Allhelgon helgen då vi tänker extra på våra kära änglar.....

Idag åkte jag en rundtur mellan kyrkogårdarna för att tända ljus inför helgen
som kommer och för att göra iordning min dotter Madeleines grav.
 
Den första kyrkan Västra Tunhem hade öppet hus och en kantor spelade
vacker orgelmusik. Jag tände ljus för min bror som ligger där och drack
kyrkkaffe med hembakt till, pratade med några jag känner.
Min bror dog för 20 år sedan så det är ett tag sedan.
 
Madeleine, du finns i mitt hjärta alltid, alltid och denna helg är så
vacker på alla kyrkogårdar med tända ljus och vackra gravar.
Det känns fridfullt att sätta sig i kyrkan, tända ett ljus och låta tårarna
rinna längs kinden till tonerna av vacker musik.
 
Mitt hjärta, hoppas du har det bra i himlen och att du sjunger, dansar
och leker med alla de små barn och jämnåriga som också dött i förtid.
Kanske du känner min bror eller Kias Simon eller Elisabet i skånes barn,
Kanske du lärt känna min farmor som blev 91 år, du vet hon som hade
så långa öronsnibbar som du också fick träffa som liten. :-)
 
Jag tror att du har det bra och att du aldrig behöver känna dig ensam.
Du finns med oss här på jorden och vakar över oss, det tror jag också.
 
Du om någon har lärt mig att leva fullt ut, du vill att jag ska leva och du
gör så att jag har den livsbejakelse och glädje och positiva livssyn jag
inte förstår var den kommer ifrån....jo, den kommer från dig!
 
Det går att vara lycklig trots att du är i himlen, för jag vet att min tid
inte är slut än, jag behövs ett tag till här på jorden. Du blir inte ledsen
för att jag vill leva lite till och lite till, så jag lever den för din skull,
för Christines skull, men framför allt för min egen skull.
 
Det är jag skyldig mig själv.
 
Puss mitt hjärtebarn med klingande vacker röst och underbar humor.
Jag ser dig le och jag ler tillbaka. Tack för att jag får vara din mor.
Jag sörjer inte längre svarta tårar, mer sköljs jag av en saknad över att du
inte finns med oss och en sorg över att du inte fick leva tills du blir gammal.
 
En glad låt, solo tillsammans med kör framförd i glädje av min
vackra fina dotter Madeleine våren 2006.
Den vita klänningen du bar har jag sparat som ett minne från den tiden.
Troligen var du sjuk redan då utan att vi visste...
 

Kommentarer :

#1: Kia(ängeln Simons mamma)

Hej igen Anne,jag ryser och tårar rinner när jag hör din vackra dotters röst....Kram Kia

skriven
#2: Sanna

Hej Anne! Jag håller med, man ryser i hela kroppen då man hör Din vackra Dotters ljuva men ändå kraftfulla stämma.
Vilken förmåga hon var, jag tror allt att hon underhåller alla änglar där uppe, min mamma njuter säkert av att höra hennes vackra röst. Kram till dig! Sanna

skriven
#3: Jenny

Fantastisk video :-) Vacker dotter!!

skriven
#4: Elisabet Roslund

.......Så vacker det måste låta i himmelen...............tror att våra änglabarn har det bra där........

Kram Elisabet

skriven

Kommentera inlägget här :