Hyllning till min älskade finaste!....

Nu ska jag skriva om något riktigt roligt för ovanlighetens skull och det handlar
om glädje, kärlek, beslutsamhet och en väl bevarad total överraskning som kärleken
min hållt hemlig...
 
Jag och P-Å på dop i för ca ett år sedan...
 
Som ni säkert känner till så var jag på Vidarkliniken i Järna i 3 veckor och kurerade mig efter en lång
och tung vinter med cellgiftsbehandlingar och total trötthet.
 
Den 16/3 åkte P-Å upp för att hämta mig och att vara ifrån varandra i hela tre veckor var jobbigt,
och längtan var enorm under den tiden. Vi åkte till broren och hade myslördag tillsammans med
familjen i Sthlm. På söndag morgon fick kärleken plötsligt väldigt bråttom.
 
- Anne vi måste var klara om 10 minuter!, sa han väldigt bestämt framemot 12-tiden och jag tänkte,
vad i Jössenamn denna brådska!...men OK vi åker innan det blir för sent för det tar ca 5 timmar hem
ändå och jag förstår att han vill köra i dagsljus.
 
Väl hemma vid 18-tiden utanför hemmet reagerade jag på att någon varit och gjort fint i loftgången
med blåbärsris och en fina krokus, städat och snyggt, men min darling ställde sig framför mig,
tog sina armar om min hals och sa....jag har nog inte varit riktigt ärlig mot dig dessa veckor..
...och jag tänkte att...vad har han ställt till med?
Sedan gav han mig en knippe med 6 nycklar och jag fattade absolut ingenting!
 
Väl inne i hallen såg jag genast att han bytt badrumsdörren mot en fin ny snygg vit dörr och jag
bara gapade; "har du grejat under tiden jag varit borta?"...helt otroligt, och genast såg jag fler
saker som var annorlunda. I köket fanns nya vita trälister på golvet som saknats i många år.
 
...och ytterligare en ny dörr till arbetsrummet....jag bara gapade...men gudars vad du grejjat!
Helt fantastiskt!...men vad konstigt, någon har varit här i förväg och tänt ljus och gjort fint,
jag fattar ingenting....åhhh, vad händer, i vardagsrummet är det vackert dukat för 7 pers,
med finaste påskdukningen...men ingen är här, men i soffan ligger en trött liten 4 årig gosse
och sover och jag tänker....detta luktar skumt....varför ligger Nils där, och det känns som att jag är
med i en dolda kameran eller film, för det händer nya saker hela tiden så jag hinner inte reflektera
över allt som kommer i mitt synfält.
 
Snart ser jag att dörren till Maddes gamla rum är stängt och även där, ännu en ny fin dörr, både
till Maddes rum och en till klädkammaren. Vid detta laget har jag upptäckt 4 nya dörrar och
10-kronan trillar ner...ahaa...nycklarna!...det går inte så snabbt när man är i glädjechock.
 
Jag börjar ana ugglor i mossen så jag öppnar Maddes rum som varit ett förråd det senaste året.
Vad skådar mina gröna ögon när jag öppnar dörren?
 
"VÄLKOMMEN HEEEEEEEM" skriker 4 av våra vänner, Anita & Robert, Carolina & Robert som
alla legat i dubbelsängen knäppt tysta i en enda hög och väntat på att jag ska öppna dörren.
(Min darling fipplade mycket med telefonen på väg hem och nu förstod jag att han smsat regelbundet
till gänget när vi beräknas vara hemma)
 
Jag börjar skratta hysteriskt av glädje och detta rum är totalt ommålat, även taket, och säng
med tillhörande bord och annat har flyttats från det gamla sovrummet hit till att ha blivit ett helt
nytt fräscht sovrum till mig och älsklingen! Total makeover kan man säga.
 
Är helt överväldigad och alla skrattar hysteriskt av glädje. Ser att Robert O har förkläde på sig
och jag har förstått att det vankas fin middag, eftersom han är en fantastisk hobbykock.
I köket puttrade maten på spisen, men i all chock så upptäckte jag aldrig att maten var
servera-klar för än jag såg Robert med förklädet på.
 
Jag går genast in i mitt gamla sovrum för att se vad som hänt där och JO...även där är allt
ommålat, även taket och ytterligare 2 dörrar hittar jag till duschrummet (som kan öppnas från
2 rolika rum). Nya trälister överallt och fina dörrfoder överallt. Mitt gamla sovrum har nu blivit
ett extra mysrum i direkt anslutning till vardagsrummet.
 
Jag har inga ord att beskriva denna totala överraskning som P-Å och vännerna hållt hemlig
under hela tiden och många har varit inblandade i städning, strykning av gardiner, pyssel,
vacker dukning, "vita små lögner i telefon" vad man gör just nu när vi talats vid...hihi...
P-Ås dotter Anna, vännen Johan har gjort massor, dörrarna och listerna, min mor har varit
här och städat och fejjat och darling har slitit till sent varje kväll efter jobbet för att hinna allt.
 
Jag går runt i lägenheten och tar in allt som hänt och när jag går in i badrummet så
upptäcker jag ännu något fantastiskt...en ny tvättmaskin och tumlare!!!! Och så har han
satt upp en lång bänkskiva längs väggen att vika tvätt på...
Jag har sprungit till tvättstugan som står i ett eget hus på gården i flera år och nu kom den
lyxen att kunna tvätta hemma. Förut tyckte jag att det funkade med tvättstuga, men nu är det
roligt att tvätta när man kan slänga i en tvätt när man vill utan tidspress.
 
Väl inne i köket igen så ser jag....en ny kaffebryggare...herregud, detta är ju som julafton
of my life!....
 
Kvällen sprudlade och vi firade i skumpa innan vi satte oss till bords allihop.
Vi åt en fantastisk 3-rätters middag, drack goda viner till och jag kände mig som en prinsessa.
 
Aldrig någonsin har jag varit med om ett sådant mottagande och Total Makeover hemma!
Jag känner mig som den mest tursamma kvinnan i världen som har en sådan fantastisk man
och så oerhört fina vänner.
 
Jag sjöng tacksamhetens lov i hjärtat när vännerna framåt midnatt cyklade hem att jag
är en sådan priviligierad människa som får uppleva en sådan kärlek från man, familj och
goda vänner.
 
Kärleken är så förunderligt stor!
 
 
...och älskade Per-Åke och jag flyttar ihop, det är klart!
 
            
 
 Till min älskade finaste....
 
........
Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där för mig som jag är där för dig
ge inte upp....

Livet är en gåta du är gåtans svar
allt annat må försvinna om du blott stannar kvar
för också när jag tvivlar det känns som allt är slut
jag sjunker ner i hjälplöshet och inte hittar ut

Aldrig ska jag sluta älska dig
du är allt jag har och allt jag ber om
hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig
att du är där  för mig  som jag är där för dig
ge inte upp......

Ge aldrig upp
Älskar dig så!
 
(En bit av Jonas Gardells fantastiska låt Aldrig ska jag sluta älska dig)

 
           
 

Kommentarer :

#1: Nilla

Åh så fint! Detta är dig väl unnat! Hoppas den nya medicinen gör underverk också!!

Kram och lycka till

skriven
#2: Susanne

Åh, vilken underbar upplevelse!! Du har verkligen härliga människor i ditt liv som älskar och månar om dig på så många sätt. Fantastiskt vilken omsorg!

skriven
#3: Paulina S

Anne!! Den mannen LYSER när han tittar på dig. Å föressten lyser du med:))

skriven
#4: Ellinor

Med Tårar i ögonen av den kärlek som omsluter dig! Den är du verkligen värd du fina, fina! kram/Ella

skriven
#5: Kia(ängeln Simons mamma)

KÄRLEKEN ÖVERVINNER ALLT!!!!Så otroligt mysigt med så mycket kärlek och omtanke.....mina tårar rinner av beundran.
Måste kännas helt underbart att ha så fina människor runt sig
Du är verkligen värd allt detta och mer därtill.Kram Kia

skriven
#6: Yvonne

Vilken fantastisk hemkomst du fick! Härligt att läsa om det!!! Kram

skriven
#7: Tina

Finaste Anne o P-Å.....vilken överraskning, vilka vänner och vilken man du har....wow. Jag satt o log hela tiden jag läste ditt inlägg och kände sån värme i mitt hjärta.
Njut och känn kärleken runt dig.
Kram från Falun

skriven
#8: Alexandra Pettersson

Fantastiskt roligt och vilken underbar överraskning - kan få vem som helst att bli helt galen av lycka!<3
Jag har följt din blogg under en lång tid och jag önskar dig en härlig vår och innerlig önskan om ditt tillfrisknande!
Kram

skriven
#9: Hanna

Vilken fin överraskning och vilka fina vänner du har.

skriven

Kommentera inlägget här :