ofrivillig vila från cellgifterna vilket medfört att jag mår bra utan biverkningar i kroppen senaste veckan.



Hejsvejs och njut av helgen!



skriven
#15: Anna

Jag vill skicka dig den största kramen.



Följde Maddes blogg och är så ledsen när jag nu förstår att du själv drabbats :-(



Önskar dig en fin sommar och känn ingen som helst press vad gällande bloggen.

skriven
#16: Maja (MariaS/Ske-å)

Hej!



skönt att se ett tecken, men som sagt-det är ju du å din lust som styr. Sköt om dig Anne.



Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :