Vill ni hjälpa mig med en sak...?

Jag var hos min goa väninna igår och på hennes dator såg min nya design helkonstig ut.
Det gör den även på henes jobbdator, så min fråga är...
 
Är det svårt att se med rosa bakrund?
Syns texten högst upp med rubriken Levaidag med skrivstil och vit text.
 
Under levaidag har jag skrivit;
Pysseltokig som älskar att skriva och skapa, fotografera, inreda, teckna, sy,
sticka, virla, läsa, måla och allt som har med krativitet att göra.
 
Under texten finns tre bilder:
Bild 1; Vitt pärlhalsband
Bild 2; tallrik med mjölk och bär
Bild 3; två vita morln formade som hjärtan
 
Under bilderna finns några av kategorierna klickbara.
 
Under min profilbild har jag en beskrivning av mig själv.
 
Högerspalten innehåller samma saker som i min tidigare design
kategorier, senaste inläggen, länkar och tidigare inlägg sorterat i år.
 
Tyck till och är det svårt att se vill jag ändra för det ska vara lättöverskådligt
och se trevligt ut.
 
Har jag nu bytt en gång kan jag lika gärna göra om allt, det är ju inte särskilt svårt.
 
Nä, nu ska jag till Uddevalla för att få cellgifter så ska jag se ikväll om ni tyckt till.
 
Kram på er!
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Monica R

pysseltokig som älskar att
är vad som syns, men man får anstränga sej..m
v
h Monica

skriven
#2: Cornelia

jag tror att det vore bra att ändra bakgrunden så att texten kommer fram mer. Det är svårt att se rubrikerna överst och även att läsa inläggen. Men layotmässigt så tycker jag den är fin......

skriven
#3: Ulrika

Hej!
Sidan ser ut precis som du beskriver den, men det är inte så lätt att läsa det vita mot det ljusrosa. Kanske den rosa nyansen bör vara något mörkare, eller kanske texten i en mörkrosa färg i stället. Men sidan är annars väldigt fin. :o)
Ha det så gott!

skriven
#4: Titti

Det syns väääldigt dåligt, då allt är ljust, även texten och givetvis bilderna. Bättre enkelt svart och att allt syns än vackra färger som försvinner. Liksom. :)

skriven
#5: Sissi

Vit text mot ljust rosa bakgrund är nog inte det ultimata... Måste vinkla skärmen kraftig bakåt för att få djup i de översta bilderna. Skulle kanske bli bättre med mörkt rosa text (om du vill ha rosa) Det är nästan alltid lättare att läsa mörk text mot ljus bakgrund än tvärtom... Hälsningar
Sissi

skriven
#6: Nilla

Tack för att du skriver - du är så inspirerande, trots att du nog stundtals har det väldligt svårt. Hoppas att du ska bli bättre snart efter dina behandlingar.

Texten är mycket otydlig, den skulle nog vinna på att få mer svärta el helt enkelt bli svart. Jag kan knappt urskilja vad jag själv skriver här.
Lycka till! Kram

Nilla

skriven
#7: FRIDA

Texten är så jätte jätte svag om man inte lutar skärmen väldigt bakåt, men annars väldig fin.

skriven
#8: Anonym

Ja jag tycker också att det är svårt att see. texten är svag och allt det ljusrosa gör det väldigt ljust och starkt

skriven
#9: nilla

PS - mörkt röd text vore nog snyggt mot det ljust rosa! Glömde säga det.

skriven
#10: Carina

Det finns flera saker att tänka på när man gör hemsidor, man ska inte ha för många olika textstilar, det blir jobbigt för åskådaren att läsa,
man ska använda komplement färgerna
Texter ska vara vit eller svart detta för att det är den text som inte ögat blir så trött av plus att den syns bäst
Kolla här
http://www.hgyspace.se/webbdesign/andra_sidor/colorlayout.html

finns många fler sidor

skriven
#11: Vida

Hej, i google chrome så ser det ganska märkligt ut.. en del av din text som ska stå i marginalen hamnar över inlägget..

skriven
#12: Kia(ängeln Simons mamma)

Hej Anne,allt är så vackert men väldigt svårt att se den vita texten.....ha en fin helg.Kram Kia

skriven
#13: Anna

Marginaltexten har blandats in mitt i inlägget. HAr också Google chrome.

skriven
#14: Anna-Lena

Hej Anne!
Den vita texten upptill är väldigt svår att läsa. Det blir också ganska jobbigt för ögat att läsa den övriga ljusgrå texten som kanske är lite för ljus.
Annars tycker jag det är en otroligt fin layout, vackra bilder mm.
Jag "hittade" din blogg för några veckor sen och fastnade totalt, så nu håller jag på att läsa ikapp ända sen du började skriva. Och det blir ju en del... :)
Har nu kommit till augusti 2011, och jag kommer att läsa din blogg så länge du orkar skriva. Du skriver så bra! Det är både underhållande, gripande och allmänt trevligt att läsa din blogg. Tack för att du delar med dig!
/Anna-Lena

skriven
#15: lena

Gillar att läsa din blogg, välformulerad och bra. Men det här är inte läsvänligt

skriven
#16: Nilla

Bloggen kan bli hur kul som helst och mycket personlig, men det är ju viktigt, när du vill förmedla någonting, att läsaren ser vad som står. Så en tydlig text, helst i mörkare färg vore nog bra.

Kram och Good luck!

skriven
#17: Ninni - Foto & Vardag

nu har ju många redan skrivit vad som kan vara svårt / inte svårt att se.
Mycket beror ju på vad man har för datorinställningar, samt explorer/mozilla/firefox. Dessa webbläsare visar ofta olika gentemot varandra.
Har man hög gamma i sin dator, alltså ljust så blir din text mycket svår att se.
annars är din design och färger mycket fin och mysig att kika på :) kanske bör mörka ned just header/texterna en aning :)
kram

skriven

Kommentera inlägget här :